تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820158972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوای همدردی در کوچه پس کوچه‌های بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نوای همدردی در کوچه پس کوچه‌های بغداد
نوازنده سرود ملی عراق را با نوائی غم‌انگیز می‌نوازد و صدای جمعیت، هماهنگ با آواز بلند می‌شود. کریم وصفی رهبر ارکستر سمفونی ملی عراق، فردی تحصیلکرده و وطن‌دوست، که همواره تلاش کرده تا در راه اعتلای فرهنگ مردم سرزمینش موثر باشد، تصمیمی گرفته که توجه بسیاری از رسانه‌ها را بر خود جلب کرده است.
آفتاب : سرویس بین‌الملل- نوازنده‌ای دوره‌گرد نشسته روی صندلی در یکی از خیابان‌های بغداد، آلت موسیقی‌اش را روبروی زانوانش قرار داده و با چشمانی بسته، آرشه را روی سازش می‌کشد و نوائی را میان خیابان های جنگ زده بغداد، رها می کند. نت های ساز از میان خیل مردم عبور می‌کند و به محل فاجعه‌ای می‌رسد که همین نزدیکی رخ داده است.


به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، جمعیت زیادی در یکی از همین خیابان‌ها دور یک ماشینی که به طرز فجیعی منفجر شده، گرده هم آمده اند؛ نیروهای پلیس، رهگذران و البته دوستان کشته شدگان این انفجار.


نوازنده سرود ملی عراق را با نوائی غم‌انگیز می‌نوازد و صدای جمعیت، هماهنگ با آواز بلند می‌شود. کریم وصفی رهبر ارکستر سمفونی ملی عراق، فردی تحصیلکرده و وطن‌دوست، که همواره تلاش کرده تا در راه اعتلای فرهنگ مردم سرزمینش موثر باشد، تصمیمی گرفته که توجه بسیاری از رسانه‌ها را بر خود جلب کرده است.


نوازنده‌ی حرفه‌ای ارکستر ملی عراق که سال‌ها در خارج از کشور درس خواند و کار کرد و روزی سازش را برداشت و به خانه‌اش برگشت تا هرچه بلد است به مردم‌اش یاد دهد، میان آن‌ها نفس بکشد و تلاش کند عراق بهتر، فرهیخته‌تر، بافرهنگ‌تر و زیباتری بسازد. حالا میان این هیاهوی کرکننده‌ و ناکوک جنگ و انفجار و خون، هر روز با سلاح امن‌اش که سازش باشد در محل انفجارها حاضر می‌شود و در سوگ کشته‌شدگان، در ستایش زندگی و برای دمی آرامش قلب و گوش مردم هر محله می‌نوازد.


وصفی معتقد است که همه سهم مردم عراق، تجربه جنگ و باروت و خون نیست. این نوازنده می گوید مردم عراق به تجربه زیبائی و زندگی نیاز دارند. وصفی تلاش می کند گوشه ای از آرامشی که حق هر انسانی است را برای مردم شهرش، تجسم کند.


طی روزهای اخیر که درگیری های عراق، شدت بیشتری گرفته، وصفی خود را به هر کجا که صدای ناله های انسان هایی بلند باشد و تلی از خاکستر و تکه های گوشت بدن آدمیزاد به چشم و مشام می آید، همراه با سازی که در دستانش دارد در آنجا حاضر می شود و برای آرام گرفتن دل های بازماندگان، دست به اجرای موسیقی می زند.


کار ارزشمند وصفی نه تنها مورد توجه بومیان شهر قرار گرفته، بلکه به مدد شبکه های اجتماعی چندین هزاربار دیده و ارج شده است.


با وجودی که طی ماه های پایانی سال گذشته، بمب گذاری توسط داعش کاهش پیدا کرد و فشارها بر روی این گروه تروریستی بیشتر شد، اما به تازگی تعداد بمب گذاری ها بار دیگر بیشتر شد.


علیرغم تلاش های وصفی به منظور آرام کردن فضای متشنج بغداد، به گزارش سازمان ملل، این شهر پر تنش ترین شهر عراق است و طی حملات تروریستی 319 نفر در ماه گذشته کشته شده‌اند.




تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن