تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799138193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش دانش آموزان و والدین در کاهش اضطراب از امتحان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نقش دانش آموزان و والدین در کاهش اضطراب از امتحان پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون روز پنجشنبه 24 اردیبهشت مطلبی به نقل از زاهدانه با عنوان "نقش دانش آموزان و والدین در کاهش اضطراب از امتحان" منتشر کرده است.


دراین مطلب آمده است: کارشناس تحصیلی مرکز مشاوره مهر گفت: مطالعه در زمان محدود و فشرده روشی غیر موثر است و از عمق یادگیری می کاهد، برای این منظور بهتر است دانش آموزان در طی هفته و روزهای قبل امتحان مطالعه کافی داشته باشند و شب امتحان فقط مطالب آموخته شده را مرور کنند.
همه انسان ها اضطراب را در زندگی خود تجربه می کنند و این کاملا طبیعی است که مردم هنگام مواجهه با موقعیت های تهدید کننده و تنش زا مضطرب شوند. اضطراب اگر در برابر عاملی حقیقی ایجاد شود، سازنده است چون فرد را از خطر دور می کند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، غیرعادی است و نه تنها سازنده نیست، بلکه آثار مخرب و زیان باری در پی دارد.
آتنا دختری 17ساله است که برای درس و مدرسه اش اهمیت خاصی قایل است. والدین او حساسیت فوق العاده ای نسبت به نمرات و امتحانات او دارند و همین مساله شب های امتحان را برای آتنا به کابوسی بزرگ تبدیل می کند. گرچه او همیشه درس هایش را به موقع حاضر می کند اما اضطراب شب امتحان، اغلب نتیجه کارش را خراب می کند.
او دلش می خواهد شب امتحان هیچ وقت فرا نرسد. مرتب خودش را سرزنش می کند که چرا با اینکه شاگرد زرنگی است و مفاهیم درسی اش را بخوبی فرا گرفته، نمی تواند از عهده پاسخ گویی به سوالات امتحان برآید. همیشه سر جلسه امتحان دلشوره دارد و نگرانی گرفتن نمره کمتر، امانش را می برد. از طرف دیگر، سفارش های پدر که از او می خواهد هر طور شده نمره کامل را کسب کند، او را آرام نمی گذارد.
این اوضاع آن چنان روح و روانش را برهم ریخته و سلامتش را به مخاطره انداخته است، به طوری که موهای سر او ریزش پیدا کرده و با تپش قلب شدیدی مواجه شده است.
کارشناس تحصیلی مرکز مشاوره مهر در خصوص اضطراب در شبهای امتحان می گوید: اضطراب یک احساس طبیعی در انسان است که بخشی از زندگی را بخود اختصاص داده است و اغلب می تواند با هوشیاری و آمادگی فرد را یاری رساند.
مهدوی فر بیان می کند: بیشتر اوقات تنش می تواند انگیزه ما را برای فعالیت بیشتر کند اما چنانچه زیاد باشد منجر به استرس شده و در عملکرد ا اختلال ایجاد می کند، این اختلالات مسیر فعالیت های آموزشی ما را جهت می دهد اما میزان بالای این ترس در توانایی برای موفقیت در امتحانات مداخله کرده و منجر به بازده فعالیت های ما می گردد.
وی معتقد است دانش آموزان برای کنترل این اضطراب که منجر به استرس و ترس در آنها می شود باید قبل از امتحان خود را آماده کنند، در کلاس های مربوطه شرکت و زمان برنامه دقیق مطالعه خود را مشخص کنند.
مهدوی فر توصیه می کند: مطالعه در زمان محدود و فشرده روشی غیر موثر است و از عمق یادگیری می کاهد، برای این منظور بهتر است دانش آموزان در طی هفته و روزهای قبل امتحان مطالعه کافی داشته باشند و شب امتحان فقط مطالب آموخته شده را مرور کنند.
وی ادامه می دهد: اضطراب حالتی است که در تعامل والدین با فرزندانشان گسترش یافته و ثبات می یابد. والدینِ فرزندان دارای اضطراب امتحان، علاوه بر این که نیاز به محبت و امنیت را در فرزندان خود نادیده می گیرند، درکمک کردن به آنها نیز کارا نیستند. این اولیا فرزندان خود را بدون توجه به علایق و استعدادها برای کسب موفقیت مورد نظر خود تحت فشار قرار می دهند. در برخی موارد والدین آرزوهای تحقق نیافته خود را به فرزندانشان القا می کنند.
وی می گوید: دانش آموزان باید برای رهایی از این حالات آرامش خود را حفظ کنند، باکشیدن نفس های عمیق سوالات را اول مرور کنند و در پاسخ دادن عجله نکنند، از آسان ترین سوالات شروع به پاسخ دادن کنند و اگر سوالی را یادشان نمی آید به سراغ سوال بعدی بروند و وقت خود را تلف نکنند.
کارشناس تحصیلی مرکز مشاوره مهر برخی از نشانه ها و علایم اضطراب را ناراحتی های گوارشی، آشفتگی معده، سرگیجه، بی اشتهایی، حالت تهوع، تپش قلب، بی خوابی، تنگی و کوتاهی نفس، لرزش در صدا، ضعف، عرق کردن، لکنت زبان، خشکی دهان، عدم تمرکز، آشفتگی ذهن، ارزیابی غلط از توانایی های خود، افت تحصیلی و حواس پرتی عنوان کرد.
وی یکی از راهکارهای کاهش اضطراب شب امتحان را مشارکت معلمان، والدین و خواست و اراده خود دانش آموزان بیان میکند ومی گوید: مطمئن باشید کسانی که زحمت کشیدند، نتیجه زحمات خود را باکسب موفقیت نظاره خواهند کرد.
مهدوی فر در پایان رمز موفقیت را نگرش مثبت فرد به خود عنوان می کند و بیان می کند: هیچ گاه به خاطر عملکرد قبلی خود را سرزنش نکنید به نکات مثبت و موفقیت های خود توجه کنید وبه خود بگویید با تلاش و برنامه ریزی و جدیت می توان نتیجه مناسبی را کسب کرد.
8006/6081



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن