تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819442925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهمین روز نمایشگاه کتاب میزبان 7 نشست تخصصی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نهمین روز نمایشگاه کتاب میزبان 7 نشست تخصصی تهران-ایرنا - نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز پنج شنبه /فردا/ در نهمین روز میزبان هفت نشست تخصصی سرای اهل قلم و کودک و نوجوان است.


به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، جلوه های عاشورا در نشر عربی اولین نشست بخش بین الملل است که از ساعت 10:15 تا 11:30 با حضور جمعی از شاعران مدیحه سرای بنیاد دعبل خزاعی و سخنرانی تعدادی از عاشوراپژوهان در سرای اهل قلم برگزار می شود.
نشست دوم در ساعت 14 تا 15:30 با عنوان بررسی المان های عاشورایی و نغمات عاشورایی فلات ایران شکل می گیرد و متین رضوان پور موسیقی پژوه درباره این موضوع سخنرانی می کند.
رضوان پور، مدت 10 سال با سفر به فلات مختلف ایران به بررسی و مستندساری نوحه ها و تعزیه خوانی ها پرداخته است که در این نشست تجربیات خود را به علاقمندان شعر آیینی و عاشورایی ارائه می دهد.
از وی تاکنون پنج کتاب در زمینه بررسی المان ها و نغمات عاشورایی و 15 عنوان کتاب دیگر در دست پژوهش و چاپ دارد.
نشست سوم در ساعت15:30 تا 17 با عنوان بررسی زبان و ادبیات ترکی در ایران از گذشته تا به امروز با حضور محمت گونم و احمد تمیم داری استاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.
من، زبان، کتاب و کارم، عنوان نشست چهارم سرای اهل قلم بین الملل است که از ساعت 17:30 تا18:30 شکل می گیرد.
در این نشست ابوالحسن داودی کارگردان فیلم رخ دیوانه و ساعد سهیلی بازیگر این فیلم درباره تاثیر خواندن کتاب های لاتین در شغل و حرفه بازیگری به سخنرانی می پردازند.
همچنین سرای اهل قلم کودک و نوجوان سه نشست در این روز برگزار می کند.
سرای اهل قلم کودک و نوجوان پنج شنبه 24 اردیبهشت ماه همزمان با نهمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست «دلایل خواندن و نوشتن فلسفه برای کودکان» را برگزار می کند.
این نشست با حضور حسین شیخ رضایی و لیلا حبیبی پژوهشگران فلسفه از ساعت 11:30 تا 13 در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار می شود.
این سرا همچنین از مجموعه دو جلدی تهاجم و دفاع از حیوانات و مجموعه چهار جلدی تاریخ علم در ایران از ساعت 14 تا 15:15 رونمایی می کند.
دشواری های تولید کتاب مرجع برای کودکان و نوجوانان، عنوان نشست بعدی سرای اهل قلم کودک و نوجوان است که با حضور کاظم طلایی گرافیست، محمود سالک مترجم و فاطمه زمانی نویسنده کودک و نوجوان از ساعت 15:30 تا 17 برگزار می شود.
ادبیات و نشریات کودک و نوجوان افغانستان نیز با سخنرانی محمد سرور رجایی و سید نادر موسوی از اعضای خانه کودک افغانستان از ساعت 17:15 تا 18:30 برگزار می شود.
گردهمایی منتقدان کتاب کودک برنامه پایانی این سراست که از ساعت 18:45 تا 19:45 برپا می شود.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برپاست.
فراهنگ **9187**1601**



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن