محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842051328
مجوز تعدد زوجات براى مردان چیست؟
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: مجوز تعدد زوجات براى مردان چیست؟
عدالت آن است که با هر کس طبق شأن خود رفتار شود) و اگر به عدالت واقعى و طبق مقامات و شئونات آنان عمل شود، چه بسا زنان دیگر، تحمل نداشته، شدت حسادت زنانگى و بشرى آنها، نظام خانواده پیامبرصلى الله علیه وآله و علىعلیه السلام را مختل مىکرد.
اگر تعدد زوجات خوب است پس چرا پیامبرصلى الله علیه وآله و حضرت علىعلیه السلام در زمان خدیجه و حضرت زهراعلیها السلام همسر دیگرى اختیار نکردند؟ آیا حکم جواز چندهمسرى، با توجه به مخالفت خانمها، با فطرى بودن احکام اسلام سازگار است؟«فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً» نساء (4)، آیه 3.؛ «و با زنان پاک ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر؛ و اگر ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید...». در پاسخ باید دقت داشت که ازدواج، هم جلب «مصلحت» است و هم «دفع مفسده و ضرر»؛ ولى اساساً عالم مادى و زندگانى در طبیعت، همراه با نوعى تزاحم و تعارض مصلحتها و تقابل دو قطب مثبت و منفى است و نظام تعدد همسر، اگر در جاى خود قرار گیرد، داراى مزاید قابل توجهى است که نبود آن، نتیجهاى جز براندازى پردههاى عفت و عدم تعادل در نظام خانوادگى و جامعه ندارد. بنابراین، در تحلیل مسائل، باید نگاهى فراگیر داشت و همه جنبهها را دقیق سنجید و صرف تکیه بر خواستههاى یکسویه مرد یا زن، گشایشگر نمىباشد. بدین جهت ما برخى از حکمتها، فواید و ضرورتهاى نظام تعدد زوجات را بیان مىکنیم که عبارتند از:1. تعداد زنان همواره بیش از مردان بوده و تعدد همسران، راهکارى جهت تحت پوشش قرار گرفتن زنان فاقد همسر است.2. بر اثر حوادثى مانند جنگ، افراد زیادى از مردان کشته شده، همسران بیوه آنان بدون تکلیف و امکانات باقى مىمانند و با جواز انتخاب چند همسرى، مىتوان مشکل این دسته را حل کرد.3. مردان به خاطر مسافرتها و سایر عواملى که به نوعى از خانه و زندگى دور مىافتند، دچار خلاء همسر و محروم از استفاده از فواید روحى - جسمى او مىگردند؛ به عنوان مثال، شخصى ناچار است همیشه نیمى از ماه را در محل کارشان زندگى کنند. در این موقعیت، چه مىتوان کرد؟ بگذاریم او در طوفان مشکلات خرد شود یا از تسهیلات ازدواج مجدد بهرهمند شود تا همچنان سایهاش بر سر همسر نخست باقى بماند؟4. در موقعیتهایى مثل عادات ماهیانه، باردارى و...، محدودیتهاى فراوانى حاصل مىگردد و روشن است که روش جایگزینى توأم با حفظ عدالت، بهترین گزینه است.5. بناى اسلام بر عدم سخت گیرى در زندگى انسانهاست و خداوند دوست دارد بندگانش از نعمتهاى خلق شده، استفاده کنند. چرا کفار و غربىها بتوانند غرایز خویش را از راههاى گوناگون حرام ارضاء نمایند؛ ولى براى مؤمنین هیچ راه حلالى وجود نداشته باشد؟ روشن است که گاهى همسر مردى دچار مشکلات جسمى یا شرایطى مىشود که اگر مرد، اجازه ازدواج مجدد نداشته باشد، مسلماً به گناه مىافتد. یا شرائط جسمانى برخى از مردان طورى است که محدود کردن او به زندگى با یک زن، او را به حرام مىکشاند.خلاصه بناى اسلام بر آزادى جنسى، تا حدى است که مفسده مهمى ایجاد نکند و این مسئله، اگر براى زنها هم مفسده نداشت، خداوند اجازه مىداد؛ ولى با توجه به اختلاط نسل و برخى خصوصیات جسمى زنان، این مسئله براى آنان تجویز نشده است.6. شهوت مردان، تهاجمى است و شهوت زنان انفعالى؛ از این رو، زن با داشتن یک شوهر، به گناه نمىافتد؛ ولى ممکن است مرد با داشتن یک زن، به گناه بیفتد.7. در بسیارى از مواقع، تعدد زوجات براى زن اول، منافع فراوانى دارد؛ یعنى علاوه بر این که شوهر او از آلوده شدن به گناه حفظ مىشود، از تحمیل خواستههاى مرد به زن اول، در شرایطى که براى زن اول هم زیستى با مرد موقتاً مشکل باشد، جلوگیرى مىکند و به عبارت دیگر، بخشى از سختىها از دوش زن اول برداشته مىشود و در فرضهایى که او نیاز به استراحت دارد، آزادتر مىباشد و اگر طورى شد که عمل زناشویى مقدور نگردید، مرد ناچار به طلاق دادن او نیست و مىتواند تا آخر عمر، با او زندگى کند و نیازهاى خویش را با ازدواج مجدد تأمین نماید.8. زن باید فکر کند که تجویز تعدد زوجات، فقط به ضرر او و به نفع زنان بىسرپرست نیست؛ زیرا همان زنان نیز روزى سرپرست داشتند و چه بسا همین زن خداى ناکرده، در آینده دچار همان درد گردد. از این رو، خوب است زنان شوهردار خود را به جاى کسانى بگذارند که هیچ امکان ازدواجى حتى تا آخر عمر، برایشان وجود ندارد؛ به جز شوهر نمودن به یک مرد زندار.نکته مهم:خداوند، خداى همه زنهاست؛ نه فقط خداى زنانى که موفق به ازدواج شدهاند. زنانى در جامعه هستند که به دلیل فقر یا قیافه یا بیوه بودن، کسى به عنوان همسر اول، به سراغ آنها نمىرود و در نتیجه، تشریع این حکم در مرحله اول به نفع گروهى از زنان است و این که گفته مىشود که تعدد همسر، ظلم به زن است، سخن درستى نیست؛ زیرا منع آن، ظلم به گروه دیگرى از زنان است و از طرفى، شرط ازدواج مجدد، رعایت عدالت نسبت به همسر اول است و این شرط، مسئله ظلم را به طور کلى منتفى مىکند.اصولاً خالق نظام احسن، باید به فکر همه ارکان جامعه - اعم از فرد و اجتماع - باشد و مصالح همه را در نظر بگیرد و در این بین، مردانى هستند که به دلیل شرایط خاص شغلى، جسمى، فردى و اجتماعى، نیازمند چندهمسرى مىباشند و منع آن، ظلم به آنهاست.نکته مهم دیگر:چندهمسرى، در اسلام واجب نیست؛ بلکه جایز است؛ به عنوان مثال: ما مباحات و حلالهاى فراوانى در دین داریم و جایز بودن آن همه مباح و حلال، بدین معنا نیست که یک فرد از همه آنها استفاده کند؛ بلکه هر شخص به تناسب نیاز خود از حلالهاى خداوند بهرهمند مىشود و اگر نیاز نداشت، اقدام نمىنماید. در مباح و جایز بودن چندهمسرى براى مردان نیز همین مسئله مطرح است. مسلما افراد فراوانى هستند که یا نیاز به چنین مسئلهاى ندارند و یا امکان آن برایشان وجود ندارد. در پایان تذکر این مطلب مفید است که این حکم همانند سایر احکام دینى، برگرفته از منبع علم و حکمت الهى و مقرون به علت است و عموم مؤمنین باید عبودیت و اطاعت خود را از احکام، عملاً و اعتقاداً حفظ کنند. از این رو، چه بسا همین حکم، نوعى امتحان براى مردان، زنان و دینداران باشد.اگر تعدد زوجات خوب است، چرا پیامبرصلى الله علیه وآله و حضرت علىعلیه السلام در زمان خدیجه و حضرت زهراعلیها السلام همسر دیگرى اختیار نکردند؟اولاً، ممکن است آنان در آن زمان با وجود خدیجه و فاطمهعلیها السلام نیازى به این مسئله نداشتهاند؛ زیرا اگر زن داراى تمام کمالات و محاسن باشد، نیاز به چندهمسرى به وجود نخواهد آمد.ثانیاً، شاید امکانات و شرایط چندهمسرى در آن زمان براى آنها وجود نداشته است؛ زیرا همانگونه که گفته شد، چندهمسرى داراى شرایطى است و یکىاز آن شرایط، ایجادعدالت بین آنهاست و اگر نتوان بین چند همسر عدالت برقرار نمود، باید به یک زن اکتفا کرد؛ «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً» نساء (4)، آیه 3.. در نتیجه، ممکن است ایجاد عدالت بین شخصى مثل خدیجه و حضرت زهراعلیها السلام با سایر زنان مشکل بوده باشد و حتى در نظام خانواده، ایجاد خلل نماید؛ زیرا اگر بین آنها به تساوى برخورد شود، ظلم است (تساوى با عدالت فرق دارد.عدالت آن است که با هر کس طبق شأن خود رفتار شود) و اگر به عدالت واقعى و طبق مقامات و شئونات آنان عمل شود، چه بسا زنان دیگر، تحمل نداشته، شدت حسادت زنانگى و بشرى آنها، نظام خانواده پیامبرصلى الله علیه وآله و علىعلیه السلام را مختل مىکرد.ثالثاً، هر حکم عامى، مىتواند داراى تخصیص باشد؛ یعنى با وجودى که چندهمسرى به خودى خود و فى نفسه مباح است، ولى گاهى برخى موارد، خصوصیت خاص دارد؛ به عنوان مثال، خدیجه کسى بود که پیامبر در شأن او فرمود: «خدیجه و اَینَ مثل خدیجه، صَدَّقَتْنى حینَ کَذَّبنى الناس و ازرتنى على دیناللَّه و اَعانَتْنى بمالها قمى، سفینةالبحار، ج 1، ص 380، باب خ.؛ خدیجه و کجا مانند خدیجه پیدا مىشود؟ او در زمانى که همه مرا تکذیب مىکردند، تصدیقم نمود و بر دین خدا یارىام کرد و با همه مال خود کمکم نمود».همچنین در روایت دیگرى رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: «انّ جبرئیلعلیه السلام قال لىِ لیلةً اُسْرِىَ بىحین رَجَعتُ و قلت یا جبرئیل هل لک مِن حاجةٍ؟ قال حاجتى اَنْ تقرأ على خدیجه من اللَّه و مِنّى السلام...» بحارالانوار، ج 18، ص 385.؛ هنگامى که از معراج برمىگشتم، به جبرئیل گفتم: آیا درخواستى دارى؟ جبرئیل گفت: درخواست من از تو این است که از طرف من و خداوند به خدیجه سلام برسانى». در تاریخ نیز ثبت شده که پیامبر در روز دوشنبه به رسالت مبعوث گشت و نماز خواند و خدیجه در آخر همان روز به نماز ایستاد. استیعاب، ج 2، ص 419. و در مورد حضرت فاطمه؛ قلم از توصیف فضایل و خصوصیات حضرت زهراعلیها السلام عاجز است. او کسى است که پیامبر او را «ام ابیها» خواند و در شأنش فرمود: او سیده نساء عالمین است و سوره انسان، در شأن او و شوهر و فرزندانش نازل شد. در نتیجه، نمىتوان زن دیگرى را پیدا کرد که شرایط شراکت در زندگى با آن دو بزرگوار را داشته باشند.حکم تعدد زوجات با توجه به مخالفت زنان، چگونه با فطرى بودن احکام اسلام سازگار است یا این که عدم تمایل به وجود چند زن در زندگى، براى زنان، یک امر فطرى است؟براى روشن شدن پاسخ، ابتدا باید معناى فطرت معلوم شود.فطرت، عبارت است از نوعى هدایت تکوینى انسان در دو قلمرو «شناخت و احساس».فطریات مربوط به ادراک و شناخت، اصول تفکر بشر به شمار مىروند و فطریات مربوط به تمایل و احساس، پایههاى تعالى اخلاقى انسان قلمداد مىشوند. این هدایتهاى فطرى در قلمرو شناخت و احساس، در این جهت که تکوینى بوده، اکتسابى و آموزشى نیستند، با هدایتهاى حسى و طبیعى که در موجودات بىجان یافت مىشوند و با هدایتهاى غریزى که در جانداران - و به ویژه انواع حیوانى - وجود دارند، یکسانند؛ ولى در عین حال، داراى ویژگىهایى هستند که آنها را از هدایت طبیعى و غریزى ممتاز مىسازد. در نتیجه، فطرت از خواص روح انسان است و زیرمجموعه و سرشت اوست و این روح است که ظرف فطرت است و آن را در بر مىگیرد. بنابراین، فطرت، همان سرشت نهانى انسان است که ابزار آن، عقل، قلب و وجدان است.استاد جوادى آملى نیز درباره ویژگىهاى فطرت چنین گفته است: عبداللَّه جوادى آملى، تفسیر موضوعى قرآن (فطرت در قرآن)، قم: اسرا، 1378، ج 12، ص 24. فطرت که سرشتى ویژه و آفرینشى خاص است، غیر از طبیعت است که در همه موجودهاى جامد و بىروح یافت مىشود و غیر از غریزه است که در حیوانات و در انسان در بعد حیوانىاش موجود است. این ویژگى فطرت از آن جهت است که با بینش شهودى نسبت به هستى محض و کمال نامحدود، همراه است و با کشش و گرایش حضورى نسبت به مدبرى که جهل و عجز و بخل را به حریم کبریایى او راه نیست، آمیخته و هماهنگ مىباشد. فطرت انسانى، مطلقبینى و مطلقخواهى است.ممکن است گفته شود که منحصر کردن فطرت انسانى در شهود و گرایش حضورى انسان نسبت به هستى مطلق (خدا)، شامل سایر فطریات انسان نمىشود؛ ولى در پاسخ این اشکال مىتوان گفت: سایر فطریات انسانى در حقیقت، تجلیات و تعینات همان فطرت خداخواهى انسان هستند؛ زیرا همه آنها از سنخ کمالند و سرچشمه کمالات، همانا ذات اقدس خداوندى است و باید توجه داشت که شکوفایى استعدادهاى فطرى، مشروط به برطرف کردن موانع آنها از قبیل تربیت سوء، آداب و رسوم جاهلانه و غیرمنطقى و قرار گرفتن در جهت اصلى کمال است. انسانى که به دنیا مىآید، حیوانى است که درونش استعداد انسان شدن را دارد، بنابراین، گرایشهاى فطرى، قابل تربیت و پرورشند و شکوفایى این گرایشها، نیاز به تلاش و جهاد دارد.با توضیحاتى که داده شد، امور زیر روشن مىشوند:اولاً، فطرى بودن دین به این معنا نیست که هیچ کس با احکام آن یا اصل آن مخالفت نکند. اصل وجود خداوند، فطرى است و در عین حال بر اثر جهل و تعصبهاى گوناگون و هواى نفس و خودخواهىها، گروهى (کمونیستها) منکر وجود او مىشوند.ثانیاً، این که ادعا مىشود همه زنان حتى از ادیان و ملتهاى مختلف با حکم تعدد زوجات مخالفند، حرف دقیق و صحیحى نیست؛ زیرا موارد بسیارى دیده شده که زنان (به ویژه در طوایف عرب و لر) نسبت به چنین موضوعى به راحتى برخورد مىکنند؛ به عنوان نمونه، هیچ حسادت و نارضایتى نسبت به این مسئله از برخى همسران پیامبر، مانند امسلمه در تاریخ نقل نشده است.ثالثاً، اگر ادعا شود که همه زنان با این مسئله مخالفند، گفته مىشود: پس چرا زنانى که خود زن دوم مىشوند، با این مسئله موافق هستند؟لابد گفته مىشود که شرایط و مصالح خود را در این امر مىبینند؛ یعنى عقل آنها که ابزار روح و فطرت و سرشت انسان است، این گونه حکم مىکند که چنین ازدواجى به نفع اوست و این، همان تعریف فطرت بود (نه مخالف فطرت).رابعاً، معلوم شد که مخالفت برخى زنان به جهت غریزى است و نه به دلیل فطرت و غریزه از ابعاد حیوانى انسان است و تفاوت اصلى فطرت و غریزه، در تعلق فطرت به روح و تعلق غریزه به نفس و طبیعت آدمى است. از این رو، توجه به این نکته مهم است که چطور شده که در غرب با انواع گناهها و بىبند و بارىها و روابط نامشروع موافقند، ولى بعضى از زنان مسلمان حتى با حلال خداوند نیز مخالف مىباشند؟خامساً، آن چه در شعاع درک عقلانى قرار مىگیرد، فطرى نامیده نمىشود؛ بلکه فطرى بودن آن، مشروط به این است که عقل آن را بپسندد؛ یعنى با مرتبه عقلانى وجود انسان، سازگارى داشته باشد؛ مانند عدالت، راستگویى، وفاى به عهد و مانند آن؛ ولى آن چه از ویژگى درک عقلانى برخوردار است و انسان، تمایل و کشش عقلانى نسبت به آن ندارد، بلکه در شعاع تمایلات حیوانى و غریزى او قراردارد، فطرى نخواهد بود و در نتیجه، قدسى و ارزشى نیست و تعدد همسر، اگر در جاى خود قرار گیرد، طبق حکم عقل، داراى فواید قابل توجهى است که نبود آن، نتیجهاى جز براندازى پردههاى عفت، نخواهد داشت و نظام قانونگذارى ایدهآل، سامانهاى است که سختىها را براى جلب منافع برتر و دفع مفاسد، ترجیح دهد.تی نیوز
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
علت رفتار مردانه برخی زنان چیست؟
علت رفتار مردانه برخی زنان چیست به نظر می رسد با مدرنیته شدن جوامع صنعتی زن امروزی در جهت بعد مردانگی درون پیشرفت چشمگیری حاصل کرده و احتمالا از ابعاد دیگر انرژی روانی دور مانده است به گزارش نامه نیوز دکتر میناپور فرخ روان شناس در یک برنامه رادیویی با بیان این مطلب گفدلیل رفتار مردانه برخی زنان چیست؟
دلیل رفتار مردانه برخی زنان چیست به نظر می رسد با مدرنیته شدن جوامع صنعتی زن امروزی در جهت بعد مردانگی درون پیشرفت چشمگیری حاصل کرده و احتمالا از ابعاد دیگر انرژی روانی دور مانده است خبرگزاری ایسنا به نظر می رسد با مدرنیته شدن جوامع صنعتی زن امروزی در جهت بعد مردانگی درون پییائسگی در مردان چیست؟
یائسگی در مردان چیست بهطور طبیعی با بالارفتن سن مردان ترشح هورمون تستوسترون که یک هورمون مردانه است بهتدریج کاهش مییابد البته سرعت این کاهش در افراد مختلف متفاوت است و تحتتأثیر استرس روانی داروها بیماریهای مزمن نظیر دیابت بیماریهای تنفسی و کلیوی متفاوت خواهد بود روزچرا در اسلام ازدواج موقت و تعدد زوجات تجويز شده است؟!
چرا در اسلام ازدواج موقت و تعدد زوجات تجويز شده است يادآورى اين نكته بى فايده نيست كه ما مدّعى نيستيم تمام حكمت هاى ازدواج موقّت و تعدّد زوجات يا ديگر احكام الاهى همين مواردى است كه مىفهميم چه بسا ده ها حكمت ديگر در اين حكم باشد كه ما از آن ها آگاهى نداريم آيت الله مصباح يزبيماري پنهان مردانه
بيماري پنهان مردانه واريکوسل اغلب علامتي ندارد و بندرت درد ايجاد مي کند و ممکن است در طول روز به علت فعاليت هاي جسمي بدتر شود و با خوابيدن به پشت درد آن کمتر مي شود واريکوسل را يکي از بيماري هاي پنهان مردانه مي دانند که موجب ناباروري مردان مي شود اين عارضه ممکن است به تحليل ب- عرصه و حریم تپه تیغن دره شهر مجوز گمانه زنی دریافت کرد
عرصه و حریم تپه تیغن دره شهر مجوز گمانه زنی دریافت کرد ایلام- ایرنا- سرپرست معاونت میراث فرهنگی ایلام گفت مجوز گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه تیغن دره شهر از سوی پژوهشکده باستان شناسی کشور صادر شد به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگطلاق چه بلایی سر مردان می آورد؟
طلاق چه بلایی سر مردان می آورد بسياري تصور مي کنند وقتي طلاقي اتفاق مي افتد اين فقط زنان هستند که آسيب مي بينند در حالي که طلاق به عنوان يک تجربه ناخوشايند عاطفي براي مردان نيز دردناک است و روح شان را مي آزارد آسيب شناسان و روان شناسان اجتماعي معتقدند احساساتي نظير نااميدي افسشرط داشتن بادیگارد در ایران چیست؟
شرط داشتن بادیگارد در ایران چیست همشهری آنلاین مدتی است عنوانی به نام محافظ شخصی یا بادیگارد خصوصی و امثال آن برای ایرانیان هم جذابیت پیدا کرده است در مراسمهایی که سلبریتیها در آن حاضر می شوند میشود در کنار معروفترینشان چند مرد بلند قد با اندامی ورزیده را پیدا کرد که با عشانه کردن مو بیش از دو بار برای مردان حرام است!
شانه کردن مو بیش از دو بار برای مردان حرام است یک مبلّغ مصری با استناد به حدیثی چنین نتیجهگیری کرد که شانه کردن و مرتب کردن مو برای مردان بیش از دو بار در روز حرام است پایگاه خبری شبکه العالم یسری جبر از مدرسان دانشگاه الازهر مصر در یکی از برنامههای خود که از شبکه ناس پخمردان هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنند |اخبار ایران و جهان
مردان هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنند کد خبر ۴۹۷۱۸۴ تاریخ انتشار ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۰ - 04 May 2015 یک متخصص پوست توصیه کرد که مردان نیز از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنند به گزارش ایسنا دکتر غلامرضا عشقی اظهار کرد شایعترین بیماریهای پوستی و حساسیتهای پوستی در فصل بهار راکاش دولت مردان شهامت ایستادگی روی این حرفشان را داشته باشند! |اخبار ایران و جهان
کاش دولت مردان شهامت ایستادگی روی این حرفشان را داشته باشند اگر مردم 50 درصد مصرف آب خود را کاهش دهند در منابع آب کشور فقط سه درصد صرفهجویی خواهد شد چراکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف میشود و سهم آب شرب شش درصد است پس بحران آب ربطی به فرهنگ مصرفی مردم ندارد و ریشه بحر-دوری از قدرت و ثروت، کار مردان بزرگی مثل «شیبانی» است
شهردار تهران دوری از قدرت و ثروت کار مردان بزرگی مثل شیبانی است شهردار تهران گفت دوری از قدرت و ثروت کار مردانی بزرگی مثل عباس شیبانی است و ایشان هیچ گاه دلبستگی فردی و گروهی نداشته اند به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه شهریاران جوان مراسم تجلیل و تکسوالتان از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران چیست؟
جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۶ خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با همکاری اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت فرارسیدن هفته معلم با انتشار فراخوان سوالتان از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران چیست نسبت به جمعآوری سوالات و مشکلات فرهنگیان محترم از این حوزه و پاسخخانم ها بخوانند، مردان از این خصوصیات خوششان نمی آید
سبک زندگی خانم ها بخوانند مردان از این خصوصیات خوششان نمی آید سردی و یک فاصله پرنشدنی از همین اتفاقات ساده جان می گیرد همین چیزهایی که گاهی به دلیل صمیمیت و گاهی به دلیل حق به جانب بودن آنها را نادیده می گیرید رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرزند شايسته-مجوز شفاهی برای توسعه مدارس پولی
جام جم گزارش می دهد مجوز شفاهی برای توسعه مدارس پولی دیروز یک بار دیگر نقشه راهی جدید برای آموزش و پرورش ترسیم شد طراح نقشه نیز رئیسجمهور بود حسن روحانی روزگذشته سخنران اصلی آیین نکوداشت مقام معلم بود مراسمی برای دلجویی از معلمان و بیان اقدامات اصلاحی و ترمیمی دولت در- سعادت فرزندان در گرو چیست؟
سعادت فرزندان در گرو چیست تهران - ایرنا - همواره در تربیت فرزندان این موضوع که والدین به چه میزان امکانات را برای رشد و بالندگی آنها فراهم کنند به عنوان یک دغدغه اصلی مطرح بوده است رضا کارخانه دار 65 ساله و دارای تحصیلات عالی است 300 کارگر زیر دست او کار می کنند همسر و فرزند4 راه کنترل خشم مردان را بشناسید
یک روانشناسی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد 4 راه کنترل خشم مردان را بشناسید یک روانشناس گفت از دلایل خشم مردان در زندگی مشترک عدم اعتماد بین زوجین است فاطمه منفردپویا روانشناس در گفتوگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران با اشاره به روشهای آرام کردن همسر عصبان-
سبک زندگی
پربازدیدترینها