تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804755178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: اعراب از اقدامات ايران نگران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اوباما: اعراب از اقدامات ايران نگران هستند




رئيس‌جمهور آمريکا که در کمپ ديويد با نمايندگان شوراي همکاري ديدار کرده است، با بيان اينکه اعراب از اقدامات ايران نگران هستند، از توافق طرفين براي تقويت روابط نظامي خبر داد.





خبرگزاری فارس: باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا پنج‌شنبه شب پس از ديدار با نمايندگان شوراي همکاري خليج فارس در کمپ ديويد گفت واشنگتن روابط نظامي خود با اعراب را تقويت مي‌کند.

اوباما که در جمع خبرنگاران صحبت مي‌کرد، گفت کشورهاي عربي حاضر در نشست از «اقدامات ثبات‌زدا»ي ايران، حتي در صورت حصول توافق هسته‌اي، ابراز نگراني کرده‌اند.

به نوشته روزنامه نيويورک‌تايمز، رئيس‌جمهور آمريکا بر خلاف انتظار کشورهاي عربي در نشست کمپ ديويد از امضاي پيمان دفاعي رسمي خودداري کرده، اما گفت تعهدي «آهنين» به امنيت کشورهاي عربي دارد.

وي که در اقاماتگاه کمپ ديويد و در کنار نمايندگان شوراي همکاري صحبت مي‌کرد، گفت: «بر تعهد آهنينمان بر امنيت شرکايمان در خليج (فارس) تأکيد مي‌‌‌کنم.»

هرچند کشورهاي عربي انتظار داشتند اوباما به صراحت اعلام کند در صورت «تجاوز ايران» واشنگتن براي «دفاع» از آن‌ها وارد عمل مي‌شود، اما رئيس‌‌جمهور آمريکا در اظهارات خود چنين وعده‌اي نداد و تنها گفت در صورت «تجاوز خارجي»، واشنگتن آماده خواهد بود «تا با شرکاي خود در شوراي همکاري خليج (فارس) کار کنيم تا سريعا مشخص کنيم که چه اقداماتي مناسب است، از جمله استفاده از قواي نظامي براي دفاع از شرکايمان در شوراي همکاري خليج (فارس). و بگذاريد تأکيد کنم که ايالات متحده به تعهدات خود پايبند مي‌ماند.»

وي افزود: «هدف کليدي تقويت ظرفيت شرکايمان در شوراي همکاري خليج (فارس)، اين است که مطمئن شويم آن‌ها مي‌توانند از موضع اطمينان و قدرت، با ايران به صورت سياسي و ديپلماتيک تعامل کنند.»

رئيس‌جمهور آمريکا با بيان اينکه کشورهاي عربي از افزايش نفوذ ايران پس از توافق در منطقه نگران هستند، گفت هيچ تحريمي برداشته نمي‌شود مگر آنکه ايران به مفاد توافق احتمالي عمل کند.

وي افزود: «نمي‌خواهم نگراني‌هايي را که در خصوص اتفاقي که ممکن است پس از کاهش تحريم‌ها رخ دهد، انکار کنم. اما بايد تأکيد کرد، آنچه اهميت بيشتري دارد کارهايي است که ما مي‌توانيم حالا براي کسب اطمينان از پايان يافتن برخي اقدامات ثبات‌زدا، انجام دهيم.»

باراک اوباما در ديدارهايي که روز پنج‌شنبه همراه با اعضاي ارشد کابينه خود، از جمله جان کري وزير خارجه، جک لو وزير خزانه‌داري و ارنست مونيز وزير انرژي با نمايندگان شوراي همکاري داشت، به تشريح کامل روند مذاکرات هسته‌اي پرداخته است.

يک مقام آمريکايي همچنين گفته است که طرفين براي انجام «همکاري‌هاي فشرده» نظامي توافق کرده‌اند. عربستان، قطر، امارات، کويت، بحرين و عمان اعضاي شوراي همکاري هستند، که با وجود دعوت از سران آن‌ها براي نشست کمپ ديويد، همه آن‌ها به جز دو کشور در سطحي پائين‌تر در اين نشست شرکت کرده بودند.

باراک اوباما در پايان اين نشست گفت واشنگتن به اعراب براي ايجاد سامانه‌هاي دفاعي، يک سامانه «هشدار سريع» موشکي و تقويت «امنيت دريايي» کمک خواهد کرد.

اوباما در مورد تائيد يا عدم تائيد توافق هسته‌اي از سوي اعراب هم گفت: «ما سندي نداشتيم که براي امضا به آن‌ها ارائه کنيم و بگوئيم که "آيا شما اين توافق چارچوب را تائيد مي‌کنيد يا نه؟"، چراکه توافق هنوز کامل نشده است.»

وي افزود: «آنچه من از شرکايمان در شوراي همکاري خليج (فارس) شنيدم، موافقت آن‌ها با يک توافق جامع و قابل‌راستي‌آزمايي بود که راه‌هاي منتهي به سلاح هسته‌اي را ببندد، که به نفع آن‌ها هم خواهد بود.»






تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن