تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت شيلات ايران از توليد و پرورش ماهي در قفس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۴۳ب.ظ)
حمايت شيلات ايران از توليد و پرورش ماهي در قفس موج - رئيس سازمان شيلات ايران گفت: به‌منظور توسعه آبزي‌پروري و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود کشور، از طرح‌هاي توليد و پرورش ماهي در قفس حمايت مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن صالحي در نشستي با حضور توليد کنندگان و پرورش‌ دهندگان ماهي، تعاوني‌هاي آبزي‌پروري و مديران سازمان در سالن باغستان گفت: بر اساس برآورد سازمان غذاي کشور نروژ متوسط مصرف آبزيان در جهان ۲۰ کيلوگرم و در ايران ۹ کيلوگرم است.
وي تصريح کرد: اين آمار در استان قزوين شش کيلوگرم است و از آنجايي‌ که بيشتر استان‌هاي ما اين وضعيت رادارند بايد براي توسعه توليد و مصرف سرانه تلاش بيشتري کرد و از همه ظرفيت‌ها بهره برد.
صالحي بابيان اين‌که توسعه آبزي‌پروري مي‌تواند در تأمين سلامت غذايي مردم نقش مهمي ايفا کند، گفت: در گذشته مصرف ماهي در روستاها بسيار اندک بود، اما؛ امروز به‌ واسطه احداث استخرهاي پرورشي در جهت تغيير ذائقه مردم و جاي گرفتن ماهي در سبد غذايي آنان، گام‌هايي برداشته‌ شده است.
اين مسوول، تعامل و همکاري شيلات با دامپزشکي را بسيار مناسب دانست و يادآور شد: بايد با استفاده از ابزارآلات بهداشتي در شيلات و استخرها، تأمين بچه ماهي کنترل‌ شده و بهداشتي باشد تا سلامت مردم تضمين شود.
رئيس سازمان شيلات ايران، برگزاري تورهاي خارجي براي فعالان عرصه شيلات را از برنامه‌هاي آموزشي اين حوزه ذکر کرد و اظهار داشت: با اعزام هيات‌هايي متشکل از توليدکنندگان و پرورش‌دهندگان به کشورهاي خارجي صاحب‌تجربه، تلاش مي‌کنيم دانش فني و تجربي بهره‌برداران را بالا ببريم تا به چرخه توليد کمک شود.
وي خاطرنشان کرد: در ماهي سردابي بايد بيشتر کار شود و در خصوص تأمين منابع آبي نيز استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مانند سدهاي کشاورزي و کانال‌هاي آبياري در اولويت قرار گيرد.
صالحي بيان کرد: مناطق زير سدهاي کشاورزي بهترين مکان براي پرورش ماهي است و اگر بخواهيم توسعه آبزي‌پروري محقق شود بايد از همه ظرفيت‌هاي موجود استفاده کنيم.
وي يادآور شد: مجوز ورود ۴۵ ميليون قطعه تخم چشم زده صادر شده و براي تأمين بچه ماهي در استان‌ها نيز حمايت لازم را انجام مي‌دهيم.
رئيس سازمان شيلات ايران گفت: استان قزوين در گذشته در بسياري از زمينه‌ها شاخص بوده و امروز هم مي‌تواند با يک مديريت منطقي و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌ها جايگاه خود را حفظ کند و الگو باشد.
وي اضافه کرد: قزوين مي‌تواند در توليد بچه ماهي و مديريت زنجيره‌اي با داشتن شهرک‌هاي خوب صنعتي سرآمد باشد و در اين زمينه فعاليت بيشتري از خود نشان دهد.
صالحي گفت: يکي از ظرفيت‌هاي مغفول مانده در بخش آبزيان استفاده از گلخانه‌ها براي توليد ماهي است که اين طرح در برخي استان‌ها اجرا شده و موفقيت‌آميز بوده و قزوين هم مي‌تواند آن را عملياتي کند.
وي افزود: از «توليد و پرورش ماهي در قفس» هم به‌عنوان رويکرد جديد شيلات حمايت مي‌کنيم و تسهيلات لازم را در اختيار بهره‌برداران و توليدکنندگان قرار مي‌دهيم.
تعاوني‌هاي آبزي‌پروري در قزوين تقويت مي‌شود
در اين نشست، نياز علي ابراهيمي، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين، گفت: به‌ منظور افزايش ميزان توليد و توسعه واحدهاي پرورش ماهي، از تعاوني‌هاي فعال در بخش آبزي‌پروري استان حمايت مي‌کنيم.
وي افزود: در استان قزوين ظرفيت خوبي براي توليد ماهي وجود دارد که اگر درست مورد استفاده قرار گيرد مي‌تواند به افزايش توليد کمک کند.
ابراهيمي پاک با بيان اين‌که، در بخش ماهي سردابي دو هزار و ۶۶۰ تن ماهي در ۱۶۱ استخر و در گرمابي هم در ۶۶ استخر بيش از ۵۵۵ تن ماهي توليد و به بازار مصرف عرضه‌شده است، گفت: توجه به کيفيت آب مورداستفاده براي پرورش ماهي بسيار مهم و قابل‌ توجه است و اگر بخواهيم محصولي مرغوب توليد شود بايد با توجه به همه مسائل، غذاي سالم عرضه کنيم.
وي بيان کرد: در انتخاب گونه‌هاي پرورشي هم بايد کارشناسي لازم صورت گيرد تا گونه‌هايي که با تغيير کيفيت آب مي‌توانند مقاومت بيشتري داشته باشند مورد استفاده از استخرها قرار گيرد.
گفتني است؛ رئيس سازمان شيلات کشور در اين سفر، از سه استخر پرورش ماهيان سردابي و يک مرکز پرورش ماهي زينتي در قزوين بازديد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن