تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806890708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار فارس و وزیر فرهنگ بنگلادش بر تعاملات فرهنگی تاکید کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار فارس و وزیر فرهنگ بنگلادش بر تعاملات فرهنگی تاکید کردند شیراز - ایرنا- استاندار فارس و وزیر فرهنگ جمهوری بنگلادش در دیداری در محل هتل همای شیراز، بر تبادلات و تعاملات هر چه بیشتر فرهنگی دوجانبه تاکید کردند.


به گزارش ایرنا سید محمد احمدی استاندار فارس، پنجشنبه شب در این دیدار گفت: روابط ایران و بنگلادش همواره از زمان استقلال این کشور رو به گسترش بوده است و از اینرو تلاش داریم این ارتباطات را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش افزایش دهیم .
وی با بیان اینکه روابط میان دولت ها رکن اساسی ارتباط میان کشورها محسوب می شود تصریح کرد: قابلیت های پرشمار استان فارس به عنوان گهواره تمدن ایرانی می تواند در مستحکم تر شدن ارتباط فرهنگی با کشور بنگلادش موثر باشد.
احمدی با بیان این که ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی به ویژه بنگلادش همواره مطلوب و رو به گسترش بوده است، اظهار داشت :از آنجا که دنیای امروز در اثر پیشرفتهای فنی و ارتباطی به دهکده جهانی تبدیل شده امیدواریم بازدید مردم 2 کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کند و از قبل این ارتباط دوسویه شناخت بهتری نسبت به توانایی ها و ظرفیت های یکدیگر به دست آورند .
وی پیش بینی کرد با توجه به امضای برخی تفاهمنامه ها توسط وزیر فرهنگ بنگلادش در تهران، روابط میان 2 کشور در ابعاد مختلف بیش از گذشته توسعه یابد.
وزیر فرهنگ جمهوری بنگلادش هم در این دیدار با اشاره به پیشینه ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و بنگلادش گفت: حدود هشتهزار کلمه فارسی در زبان مردم بنگلادش وجود دارد و ملت ما با شاهنامه فردوسی آشنایی دیرینه دارند.
اسدالزمان نور، با بیان این مطلب که ملت ایران افتخار مفاخر بزرگ جهانی از جمله فردوسی ، حافظ و سعدی را دارند افزود: سرزمین ایران با پرورش و داشتن چنین شاعران والامقام و با افتخاری سهم ارزنده ای در توسعه فرهنگی جهان داشته و دارد .
وی با اشاره به بازدید چهار وزیر کشور بنگلادش از ایران طی یکماه گذشته تاکید کرد: قطعا ارتباطات میان 2 کشور نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه در ابعاد اقتصادی، تجاری و صنعتی نیز گسترش روزافزون خواهد یافت .
وزیر فرهنگ جمهوری بنگلادش ادامه داد : از آنجا که وجه مشترک زیادی بین ایران و بنگلادش وجود دارد امیدواریم با توجه به این وجوه مشترک رابطه مستحکمی که هم اینک بین این 2 کشور وجود دارد از قوام بیشتری برخوردار شود.
بر پایه این گزارش در سفر تازه اسدالزمان نور وزیر فرهنگ جمهوری بنگلادش به کشورمان که با هدف استحکام بخشیدن هرچه بیشتر به روابط میان 2 کشور صورت گرفت ، تفاهمنامه هایی در زمینه های مبادلات فرهنگی ، علمی ، آموزشی ، فرهنگ و هنر و گردشگری با وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است .
به گفته وزیر فرهنگ بنگلادش، این کشور به لحاظ فرهنگی بسیار فعال است و تاکنون نمایشگاه های هنری بسیاری در زمینه های مختلف از جمله در ارتباط با هنرهای باستانی برگزار کرده است که بسیاری از هنرمندان ایرانی هم در این نمایشگاه ها شرکت کرده و مقام هایی را نیز کسب کرده اند.
وزیر فرهنگ بنگلادش با اشاره به جاذبه های فراوان گردشگری در استان فارس و به ویژه شیراز بیان کرد: شاخص شناخت ایران در سراسر جهان، شیراز است و هر کسی که می خواهد ایران را بشناسد باید به شیراز سفر کند.
ک/2
3008/ 5054/1358






25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن