تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 5 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800008851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمی‌توان قانونگذاری را فارغ از پژوهش و علم انجام داد/ ضرورت تشکیل اتحادیه پژوهش پارلمانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جلالی در دومین سمینار مشترک مرکز پژوهش‌های ایران و کره جنوبی:
نمی‌توان قانونگذاری را فارغ از پژوهش و علم انجام داد/ ضرورت تشکیل اتحادیه پژوهش پارلمانی
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نمی‌توان قانونگذاری را فارغ از بحث پژوهشی و علمی انجام داد، لذا براین اساس جریان تشکیل مراکز علمی و پژوهشی در پارلمان‌ها مسئله‌ای است که در چند دهه اخیر مطرح شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در دومین سمینار مشترک همکاری‌های پژوهشی مراکز پژوهش‌های پارلمانی ایران و کره جنوبی که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، گفت: امروز بحث حکومت یکی از مباحث مطرح است که یکی از اجزا و اهداف حکومت خوب به نظام قانونگذاری در کشور باز می‌گردد.  
 
وی افزود: اگر پارلمان‌ها بتوانند از وضعیتی برخوردار باشند که قوانین ماندگار و جامع برای کشور خود ایجاد کنند، گام موثری برای بهتر حکومت کردن برداشته‌اند.  
 
جلالی تصریح کرد: بی‌تردید برای همین پژوهش مسئله مهمی است، امروز نمی‌توان قانونگذاری را فارغ از بحث پژوهشی و علمی انجام داد، لذا براین اساس جریان تشکیل مراکز علمی و پژوهشی در پارلمان‌ها مسئله‌ای است که در چند دهه اخیر مطرح شده است.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران هم که در سال ۱۳۷۴ مصادف با ۱۹۹۵ تاسیس شد، شاید بتوان گفت که مرکز پژوهش‌های ایران به یکی از پیشتاز‌ها در تشکیل امر مرکز پژوهش‌ها بوده، که این مهم در قانونگذاری کشورمان نقش ایفا می‌کند.  
 
وی تاکید کرد: فراگیری از تجربیات راهی است که می‌تواند مسیر کشور‌ها را در رسیدن به یک نقطه بالا و بالا‌تر هموار و کوتاه‌تر کند.  
 
جلالی افزود: ما به عنوان کشورهایی که در یک دهکده جهانی با هم زندگی می‌کنیم، نیازمند این مهم هستیم که از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم و هرچقدر که مراکز پژوهشی پارلمانی بتواند ارتباطات بیشتری با هم داشته باشند، این مهم تسریع می‌کند.  
 
نماینده مجلس نهم گفت: همچنین رفت و آمدهایی که میان مرکز پژوهش‌های کشور‌ها اتفاق می‌افتد، می‌تواند زمینه‌ای برای این شود که مراکز پژوهشی پارلمانی دارای اتحادیه باشند و به شکل نظاممند تبادل اطلاعات، افکار، کار‌شناسی و بدست آوردن تجربیات کنند.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه به صورت مختصر سخنان خود در مورد فرآیند قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اهداف مرکز پژوهش‌ها، ساز و کارهای مرکز پژوهش‌ها برای تقویت جایگاه پژوهش در فرآیند قانونگذاری، مشارکت فعال کار‌شناسان مرکز در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس، تقویت تعامل با کار‌شناسان مجلس، تبادل مستمر دانش و تجربیات با سایر مراکز تولید، استفاده از تجارب سایر مراکز پژوهشی پارلمانی و همچنین تشکیل بانک جامع نخبگان اشاره کرد.  
 
در ادامه این سمینار سونگ هولین رئیس مرکز پژوهش‌های کره جنوبی نیز گفت: افتخار می‌کنم که امروز در جمع محققین و نمایندگان دو کشور بسیار نزدیک ایران و کره هستم و همچنین تشکر می‌کنم از آقای جلالی و جمهوری اسلامی ایران که از ما دعوت کردند تا این سمینار مشترک را برگزار کنیم.  
 
وی افزود: مراکز تحقیقاتی ما بیشتر شده و به خاطر جهانی سازی مراکز ما بی‌معنا شده‌اند که این امر باعث شده دنیا با هم مرتبط باشد و ما درک بیشتری نسبت به مراکز مطالعاتی پارلمانی داشته باشیم.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های کره جنوبی تصریح کرد: معتقدم این سمینار‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد و می‌تواند گسترش یابد، روابط ایران و کره از سال ۶۲ به صورت رسمی و دیپلماتیک ایجاد شده که این را می‌توانیم در نامگذاری دو خیابان در ایران به عنوان خیابان سئول و در کره جنوبی به عنوان خیابان تهران مشاهده کنیم، امیدواریم این دوستی ما بیشتر شود، چرا که ایران تاریخی افتخارآمیز دارد و می‌توانیم الان اطلاعات ارزشمندی دریافت کنیم.  
 
سونگ هولین ادامه داد: ما نیز انقلاب دموکراتیک در سال ۱۹۸۷ داشتیم که مجلس کره قبل از انقلاب خیلی نقشی نداشته و پارلمان بعد از انقلاب به عنوان اولین نهاد قانونگذاری ظهور کرد و به خاطر این مهم ارتباط مجلس با بحث اجرایی بیشتر و تنگاتنگ شده، در حال حاضر نیز این نقش افزایش پیدا کرده است.  
 
وی گفت: در سال ۱۹۸۰ اختلافات بین تعداد قانون‌های مجلس و دستور رئیس جمهور زیاد بود، اما بعد از انقلابی که رخ داد، این اختلافات کاهش پیدا کرد و این نشان می‌دهد تعداد قانون‌های مجلس با تعداد قوانین رئیس جمهور تقریبا یکی است.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های کره جنوبی ادامه داد: تناسب از قوانین مجلس نسبت به قوه مجریه هم در سال‌های اخیر متناسب‌تر شده و اهمیت قانونگذاری نیز افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر هم سهم لوایح مجلس کره جنوبی افزایش چشمگیری داشته و در آماری که وجود دارد، نشان می‌دهد که مجلس کره جنوبی در مقایسه با قوه مجریه رشد داشته است.  
 
سونگ هولین یادآور شد: در دوره ۱۸ مجلس بیش از ۴۵۰۰ سمینار باز ساماندهی شد و بین دوره ۱۸ و ۱۹ این عدد ثابت ماند. سمینارهای باز افزایش پیدا کرد و تعداد سمینار‌ها توسط پارلمان کره در سال ۲۰۱۳ تقریبا ۱۴۰۰ سمینار برآورد کردیم که در این سمینارهای باز افراد مختلف جامعه نیز شرکت کردند.  
 
وی گفت: نارس اندیشکده اصلی برای مجلس ملی کره جنوبی است، در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و به عنوان یک اندیشکده یا تحقیقکده مستقل برای اینکه ظرفیت قانونگذاری مجلس افزایش پیدا کند، تشکیل شد که ما در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و ارتباطات سیاسی، فرهنگی و... تحقیق می‌کنیم، اما ۳۰ درصد از تحقیقاتی که انجام می‌دهیم، با ابتکار خودمان صورت می‌گیرد.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های کره جنوبی ادامه داد: تعداد تحقیقاتی که از طریق ما انجام شده و به درخواست اعضای مجلس ملی کره در سال ۲۰۰۸ بوده، ۲۰۰۰ پروژه تحقیقاتی بوده، اما در سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۴ ما ۶۰۰۰ خدمات مطالعاتی ارائه کردیم که این هم با درخواست اعضای مجلس ملی کره جنوبی بوده که این امر نشان می‌دهد فعالیت‌های تحقیقاتی ما افزایش پیدا کرده.  
 
سونگ هولین در پایان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم که ایده‌های متناقض را هم در تحقیقات خود ارائه کنیم که این ایجاد همگرایی می‌کند.  
 
انتهای پیام/ 






۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن