تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819833942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه تالار هم‌انديشي ملي و تأمل درباره کتاب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
علي جنتي در افتتاحيه نمايشگاه کتاب تهران: نمايشگاه تالار هم‌انديشي ملي و تأمل درباره کتاب است موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه نمايشگاه کتاب تهران گفت: اين نمايشگاه يک تالار هم‌انديشي ملي و تأمل درباره کتاب است که در آن دولت و ملت پيرامون موضوعات مختلف به گفت‌وگو مي‌پردازند.
به گزارش خبرگزاري موج، بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران با حضور حسن روحاني رئيس جمهور افتتاح شد.
در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه نهاونديان مسوول دفتر رئيس جمهور، حسين فريدون دستيار رئيس جمهور، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار تهران، عبدالمنعم بن منصور الحسني وزير اطلاع رساني کشور عمان و جمعي از ناشران حضور داشتند.
علي جنتي وزير فرهنگ در اين مراسم در سخناني گفت: خدا را شاکريم بار ديگر نمايشگاهي را افتتاح مي‌کنيم که بيش از هر عرصه ديگري در حوزه ملي و بين المللي مي‌درخشد، نمايشگاه کتاب با تلاش مولفان و مترجمان و فعالان صنعت نشر فراهم آمده است. روشنايي اين محفل علمي همه ساله ميليون‌ها نفر را به خود جذب مي‌کند.
وي ادامه داد: نمايشگاه کتاب تهران پس از 28 دوره اکنون تبديل به يک رويداد بزرگ فرهنگي شده است و دولت در اين دوره از همه امکانات خود براي پررنگ‌تر شدن آن بهره گرفته است، در اين دوره بيش از 70 نهاد و موسسه در برگزاري آن وزارت فرهنگ را ياري دادند، همچنين هزاران ناشر داخلي و صدها ناشر خارجي در آن حضور دارند.
وزير ارشاد تصريح کرد: در دوره 28 نمايشگاه کتاب عناوين کتاب هاي عرضه شده 20 درصد افزايش داده شده است و همچنين 50 درصد کتاب‌هاي خارجي غيرتکراري و متعلق به سال هاي 2013 به بعد است، 300 هزار عنوان کتاب داخلي و 160 هزار عنوان کتاب خارجي در اين دوره نمايشگاه در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است، نمايشگاه کتاب فرصت مناسبي براي بازبيني کتاب ها است، بايد راه هاي ترويج کتابخواني را در نمايشگاه کتاب تهران پيدا کنيم.
جنتي اضافه کرد: يکي از مسائل امروز اين است که در سال‌هاي اخير دولت بيش از حد لازم وارد فعاليت‌هاي تصدي گرايانه شده است که اين به سياست و برنامه‌ريزي که از جمله وظايف اصلي دولت است لطمه زده است، امسال گام اول براي واگذاري مديريت نمايشگاه کتاب تهران به ناشران برداشته شد و بخش‌هايي از نمايشگاه به تشکل‌هاي نشر واسپاري شد.
وي با بيان اين مطلب که نمايشگاه کتاب تهران در حال حاضر تبديل به فروشگاهي بزرگ شده که هر ساله به وسعت و حجم آن افزوده شده است، گفت: اما؛ وزارت ارشاد براين باور است که کتاب در درجه اول بايد در کتاب فروشي عرضه شود و نمايشگاه براي عرضه کتاب‌هاي چاپ اول باشد، در اين راستا در اين دوره در نمايشگاه کتاب نقش ديپلماسي فرهنگي برجسته شده و کشور عمان به عنوان ميهمان ويژه حضور دارد، همچنين 5 تن از روساي نمايشگاه‌هاي بين المللي کتاب و تني چند از وزيران فرهنگ و اطلاع رساني کشورهاي مختلف در آن حضور دارند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مکان برگزاري نمايشگاه کتاب تهران گفت: اين افتخار بزرگي براي اهل کتاب است که آثار خود را در مصلي که عبادتگاه است، عرضه کنند، اما؛ حجم بالاي ناشران شرکت کننده و کتاب هاي عرضه شده مناسب با اين مکان نيست، اميدوارم در بخش‌هاي دولت بتوانيم هرچه سريعتر نمايشگاه را به مکان مناسب‌تري منتقل کنيم.
جنتي از آغاز بازنگري در کارکرد نمايشگاه کتاب تهران در دولت خبر داد و گفت: وزارت ارشاد بازانديشي در چگونگي نمايشگاه کتاب را شروع کرده است، در اين ميان واگذاري بخش هايي از نمايشگاه ها به تشکل‌هاي نشر از جمله کارهاي اوليه است، اميدواريم در سال آينده با چشم گيرتر شدن فعاليت‌هاي استان‌ها و اقليت‌هاي مذهبي بتوانيم عدالت فرهنگي که يکي از اهداف مهم ما در حوزه وزارت ارشاد است را بيشتر متبلور سازيم.
وي در ادامه گفت: مکان نمايشگاه مناسب نيست، البته براي مؤلفان و نويسندگان افتخاري است که آثار خود را در عبادتگاه و مصلي ارائه کنند، اما؛ ضرورت ارائه خدمات فرهنگي متناسب اين مکان نيست و اميدواريم بتوانيم با همکاري ساير بخش‌هاي دولت فضاي مناسبي را براي نمايشگاه کتاب پيدا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن