تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799156501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط عمومی ها گرفتار در هزار توی سیاست های مدیران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روابط عمومی ها گرفتار در هزار توی سیاست های مدیران اراک- ایرنا- روابط عمومی ها به عنوان یکی از بخش های مهم نهاد ها و سازمانها در راهبری افکار عمومی ، اطلاع رسانی هدفمند و پاسخگویی بهنگام مطرح هستند که در بسیاری موارد جایگاه و کارآمدی آنها در در هزار توی سیاست های مدیران گرفتار آمده و از رسالت واقعی خود به حاشیه رانده می شوند.


یکی از اقدامات مناسب و خوبی که در چند سال اخیر در کشور رخ داد، نامگذاری روزی به نام روز ملی ارتباطات و روابط عمومی است که نامگذاری این روز تداعی گرامیداشت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای امروز ارتباطات است .
سازمان ها، نهادها عمومی و دلتی بیش از هر زمان دیگری نیازمند ارتباط، تعامل و جلب مشارکت و همراهی مخاطبان هستند و این رسالت در حیطه وظایف روابط عمومی ها است که به عنوان قلب یک سازمان و گوش و چشم کارای آن به حساب می آیند.
روابط عمومی باید در قامت یک نهادی فعال، پویا و استاندارد و کارآمد بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ گفته و رضایتمندی حداکثری را در راستای پیشرفت و تعالی سازمان متبوعش به ارمغان آورد.
در واقع نامگذاری و برگزاری مراسمی سمبلیک برای روز روابط عمومی در کشور جدای از آنکه روابط عمومی و اهمیت و نقش کارکردهای آن را در سطح افکار عمومی مطرح می سازد، می تواند بستری را فراهم کند که با طرح موانع پیش روی این علم و حرفه، موقعیتی برای باز مهندسی واحدهای روابط عمومی در کشور فراهم آورد.
برگزاری آیین های خاص در روز ارتباطات همانند سایر روزها و مناسبت ها تنها بهانه و دستمایه ای برای توجه بیشتر به روابط عمومی است که امیدواریم این توجه و اهمیت موجب شود روابط عمومی بعد از نیم قرن تلاش و کوشش به جایگاه واقعی خود برسند.
مدیر گروه رشته روابط عمومی در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اراک گفت: روابط عمومی ها در یک سازمان بسته به نگاه مدیران به نهادی فرهنگی و اطلاع رسان و یا تبلیغاتی تبدیل می شوند هرگاه مدیر یک سازمان از بینش فرهنگی و ارتباط برخوردار باشد روابط عمومی به جایگاه واقعی خود دست می یابد و اگر مدیر اعتقادی به این مساله نداشته باشد این نهاد به حاشیه رانده شده و به یک بنگاه تبلیغاتی تبدیل می شود.
مجید سعادت زاده افزود: در این میان نقش مدیر روابط عمومی به عنوان کارشناس این رشته بی تاثیر نبوده و هرگاه مدیر روابط عمومی از بینش کافی در خصوص ارتباطات برخوردار نباشد اگر چه مقام ارشد سازمان به دنبال برقرار ارتباط و اطلاعات باشد این نهاد را نا کارآمد می سازد.
وی ادامه داد: ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان ها با کارآمدی مدیران روابط عمومی و نگاه مدیران ارشد سازمان ها به این نهاد رابطه مستقیم داشته و هرگاه یکی از آنها از این مهم مستثنا باشند بین آنها تقابل به وجود آمده و تنزل جایگاه نهاد روابط عمومی را در پی دارد.
این پژوهشگر روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی یک فعالیت فرهنگی و از وظایف اصلی و مهم مدیر یک سازمان است که به این نهاد سپرده شده است و باید در کنار دیگر نهادهای یک سازمان دیده شود و همانند دیگر نهادهای یک سازمان از حمایت های و پشتیبانی های مالی، اداری و نیروی انسانی متخصص برخوردار شود.
سعادت زاده خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها در شرایط فعلی بر اساس نیاز ارتباطی و فرهنگی سازمان ها شکل نگرفته بلکه بر اساس نیاز اداری و ضرورت در سازمان ها تشکیل شده اند و بر این اساس پس از نیم قرن از تشکیل آنها هنوز نتوانسته اند جایگاه اصلی خود را در سازمان ها به دست آورند.
وی ادامه داد: امروزه روابط عمومی ها نوین در سازمان های دولتی فعالیت های سنتی را با استفاده از ابزار نوین اطلاعاتی انجام می دهند اگر چه پیشرفت تکنولوژی به فعالیت های این نهاد سرعت بخشیده ولی تاثیری در نحوه اطلاع رسانی و به روز رسانی آن نداشته است.
مدیر گروه رشته روابط عمومی در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اراک گفت: امروزه جایگاه و شرایط جامعه تغییر کرده و مردم در کنار خریدار محصولات و خدمات از سازمان ها خواهان کسب اطلاعات نیز هستند و برای اینکه سازمان ها بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند باید از روابط عمومی های کارآمد و بروز بهره مند باشند.
یکی از پیشکسوتان روابط عمومی در استان مرکزی گفت: نامگذاری یکی از روزهای سال به عنوان روز روابط عمومی یکی از اقدامات مناسب است که در چند سال اخیر در کشور انجام شده است که آن را باید به فال نیک گرفت که دولت، کارشناسان و صاحب نظران روابط عمومی روزی را به این امر اختصاص دادند.
حیب الله حاجیوند افزود: اگر چه روابط عمومی به عنوان مغز متفکر یک سازمان محسوب می شود ولی نسبت به سایر قسمت های دیگر در هر سازمان رشد و تعالی نداشته است و نیاز است به جایگاه واقعی ارتقا پیدا کند.
وی ادامه داد: برای اینکه نهاد روابط عمومی موفق و رشد، تعالی و بالندگی لازم در این بخش برسد باید دولت توجه بیشتر به آن داشته باشد و این توجه زمانی به هدف نزدیک می شود که دولت و مسوولین امر، روابط عمومی را در برنامه ریزی و بودجه ریزی به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر در هر وزارتخانه، سازمان و نهاد دیده و برای آن متناسب با موضوعات کاری و فعالیتها، طرح تعریف و برای آن کد مالی در بودجه نویسی تعریف کنند.
این پیشکسوت روابط عمومی افزود: در صورت تحقق این مهم می تواند به آینده آن امیدوار بود زیرا روابط عمومی در یک سازمان که با بیش از 45 نوع فعالیت متنوع دست و پنجه نرم می کند بدون جایگاه مالی، اعتباری بدونه دغدغه کار و تلاش کرده و انتظار داشت در یک سازمان اطلاع رسانی، ارتباط با مخاطبین، استفاده از فن آوری نوین، انتظارات درون و برون سازمانی را برآورد شود.
حاجیوند افزود: برخی از مدیران سازمان ها با اعتقاد و باوری که به فعالیت های روابط عمومی دیدگاه مثبت به این بخش از سازمان را دارند و از هر گونه مساعدت نسبت به آن دریغ نمی کنند و با حمایت و پشتیبانی از روابط عمومی در واقع اهداف سازمانی خود را به پیش می بردند که ضمن ارایه خدمت بیشتر درون و برون سازمانی آن را به اهداف خود نزدیک تر می کند و بعضی از مدیران نیز اعتقاد و باوری به روابط عمومی ندارند.
وی ادامه داد: برای اینکه از سلایق در خصوص این نهاد جلوگیری شود نیاز است مسوولان دولتی، شورای اطلاع رسانی دولت، انجمن های متخصصین روابط عمومی ها، شورای اطلاع رسانی استان ها، کارشناسان و صاحب نظران و اساتید و دانشجویان این رشته بازنگری در ساختار، جایگاه، تعریف پروژه، موافقتنامه سالانه، کد مالی و نیروهای آموزش دیده و تجهیز این بخش به فناوری جدید را در دستور کار خود قرار دهند.
عباس خسروانی مدرس روابط عمومی گفت: در مثلث افکار عمومی، رسانه و سازمان، روابط عمومی بخشی از سازمان است که نماینده سازمان و وکیل مدافع بین مردم و کارکنان در سازمان است.
وی ادامه داد: روابط عمومی در واقع یک وظیفه خطیر دوسویه را بر عهده داشته و یکی از عوامل موثر در سرنوشت و پیشرفت هر موسسه، گروه و فرد است که آن ها را در رسیدن به هدف هایشان کمک می کند.
این مدرس روابط عمومی افزود: داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع از بزرگترین سرمایه هر سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون سازمانی و برون سازمانی و کسب اطلاعات به روز و مفید است که این مهم لزوم وجود یک روابط عمومی کارآمد را مشخص می کند.
خسروانی اظهار کرد: روابط عمومی نه تنها باید از تحولات زمان خویش تاثیر پذیرد بلکه ضرورت ایجاب می کند که خود به عنوان عامل موثر در فرآیند مداوم اصلاحات و تغییرات مثبت اجتماعی نقش آفرینی کند.
این استاد ارتباطات گفت: امروزه روابط عمومی به عنوان یک جریان همیشه پویا در عرصه جهانی، ملی و منطقه ای می تواند نگاه جامعه و به ویژه مسوولان را به خود معطوف کند نگاهی که نیازمند توجه است و چشم پوشی از آن غیر قابل انکار است.
وی بیان کرد: به حاشیه بردن روابط عمومی در سازمان می تواند برای یک سازمان تبعات ناگواری داشته باشد در حال حاضر این نهاد مؤثر در ایران با نوعی مظلومیت رسانه ای و فرهنگی مواجه است که به نظر معیارهای غالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده که در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی تبدیل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد.
این استاد ارتباطات بیان کرد: صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت روابط عمومی باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حد اقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.‏
خسروانی گفت: باید قبول کنیم که روابط عمومی در کشور ما آن گونه که بایسته و شایسته است به جایگاه واقعی خود دست نیافته است هر چند که در این رابطه پیشرفت های محسوسی صورت گرفته اما نسبت به سایر کشورهای جهان می توان گفت که ما هنوز در ابتدای راه هستیم.
وی ادامه داد: در ابتدای همین راه باید گفت این روزها در اکثر سازمان ها و نهادها، روابط عمومی ها با بی مهری روبه رو شده اند و این بی مهری به روابط عمومی، زمانی برای مدیران وسازمان ها مشکل آفرین خواهد شد.ک/4
1955/6013/



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن