تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806995544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مجلس: مستقل بودن علت ماندگاری روحانیت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مجلس: مستقل بودن علت ماندگاری روحانیت است قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مستقل بودن علت ماندگاری روحانیت است و همین امر باعث شد تا استقرار روحانیت به شکل گیری تفکر صحیح اسلامی کمک کند.


به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در چهارمین هم اندیشی تشکل های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سازمان تبلیغات اسلامی قم بیان داشت: جوهره اصلی انقلاب اسلامی فرهنگ برخاسته از حرکت های مردمی است که نمونه بارز آن حوزه های علمیه می باشد که هیچ گاه کمکی از دولت ها به حوزه نشده است.
وی اظهار داشت: حرکت های فرهنگی مردمی در طول تاریخ ماندگاری بیشتری داشته اند و گرچه برخی حکام چون صفویه در تاریخ ایران به جریان اصیل اسلامی خدمت کرده اند اگر روحانیت مستقل نداشتیم دچار مشکل می شدیم.
وی ابراز داشت: اکنون در ایران مداحان و کانون های فرهنگی مردمی بوده و متکی به دستگاه های دولتی نیستند و این گروه ها اگر در بطن مردم باشند نیازها و سلایق آن ها را بیشتر درک می کنند.
رییس قوه مقننه افزود: تشکل های فرهنگی همواره باید ارزیابی خوبی از نیازهای جامعه داشته باشند و فعالیت های آن ها باید متناسب با نیازهای مردم باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: در کارهای فرهنگی باید سلایق جامعه را بشناسیم و محصولاتی که با فرهنگ اسلامی و بومی ما سازگاری داشته باشند اثرگذاری بیشتری خواهند داشت ضمن این که باید درک ها و سلیقه های مختلف مردم را در نظر داشته باشیم.
لاریجانی بیان داشت: حرکت های فرهنگی باید از بستر اخلاقی نیز برخوردار باشند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند همانطور که منبرها در سنت اسلامی از روش اخلاقی برخوردار بوده و تاثیرگذاری دو چندان دارند.
وی افزود: حرکت های فرهنگی همچنین به شرایط آرام نیاز دارد و اگر زمینه متشنج را شاهد باشیم اثر کار فرهنگی کاهش می یابد و این مساله همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات امروز جهان اسلام بروز جریان های تکفیری هستند که به جای آن که فکر خود را ارائه کنند دیگران را تکفیر کرده و به جای کمک به وحدت آفرینی در بین ملل اسلامی بر طبل تفرقه می کوبند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی عالم اسلام موضوع اختلاف شیعه وسنی به روش های مختلف دامن زده می شود و این اختلافات از عوامل خارج از اسلام بر می خیزد و تشکل های فرهنگی باید هوشیار باشند تا در دام این اختلافات نیافتند.
وی افزود: در دفاع از مکتب اهل بیت نیز باید طوری رفتار کنیم که به وحدت امت اسلامی کمک کند و باید با پاسخ متین به شبهات داده و از روش های توهین آمیز جلوگیری کنیم چرا که افق آینده امت اسلامی نیازمند وفاق و همدلی است.
چهارمین هم اندیشی تشکل های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از روز گذشته در قم آغاز شده و به مدت دو روز در سازمان تبلیغات اسلامی قم در حال برگزاری است؛ دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، بازدید از کارگاه ساخت حرمین عسکریین(ع) و برگزاری میزگرد با حضور مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه های این هم اندیشی می باشد.ک/3
7408 / 1175



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن