تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799371750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدیدکنندگان درباره نمایشگاه کتاب چه گفتند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازدیدکنندگان درباره نمایشگاه کتاب چه گفتند؟ تهران - ایرنا - بازدیدکنندگان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان دیدگاه های خود درباره این نمایشگاه، مواردی از جمله پراکندگی کتاب ها، اطلاع رسانی و کمبود خدمات رفاهی جانبی را به عنوان مهمترین نقاط ضعف این رویداد بزرگ فرهنگی برشمردند.


به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که از 16 اردیبهشت ماه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرده بود، عصر امروز (شنبه) با برگزاری آیین اختتامیه به پایان می رسد.
در این نمایشگاه دو هزار و 450 ناشر داخلی در 2 هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.
در این نمایشگاه همچنین آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.
شمار دیگر کشورهای شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به 65 کشور می رسد در حالی که امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.
هر چند امسال کشور عمان به عنوان میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد اما در این رویداد فرهنگی هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافت .
شماری از بازدیدکنندگان بیست و هشتمین نمایشگاه کتلاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، به بیان دیدگاه های خود درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه امسال پرداختند.
حامد کریمی دانشجوی کارشناسی ارشد بازاریابی ورزشی پس از بازدید از بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال کتابی از دیوید آکر از شناخته ترین چهره های علم بازاریابی ورزشی بودم اما موفق به تهیه این کتاب نشدم.
وی با اشاره به پراکندگی موضوعی کتاب ها در بخش ناشران خارجی افزود: هر چند جست و جوی کتاب ها در این بخش به صورت الکترونیک و از طریق چند دستگاه کامپیوتر انجام می شود اما شمار افرادی که در بخش ناشران خارجی برای راهنمایی بازدیدکنندگان حضور دارند، اندک است.
وی اضافه کرد: برای به دست آوردن کتاب مورد نظرم به غرفه های متعددی از جمله نشر کاسپین مراجعه کردم اما به نتیجه نرسیدم و بدون خرید کتاب نمایشگاه را ترک کردم.
وی تصریح کرد: پراکندگی و ضعف اطلاع رسانی در زمینه کتاب های تخصصی در بخش ناشران خارجی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشهود است.
رقیه فصیحی دانشجوی مقطع کارشناسی روانشانسی که همراه فرزندش به نمایشگاه کتاب آمده است، اظهار کرد: هر چند موقعیت مکانی بخش ناشران دانشگاهی در نمایشگاه امسال مشخص بود اما پراکندگی موضوعات و مشکلات اطلاع رسانی سبب شد به سختی کتاب های مورد نظرم را تهیه کنم.
وی با بیان اینکه دو سال پیش هم برای خرید کتاب به نمایشگاه کتاب آمده بود، افزود: در آن زمان جست و جو برای یافتن کتاب های مدنظرم راحت تر بود.
وی همچنین درباره به همراه آوردن فرزندش برای حضور نمایشگاه کتاب گفت: صرفا برای خرید به نمایشگاه آمدیم و چند نوع کتاب و بازی کودکانه خریدم، اما در تهیه بازی فکری ماز برای فرزندم ناموفق بودم.
ایلیا فلاح زاده فرزند خانم فصبیحی نیز که 8 ساله است، اظهار کرد: حدود چهار ساعت از حضورمان در نمایشگاه می گذرد اما با توجه به تنوع غرفه ها خسته نیستم.
وی با اشاره به علاقه اش در خواندن کتاب های داستان بازی های فکری، افزود: چندین کتاب داستان کوچک و بازی فکری از نمایشگاه خریداری کردیم اما هنوز نتوانسته ایم غرفه ای که بازی ماز عرضه می کند را پیدا کنیم.
علی فراهانی دانشجوی مقطع کارشناسی هوا فضا نیز با اشاره به بازدید سه ساعته خود از نمایشگاه کتاب امسال گفت: با توجه به شناخت قبلی از نام انتشارات کتاب های مورد علاقه ام، برای تهیه آنها مشکلی نداشتم اما نحوه اطلاع رسانی و تابلوهای راهنما برای سهولت بازدیدکنندگان اندک بود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 30 میلیون ریال از نمایشگاه کتاب خرید کرده بود، افزود: البته نیمی از این مبلغ را به صورت بن دیافت کرده بودم و امسال با توجه به مشکلاتی که در خصوص تهیه بن پیش آمد، کمتر از سال گذشته خرید کردم.
وی، موقعیت مکانی بخش ناشران دانشگاهی در بیست و هستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را مطلوب دانست و گفت: امسال به جز توزیع بن، سایر موارد مطلوب بود!
سیامک رحیمی نژاد نیز که به همراه متین عزیزان همسر و مبینا و تینا فرزندانش از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده است، گفت: در مدت دو ساعت حضور در نمایشگاه بیشتر در بخش کودک و نوجوان برای تهیه کتاب، دی وی دی و فیلم آموزشی زبان انگلیسی حضور داشتیم.
وی افزود: فضای امسال نمایشگاه بین المللی کتاب نسبت به دوره های قبلی بیشتر شده است و هر چند غرفه ها کوچک تر شده اما دسترسی به آنها راحت تر است.
وی اضافه کرد: با توجه به اضافه شدن فضای نمایشگاه امسال، باید در خصوص اطلاع رسانی و نصب تابلوهای راهنما دقت و توجه بیشتری صورت می گرفت.
همسر رحیمی نژاد نیز که کارشناس ارشد حقوق و سردفتر یکی از دفتار اسناد رسمی در تهران است، اظهار کرد: برای شرکت در آزمون دکترا به یکی از ناشران مطرح دانشگاهی مراجعه و کتاب های مورد نظرم را به راحتی تهیه کردم.
مبینا و تینا نیز به ترتیب 9 و 7 ساله هستند، گفتند که به کتاب های داستان و جوزچین پازل علاقه دارند و از اینکه آنها را تهیه کرده اند خوشحالند.
یک کارشناس ارشد علوم ارتباطات نیز که صرفا برای بازدید از نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) حاضر شده بود، اظهار کرد: به نظر می رسد خرید از نمایشگاه نسبت به سال گذشته کمتر شده است، چرا که اکثر افرادی که در حال خروج از نمایشگاه بودند بدون خرید کتاب مصلی را ترک می کردند.
وی که کارمند یکی از ادارات دولتی است و تمایلی به ذکر نامش نداشت افزود: به نظر می رسد مردم بیشتر جنبه نمایشگاهی را مد نظر قرار می دهند و برای تفریح در نمایشگاه کتاب حاضر شده اند به طوری که استفبال از اغذیه فروشی های حاشیه نمایشگاه بیشتر از غرفه های کتاب است.
وی ادامه داد: با توجه حضور پرشمار مردم در روزهای تعصیل و گستردگی فضای نمایشگاه، امکانات رفاهی از جمله آب سردکن و سرویس بهداشتی در محل برگزاری نمایشگاه اندک است.
محمود معتقدی نویسنده، شاعر و منتقد ادبی نیز که چندین کتاب ادبی از نمایشگاه بیست و هشتم کتاب خریداری کرده بود گفت: اصل برگزاری نمایشگاه کتاب خوب است اما به نظر می رسد اکثر بازدید کنندگان بیشتر به جنبه گردشگری توجه دارند و در این میان اگر کتابی توجه آنها را جلب کرد خریداری می کنند.
این شاعر 68 ساله که تاکنون 20 کتاب به رشته تحریر درآورده است، افزود: سیاستگذاران باید به بحران حوزه فرهنگی از نظر نشر و مخاطب توجه ویژه ای داشته باشند و فعالیت های آنان صرفا در حوزه ممیزی خلاصه نشود.
آیین اختتامیه بیشت و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 16 امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
فراهنگ**7537**1601**



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن