تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803989880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات استانی در روزنامه های اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتخابات استانی در روزنامه های اصفهان اصفهان -ایرنا- روزنامه های روز سه شنبه اصفهان با چاپ خبرهایی به موضوع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و استانی شدن انتخابات مجلس در سال جاری پرداختند.


*** روزنامه اصفهان امروز با تیتر "دولت با کلیات طرح استانی شدن انتخابات مخالفتی ندارد" به نقل از استاندار اصفهان نوشت: به دلیل اینکه مواد و تبصره های این طرح کامل نبوده و امکان داشته که در اجرا با مشکل مواجه شود به پیشنهاد رئیس مجلس به کمیسیون شوراها برای تکمیل ارجاع شد.
رسول زرگرپور با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: طرحی که در دوره های قبل مطرح شده و به نتیجه نمی رسید، نمایندگان مجلس در این دوره مصمم به اجرای آن هستند و کلیات آن به تصویب رسید اما به دلیل اینکه مواد و تبصره های آن کامل نبوده و امکان داشته که در اجرا با مشکل مواجه شود به پیشنهاد رئیس مجلس به کمیسیون شوراها برای تکمیل ارجاع شد.
وی با بیان اینکه دولت با کلیات قضیه مخالفتی نداشته اما معتقد است طرح ارائه شده نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح استانی شدن در انتخابات پیش رو، باید قبل از 27 خرداد که زمان استعفای مسئولانی است که به دنبال کاندیدا شدن هستند، تصویب شده باشد و گرنه به انتخابات آتی موکول می شود.
استاندار اصفهان در تشریح طرح استانی شدن انتخابات مجلس بیان کرد: در طرح فعلی هرکسی که در حوزه انتخابیه کاندیدا می شود باید حداقل 15 درصد آرا حوزه خود را آورده و بعد از آن کسی که بیشترین آرا را در سطح استان آورده باشد، انتخاب می شود به این معنی که تمام واجدان شرایط هر استانی به کاندیداهای حوزه های انتخابیه آن استان رأی می دهند.
وی افزود: طرح استانی شدن با این هدف پیگیری می شود که افراد انتخابی شناخته شده در سطح استان باشند و از طرف دیگر بیشتر به مسائل استان بپردازند تا اینکه وقت خود را صرف حوزه انتخابیه کنند.

**روزنامه زاینده رود نیز با عنوان " برخی جریانات سیاسی، جامعه را دو قطبی می کنند" به نقل از عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، اظهارات او را در این باره انعکاس داد.
به نوشته این روزنامه اصفهانی، جمیری صبح دوشنبه در نشست سیاسی - بصیرتی نیروی دریایی سپاه بوشهر این مطلب را بیان کرد.

**روزنامه نسل فردا نیز با تیتر رقابت های انتخاباتی آغاز شده است"
به سخنان وزیر کشور در نشست با استانداران اشاره کرد و نوشت: ما باید تلاش کنیم بی طرفی خود را در جریان برگزاری انتخابات حفظ کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح دیروز در نشست مشترک استانداران سراسر کشور که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: رقابت های انتخاباتی از الان آغاز شده است و در سال جدید دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم.
وی اظهار داشت: رقابت ها از الان و یا قبل از سال به صورت پنهان شروع شده و با جلساتی که در استان ها برگزار و جلساتی که احزاب و گروه ها دارند و شناسایی کاندیداهای مختلف توسط گروه ها و احزاب امسال یک رقابت بسیار فشرده و با نشاط و قوی را در عرصه رقابت های سیاسی خواهیم داشت. وی افزود: یکی از چالش هایی که در همه انتخابات وجود داشته این بوده که دشمنان همواره به دنبال این بودند که در رقابت های سیاسی با استفاده از تهییج افکار عمومی بهره برداری های خاص خود را از این مسئله داشته باشند. وزیر کشور ادامه داد: ما هر گاه در اداره انتخابات و مدیریت انتخابات دچار اشکالات و کاستی هایی بودیم متاسفانه آنها توانسته اند از این فضا بهره برداری کنند. ما در این موضوع به عنوان مجریان انتخابات باید تلاش کنیم در چارچوب مقررات، قوانین و مصالح و منافع کشور اقدام کنیم.
رحمانی فضلی تاکید کرد: ما حق نداریم در مسایل و قوانین تفسیر شخصی کنیم، مصالح و منافع کشور در دل قانون تعبیه شده است و باید تمام فعالیت ها درچارچوب قانون صورت پذیرد. 


این روزنامه همچنین باتیتر "استانی شدن انتخابات، نمایندگی را مخدوش می سازد" به نقل از حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور نوشت: 
با تصویب استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط مستقیم مردم با منتخبان مجلس کاهش می یابد و به موضوع نمایندگی در مجلس نیز خدشه وارد می شود. اما در صورتی که این طرح به قانون بدل شود، دولت و وزارت کشور با کمال میل آن را اجرا خواهد کرد.

**روزنامه اصفهان زیبا نیز با تیتر" طرح استانی شدن انتخابات حداکثر تا یکشنبه آینده نهایی می شود" به نقل از محمد جواد کولیوند نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نوشت: کلیات طرح استانی شدن انتخابات در جلسه روز دوشنبه (دیروز) مورد بحث قرار گرفت و بنا شد روز سه شنبه (امروز) مجددا جلسه ای را برای بررسی های نهایی تشکیل دهیم.
وی همچنین بیان کرد: دستور کار دیگر روز دوشنبه (دیروز) ما در کمیسیون، اصلاح ایراد شورای نگهبان به ماده 29 قانون مجلس در خصوص اینکه اعضای شورای شهر باید برای انتخابات استعفا کنند، بود.
گ/7141/ 6508



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن