تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818902471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج فرهنگ و سنت ها جامعه را از خطرات و آسیبها حفظ می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس ارشاد اسلامی خاش: ترویج فرهنگ و سنت ها جامعه را از خطرات و آسیبها حفظ می کند زاهدان - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش با اشاره به اینکه جامعه ما به حفظ و صیانت از فرهنگ غنی و آداب و رسوم متنوع و ارزشمند نیازمند است گفت: ترویج آیین ها، فرهنگ، آداب و سنت ها جامعه را از خطرات، آسیبها و تهاجم های فرهنگی حفظ می کند.


به گزارش ایرنا علیرضا شهرکی در نشست اعضای ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری شهرستان خاش بیان کرد: قرآن کریم بعنوان کتاب ارزشمند مسلمانان عاملی بسیار مهم برای حفظ ارزشهای والای دینی محسوب می شود و بالاترین فرهنگ نیز فرهنگ نورانی و متعالی قرآنی است.
وی افزود: فرهنگ ناب بومی، اسلامی و ایرانی باید در جامعه ما تقویت شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیتهای فرهنگی هنرمندان و دلسوزان و فعالان این عرصه که از راههای قانونی و مجوز دار به تولید آثارشان بپردازند، حمایت می کند.
وی اظهار داشت: نظارت بر فعالیت اماکن فرهنگی، صدور مجوز انتشاراتی، کتافروشی ها، مهرسازی و کانونهای تبلیغاتی و چاپخانه ها، فعالیت گروههای هنری، نظارت بر نامگذاری اماکن صنفی و معابر، صدور مجوز فعالیت نشریات شخصی و اداری، تشکیل انجمنهای فرهنگی و هنری، ساخت فیلم و تولیدات موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره از وظایف و برنامه های ارشاد اسلامی است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش بیان کرد: افزون بر دو هزار عدد وسایل و اقلام غیر فرهنگی در یک سال گذشته از اماکن مختلف این شهرستان جمع آوری شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش نیز بیان کرد: دشمن در شرایط امروزی عرصه فرهنگی را میدان نبرد قرار داده به همین سبب ضروری است مسائل فرهنگی به عنوان عرصه ای بسیار مهم و حیاتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حجت الاسلام جواد حسینی اظهار داشت: حلال و حرام در اسلام مشخص و معلوم است و آنچه که در اسلام حرام اعلام شده باید حرمت آن حفظ شود و آنچه حلال اعلام شده باید برای به دست آوردن و کسب آن تلاش شود.
وی گفت: فرهنگ ها تمدن ها را می سازند و به آنها هویت می بخشند.
رییس تبلیغات اسلامی خاش اظهار داشت: فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در دنیا شناخته شده است و برای تبیین و اثرگذاری آن اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفته است.
امام جمعه موقت خاش ادامه داد: باید از اشعاعه موسیقی حرام جلوگیری اما برای تامین نیاز افراد جامعه موسیقی حلال تهیه و تولید شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش نیز گفت: اهمیت و جایگاه فرهنگ در بیانات رهبری بخوبی تبیین شده است و ما از فرهنگ بعنوان هویت و شناسنامه مان یاد می کنیم و بطور حتم فرهنگ اصالت و تمدن ایران اسلامی را نشان می دهد.
محمد احمدی افزود: فرهنگ ما برگرفته از مکتب اسلام، قرآن و سیرت بزرگان دین و فرهنگ ایثار و شهادت است و دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود فرهنگ غنی مارا نشانه رفته اند و در تلاشند با تضعیف فرهنگ به کشورمان ضربه بزنند.
سرهنگ دوم پاسدار احمد علی بزی جانشین فرمانده سپاه ناحیه خاش نیز گفت: رویکرد و اولویت مهم سپاه انجام کارهای فرهنگی و نظارت و کنترل فعالیتهای این حوزه است.

در این نشست بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با متخلفان فرهنگی، همکاری در توزیع نشریات و حمایت دستگاهها از فعالان مطبوعاتی، حمایت و تشویق کتابداران، صنف انتشارتی، کمک به تسریع در صدور مجوزها، تعطیل کردن اماکن فرهنگی غیرمجاز مانند برخی کانون های تبلیغاتی، کتابفروشی و مهرسازی و نظارت جدی بر فعالیت گروه موسیقی کلاسیک مغناطیس و غیره بحث و تبادل نظر شد.
7310 / 6081









21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن