تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818909526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای داشتن دیپلماسی قوی باید از تجربیات دنیا استفاده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تحلیلگر مسائل بین الملل: برای داشتن دیپلماسی قوی باید از تجربیات دنیا استفاده کرد تهران- ایرنا- تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: اگر ایران می خواهد از دیپلماسی قوی برخوردار باشد باید از تجربیات روز دنیا استفاده کند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فوائد ایزدی عصر سه شنبه در نشست نقد و بررسی دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات 1+5 که با حضور کارشناسان رسانه ها برگزار شد ضمن ارائه تعریفی از دیپلماسی رسانه ای به ارائه پیشنهادهایی در این حوزه پرداخت.
وی براین باور است که پوشش رسانه ای مذاکرات هسته ای و یا نحوه تعامل دیپلمات ها و مقامات دولت با رسانه ها جزو مقوله دیپلماسی رسانه ای قرار نمی گیرد و این مفهوم تنها ناظر بر تلاش دولت یک کشور برای تأثیر بر افکار عمومی یک کشور دیگر با استفاده از ابزار رسانه ها است.
این کارشناس مسائل بین المللی گفت: دیپلماسی عمومی کارهایی است که یک کشور برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی یک کشور دیگر بهره می گیرد.
به گفته وی دیپلماسی رسانه ای اکنون در مجموعه دیپلماسی عمومی قرار گفته است.
ایزدی در تعریف دیپلماسی رسانه ای گفت: این بدان معناست که کشوری با استفاده از ابزارهای رسانه ای سعی دارد بر افکار عمومی کشور دیگری تأثیر بگذارد.
این استاد دانشگاه با تقسیم دیپلماسی عمومی به دو بخش دیپلماسی رسانه ای و دیپلماسی ارتباط با نخبگان بر ضرورت استفاده از تجربیات روز دنیا برای برخورداری از یک دیپلماسی رسانه ای قوی تأکید کرد.
ایزدی با اشاره به اینکه نهادهای رسمی در پیشبرد مقاصد دیپلماسی عمومی لازم اما کافی نیست، افزود: باید کشور به جای اینکه نهادهای رسمی خودش را در حوزه دیپلماسی عمومی و رسانه ای استفاده کند، شبکه سازی کند و به جای انتشار پیام در کشور هدف با استفاده از رسانه های رسمی از این افراد بومی در جهت انتشار پیام استفاده کند.
ایزدی البته معتقد است که حتی در حوزه دیپلماسی عمومی با استفاده از رسانه های رسمی نیز ضعف بسیاری وجود دارد.
این نشست با حضور محمد خدادادی مدیر عامل خبرگزای جمهوری اسلامی(ایرنا) الیاس حضرتی، مدیر مسؤول روزنامه اعتماد، سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری فارس برگزار شد.
فراهنگ**1355**1601**



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن