تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرائتی مخالف ازدواج دانشجویی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
قرائتی مخالف ازدواج دانشجویی
قرائتی مخالف ازدواج دانشجویی رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیکاری و کمبود شغل را معضل کشور دانست و گفت: در این زمینه دولت نمی تواند کاری کند به همین منظور تحول در آموزش و پرورش ضروری است.


به گزارش فرهنگ نیوز، حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش سبک زندگی حضرت معصومه که پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد کرج امروز برگزار شد، اظهار کرد: مشکل مملکت ما وجود تحصیل کرده بدون جوهر است که باعث شده ۷ میلیون تحصیل کرده لیسانس به بالا داشته باشیم.
 
وی در ادامه افرود: اگر امروز دولت همه کارمندان با سابقه بالا را بازنشسته کند فقط ۲ میلیون صندلی خالی می شود ولی ۵ میلیون نفر الباقی باید چه کنند.
 
این مسئول مشکل جمعیت تحصیل کرده بیکار را مشکل در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه دانست و گفت: باید سیستم آموزش و پرورش عوض شود تا فرد با یک دیپلم بدون هنر از آموزش و پرورش فارغ التحصیل نشود باید در کنار تحصیل هنری بیاموزد که اگر استخدام نشد بتواند با هنر خود کاری راه اندازی کند.
 
دانشگاه آزاد برای معضل بیکاری راه حلی بیاندیشد
 
رییس ستاد اقامه نماز در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: زندگی های اشرافی، قناعت نکردن، آداب و رسوم غلط و همچنین بخصوص مدارک تحصیلی بدون فایده مشکلاتی است که به یکدیگر گره خورده اند.
 
وی تصریح کرد: خیلی از کارهای ما بدون تدبیر انجام می شود که باعث ایجاد مشکل و گره خوردن برخی مسائل می شود. 
 
به همین منظور دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید زمینه ای را فراهم سازند تا همه دانشجویان هنری را یاد بگیرند.
 
این مسئول از دانشگاه آزاد که به نسبت دیگر دانشگاه ها آزادتر است خواست تا با شکستن خط جدیدی بعد از بین ۵ خط گذشته همچون رایگان نبودن تحصیل، سن بالای اساتید و سن پایین دانشجو و همچنین عدم برگزاری کلاس در روزهای پنجشنبه و جمعه خط جدیدی را به عنوان آموزش یک هنر ایجاد کند تا بتوان مشکل بیکاری را حل کرد.
 
۲۰ راهکار ازدواج آسان را ارائه کرده ام
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه و حوزه تحولی ایجاد شود. مخالف ازدواج دانشجویی هستم و ۲۰ راهکار برای ازدواج آسان ارائه داده ام.
 
وی ادامه داد: من ازدواج آموزش و پرورشی را می پسندم، منظور از این مهم عقد کردن پسر و دختر در دوره نوجوانی و داشتن یک رابطه حلال است تا بعد از رسیدن به سن ازدواج بعد از تحقیقات کافی با یکدیگر ازدواج کنند.
 
قرائتی در پایان لیسانس و مدارک بالاتر تحصیلی را یک فضیلت و ارزش دانست و گفت: نیازهای اولیه انسان همچون اکسیژن و خوراک و پوشاک است که طبق تعابیر قرآن کریم همسر برای یک انسان حکم پوشاک را دارد لذا بعد از اکسیژن و خوراک به همسر نیاز داریم نه به مدارک تحصیلی بلکه این مدرک گرایی باعث شده تا تشکیل زندگی به تعویق بیفتد.


منبع: مهر


94/2/21 - 15:48 - 2015-5-11 15:48:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن