تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804087885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر اقتصاد: بهبود محیط فضای کسب و کار راهبرد اصلی دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر اقتصاد: بهبود محیط فضای کسب و کار راهبرد اصلی دولت است تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه بهبود محیط کسب و کار از راهبردهای اصلی دولت به شمار می آید، گفت: تنها از این طریق می توان زمینه ارتقای نقش بخش خصوصی در اقتصاد و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار را فراهم کرد.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، علی طیب نیا روز دوشنبه در همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال که با حضور رییس دفتر رییس جمهوری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات قوه قضاییه و همچنین فعالان اقتصادی برگزار شد، از طرح بهبود فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: برنامه ریزی و راهبرد بهبود فضای کسب و کار هم اکنون به عنوان راهبردی اصلی در این وزارتخانه مورد نظر قرار دارد ضمن آنکه دفتری به عنوان بهبود فضای کسب و کار در این وزارتخانه تشکیل شده که نسبت به ساماندهی مجوزهای کسب و کار اقدام خواهد کرد.
به گفته وی اصلاح شاخص های کسب و کار و شناسایی و اصلاح قوانین مخل فراروی محیط کسب و کار از دیگر وظایف این دفتر به شمار می آید.
طیب نیا با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات مناسبی در حوزه بهبود فضای کسب و کار در این وزارتخانه صورت گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون برای راه اندازی یک فعالیت اقتصادی حدود دو هزار مجوز در کشور وجود دارد که اخذ آنها ضروری است که این وزارتخانه برای تسریع و تسهیل در گرفتن این مجوزها سامانه ای تشکیل داده که همه دستگاه ها و نهادها موظف هستند تا مجوزهای خود را در این سامانه به ثبت برسانند. تاکنون یک هزار و 700 مجوز در این سامانه ثبت شده است.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور هم اکنون با دو مشکل اساسی روبه رو است، تصریح کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی که منشا اصلی دیگر مشکلات اقتصادی به شمار می آید چالش اصلی اقتصاد کشور است و چالش دوم نیز دولتی بودن اقتصاد است، هرچند چالش دوم نیز معلول مشکل اول یعنی نفتی بودن اقتصاد است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: پول نفت باعث شد دولت هرچه بیشتر بزرگ شود.
به گفته وی، گسترش بخش دولتی، سرکوب تولید، کارایی و بهره وری اندک، عدم شکل گیری نهادهای مشارکتی، گسترش فساد و افزایش آسیب پذیری اقتصاد نسبت به تکانه های خارجی همه معلول نفتی بودن و دولتی بودن اقتصاد کشور است.
طیب نیا سپس اضافه کرد: وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی باعث شد دشمنان را ترغیب کند تا تحریم های ظالمانه را علیه کشور اعمال کنند.
وزیر اقتصاد اضافه کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر توانستیم گام های موثری در جهت کاهش وابستگی درآمدهای دولت به دلارهای نفتی برداریم به طوری که برخی از مشکلات کشور کاهش پیدا کرد ضمن اینکه تورم تنزل یافت و رشد اقتصادی در سال 93 مثبت و در بازارهای مختلف کشور آرامش برقرار شد.
رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: همه این توفیقات در همدلی و همزبانی دولت و ملت به دست آمد که باعث شد دشمنان از تحریم ها ناامید شده و بر سر میز مذاکره بنشینند.
وی افزود: اعتقاد دارم اگر امروز تحریم ها شکسته شود و دشمنان در میز مذاکره شرایط ما را بپذیرند ما کماکان سیاست های اصولی خود را در جهت کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و سهم دولت در بنگاهداری ادامه خواهیم داد.
وی با بیان آنکه وابستگی به درآمدهای نفتی سبب شد ساختار ناکارآمدی در اقتصاد داشته باشیم، گفت: برای داشتن ظرفیت اشتغال و رشد اقتصادی پایدار چاره ای جز توانمندی دولت و بخش خصوصی نداریم.
به گفته وی، با نگاهی به ترکیب بودجه عمومی طی 40 سال گذشته متوجه خواهیم شد نقش دولت در این حوزه به شدت تنزل یافته اما در حوزه بنگاهداری دولت هر روز بزرگ تر شده که همین مداخله دولت در امر بنگاهداری زمینه برای رشد بخش خصوصی را محدود کرده است.
طیب نیا تصریح کرد: اگر بخواهیم توان ثروت آفرینی کشور و رشد پایدار اقتصادی را افزایش دهیم راهی جز توسعه بخش خصوصی از طریق بهبود محیط کسب و کار نداریم.
رییس شورای گفت و گوی ولت و بخش خصوصی اضافه کرد: سیاست هایی که طی سال های گذشته در جهت ارتقای نقش بخش خصوصی اتخاذ شده عمدتا بر واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی متمرکز بوده که تجربه نشان می دهد اگر این راهبرد بهبود محیط فضای کسب و کار نباشد هیچ گونه توفیقی حاصل نمی شود.
طیب نیا درباره عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: از عملکرد این شورا رضایت کامل نداریم چرا که ظرفیتی که این شورا دارد بیش از این عملکرد است.
وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری که دبیرخانه شورا انجام خواهد داد بتوانیم مشکلات و مسایل اصلی بخش خصوصی را در این شورا شناسایی و راه حل های مناسب را به دولت ارایه دهیم ضمن اینکه دولت این آمادگی را دارد تا تصمیمات خود را براساس این پیشنهادها ارایه کند.
اقتصام**1574/9132**1558



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن