تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803666002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمندسازي مهندسان مشاور در زمينه ارزيابي زيست محيطي دستور کار فيديک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۵۶ب.ظ)
ابتکار خواستار شد: توانمندسازي مهندسان مشاور در زمينه ارزيابي زيست محيطي دستور کار فيديک موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به حاضرين در کنفرانس منطقه اي فيديک پيشنهاد کرد: فيديک در سطح جهاني و اسپک در سطح آسيايي براي تغيير روند توسعه از مسير ناپايداري به پايداري، توانمندسازي مهندسان مشاور در زمينه ارزيابي زيست محيطي براي طرح هاي بزرگ توسعه اي را آغاز کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، صبح دوشنبه در کنفرانس منطقه اي فيديک که در محل همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، با اشاره به چالش هاي مهم جهان و منطقه آسيا؛ به ويژه غرب آسيا و خاورميانه ناشي از طرح هاي ناپايدار توسعه اي، گفت: متاسفانه آسيا با بيش از 50 درصد جمعيت جهان و کمتر از 30 درصد مساحت دنيا، در حال حاضر ناپايدارترين دوره خود را طي مي کند.
معاون رئيس جمهور تحقق شاخص هاي بهبود کيفيت زندگي، رشد و رونق اقتصادي، رشد اشتغال، بهره مندي از زندگي سالم براي کليه شهروندان و حفظ محيط زيست را برخي از ارکان توسعه پايدار برشمرد و اظهار کرد: ناديده گرفتن روند ناپايدار توسعه که خلاف مسووليت شهروندي نيز هست، اثرات جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به رسميت شمردن حقوق کليه شهروندان، موجوادات و طبيعت و طراحي و اجراي پروژه هاي توسعه اي منطبق با اصول توسعه پايدار و حفظ محيط زيست را از مهم ترين وظايف مهندسين؛ به ويژه مهندسين مشاور برشمرد و افزود: بحران ناديده گرفتن محيط زيست آن چنان سلامت و زندگي بشر را تهديد مي کند که زمان ناديده گرفتن محيط زيست، به اتمام رسيده است.
ابتکار اشاره اي هم به محدوديت ظرفيت زيستي جهان داشت و خاطرنشان ساخت: ظرفيت زيستي و قدرت بازسازي طبيعت محدود است و با گذشتن از اين ظرفيت به سمت تخريب منابع طبيعي حرکت مي کنيم.
وي اضافه کرد: بر اساس آخرين گزارش هاي جهاني، به ازاي هر يک سال فعاليت بشر در تخريب و آلودگي محيط زيست، طبيعت به يک سال و نيم زمان براي بازسازي خود نياز دارد.
ناپايداري تهديدي براي زندگي انسان ها بر کره زمين
معاون رئيس جمهور با بيان اينکه در برنامه توسعه سازمان ملل نيز دستور کار توسعه پس از 2015 بر ايجاد يک فرايند بين الدولي فراگير، شفاف و باز براي تمام ذينفعان در خصوص اهداف توسعه پايدار با رويکرد گسترش و بسط اهداف جهاني توسعه پايدار تاکيد دارد، تصريح کرد: ناپايداري آينده و زندگي انسان ها بر کره زمين را تهديد مي کند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: يکي از اثرات ناپايداري که امروزه تقريبا محققان و دانشمندان به قطعيت آن را پذيرفته اند، پديده گرمايش زمين و تغيير اقليم به عنوان پديده اي انسان ساخت است که نتايج منفي همچون خشکسالي، طوفان هاي شديد، آب شدن يخ ها و زير آب رفتن شهرهاي ساحلي کوچک، تغييرات شديد آب و هوايي را به دنبال داشته است.
وي خشکسالي را از جمله بحران هاي مهم محيط زيست ايران و آسيا برشمرد و گفت: خشکسالي بخش هايي از هند، پاکستان و حتي استراليا را در بر گرفته است.

دوره اجرايي شدن طرح هاي توسعه اي و عمراني به هر قيمتي، به پايان رسيده است/ خدمات طبيعت، قيمت گذاري شود
ابتکار تاکيد کرد: دوره اجرايي شدن طرح هاي توسعه اي و عمراني به هر قيمتي، به پايان رسيده و بهاي توسعه، از بين رفتن اهداف توسعه و ناپايداري نيست. اگرچه اهداف توسعه هزاره در تضاد با توسعه و ارتقاي زندگي بشر نيست.
وي بيکاري و آمار پايين اشتغال که منجر به گسترش فقر شده را از مهم ترين بحران هاي آسيا برشمرد و اظهار کرد: هرگز مانعي براي اشتغال و رفع فقر وجود ندارد، ولي؛ قطعا توسعه ناپايدار راه حل نيست و براي حل يک بحران نبايد بحران هاي بزرگتري ايجاد کرد.
معاون رئيس جمهور با بيان اين موضوع که طبيعت علاوه بر زيبايي، خدمات بسيار ارزشمندي ارائه مي دهد که به دليل تاثير بسيار مهم بر شاخص هاي کيفيت زندگي، نبايد ناديده گرفته شود، خاطرنشان ساخت: ارتقاي شاخص هاي کيفيت زندگي بايد از طريق حفظ محيط زيست صورت پذيرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن يادآوري ضرورت ارزش گذاري خدمات طبيعت، گفت: ارگ قيمت خدمات طبيعت مشخص شود ديگر شاهد ادامه روند توسعه ناپايدار نخواهيم بود.
توسعه نمي تواند با فرار از الزامات زيست محيطي همراه باشد/ تخريب 14 سد بزرگ در آمريکا
معاون رئيس جمهور با تاکيد بر اين موضوع که توسعه نمي تواند با فرار از الزامات زيست محيطي همراه باشد، تصريح کرد: دوره تفکيک و تضاد توسعه و محيط زيست به پايان رسيده و پيوند اين دو موضوع نيز بايد از طريق بدنه علمي؛ به ويژه مهندسان و مهندسان مشاور صورت پذيرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اشاره اي هم به معضلات ناشي از ساخت سد گتوند به عنوان نمونه اي از يک طرح توسعه اي-عمراني ناپايدار داشت و گفت: بي شک اين طرح بايد مورد بازنگري قرار گيرد و اين موضوعي که در سراسر جهان در حال پيگيري است به گونه اي که آمريکا تا کنون 14 سد بزرگ خود را تخريب کرده است.
ابتکار ادامه داد: احياي رودخانه، تالاب و دشت بسيار مهم تر و موثرتر از تخريب چند سد است؛ زيرا خشک شدن تالاب ها منجر به ايجاد کانون گرد و غبار و بر هم خوردن چرخه هيدروليک مي شود.
وي با ابراز تاسف از مداخلات فراوان و مخرب بشر در طبيعت، خاطرنشان ساخت: لزوم انجام ارزيابي زيست محيطي کاهش همين مداخلات و تخريب ها در طبيعت و اهميت بخشيدن به عنصر محيط زيست در توسعه از ابتداي فرايند طراحي صنعت تا پايان حيات آن است.
وي اظهار داشت: مهندسين مشاور در اجراي طرح هاي بزرگ مهندسي از جمله احداث راه، سد و پروژه هاي بزرگ نفتي نبايد عنصر محيط زيست را ناديده بگيرند.
معاون رئيس جمهور طراحي سبز که منجر به حداقل تاثير مخرب بر طبيعت هنگام انجام پروژه ها و طرح هاي توسعه اي و عمراني و صنعتي مي شود را از جمله مسئوليت هاي شهروندي مهندسان برشمرد و گفت: برخي مي پرسند حفظ چند پلنگ يا درخت چه اهميت دارد و در جواب بايد گفت که انساني که حق حيات ساير موجودات را حرمت ننهد به صلح و آرامش هم اعتقادي نخواهد داشت.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از آماده سازي لايحه ارزيابي زيست محيطي در هيات دولت خبر داد و ابراز اميدواري کرد: اين لايحه به زودي در مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد.
توانمندسازي مهندسان مشاور در زمينه ارزيابي زيست محيطي
ابتکار پيشنهادي هم براي حاضرين در کنفرانس منطقه اي فيديک داشت و گفت: فيديک در سطح جهاني و اسپک در سطح آسيايي تلاش براي توانمندسازي مهندسان مشاور در زمينه ارزيابي زيست محيطي براي طرح هاي بزرگ توسعه اي را آغاز کنند.
وي تاکيد کرد: جهان به لحاظ شاخص هاي محيط زيست جايگاه متزلزلي دارد و کشورهاي آسيايي در بدترين دوران تزلزل محيط زيست قرار گرفته اند و از اين رو اصلاح عملکردهاي نادرست گذشته و برنامه ريزي براي قرار گرفتن در مسير توسعه پايدار مبتني بر مولفه مهم ارزيابي زيست محيطي تنها راهکار نجات از اين بحران است.
لازم به ذکر است که فيديک متشکل از جوامع و انجمن‌هاي مهندسي مشاور حدود ۱۰۰ کشور جهان است که اهميت آن ناشي از ارتباطات بنيادين آن با نهادهاي بين المللي حقوقي و مالي از جمله بانک جهاني، بانک‌هاي توسعه بين‌المللي و منطقه‌اي، سازمان ملل، اتحاديه اروپا، موسسه بين‌المللي داوري و ديگر نهادهاي تاثيرگذار در حوزه‌هاي فني و حقوقي در جهان است. اين نهاد بين‌المللي سالانه يک کنفرانس بين‌المللي و دو کنفرانس منطقه اي برگزار مي‌کند که امسال کنفرانس منطقه آسيا – اقيانوسه در تهران برگزار مي‌شود.
کنفرانس سالانه منطقه اي آسيا - اقيانوسه فيديک با شعار رويکردهاي پايدار در بازارهاي در حال توسعه به منظور بررسي ظرفيت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي ايران روزهاي 21 و 22 ارديبشهت ماه در تهران برگزار مي شود.
در اين کنفرانس نمايندگاني از سازمان هاي بين المللي، شرکت هاي بزرگ سرمايه گذاري هاي خارجي، پيمانکاران، مهندسان و مشاوران بين المللي راهکار هاي انجام سرمايه گذاري هاي مورد نياز در بخش هاي مختلف کشورهاي عضو و ايران را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن