تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805385549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل شیلات:67فروند شناور برای صید فانوس ماهیان هرمزگان اختصاص می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل شیلات:67فروند شناور برای صید فانوس ماهیان هرمزگان اختصاص می یابد قشم - ایرنا - مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ظرف مدت چهار سال 67 فروند شناور صیادی برای صید فانوس ماهیان آب های جنوب شرقی این استان اختصاص می یابد.


سیدپرویز محبی روز یک شنبه در حاشیه نشست تخصصی واگذاری مدیریت بنادر ماهیگیری و روش صید لانگ لاین (رشته قلاب)، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این منطقه ذخیره میلیونی از این آبزیان وجود دارد و می توان سالانه 400 هزار تن از این گونه را بدون اینکه آسیبی به این ذخیره گاه وارد شود، صید کرد.
وی ادامه داد: در بخش ماهیان سطح زی ریز همچون ساردین و متوتا نیز ذخیره خوبی در هرمزگان وجود دارد و سالانه 48 هزار تن از این نوع آبزیان در آب های این استان صید می شود.
وی اضافه کرد: این رقم معادل 88 درصد از کل صید این گروه از آبزیان در کشور است و می توان ادعا کرد که هرمزگان انحصار صید این گونه ها را در اختیار دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان یادآوری کرد: در این میان نزدیک به 70 درصد از صید ماهیان سطح زی ریز هرمزگان در آب های اطراف جزیره قشم صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: به همین منظور محور برنامه های صید و صیادی این استان در سال جاری به سمت جزیره قشم هدایت می شود.
محبی اظهار کرد: هرمزگان در عرصه آبزی پروری نیز ظرفیت های خوبی دارد و در بخش پرورش ماهی در قفس سالانه 90 هزار تن ماهی تولید می شود.
وی اضافه کرد: در این بخش حدود هشت گروه کاری از شیلات استان موافقت اصولی گرفته اند که اغلب این گروه ها در جزیره های قشم و هنگام مستقر شده اند.
محبی با بیان اینکه در سال 92 حدود 188 هزار تن ماهی در آب های جنوبی هرمزگان صید شد و آمار صید سال گذشته نیز تا دو هفته دیگر نهایی می شود، گفت: سال 93 از این استان بیش از 14 هزار و 500 تن ماهی به ارزش 55 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
محبی عمده آبزیان صادر شده هرمزگان را میگوی پرورشی و ماهی یال اسبی اعلام و اضافه کرد: مقصد اغلب این آبزیان صادراتی را کشورهایی همچون امارات متحده عربی، چین، تایلند و کره جنوبی تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش تولید میگوی پرورشی جزو برنامه های اصلی شیلات استان است، امسال پیش بینی می کنیم که رقم صادرات آبزیان استان افزایش داشته باشد.
محبی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی واگذاری مدیریت بنادر ماهیگیری و روش صید لانگ لاین (رشته قلاب) در جزیره قشم، گفت: با توجه به اینکه هرمزگان بیشترین واگذاری مدیریت بنادر صیادی را داشته است، این نشست اهمیت ویژه ای برای این استان به همراه دارد.
محبی ادامه داد: تاکنون از 22 بندر صیادی استان هرمزگان، مدیریت 12 بندر به تعاونی های صیادی واگذار شده است که این رویکرد به مدیریت بهتر منابع و افزایش خدمات دهی به صیادان کمک کرده است.
وی با اشاره به مزایای توسعه صید لانگ لاین نیز گفت: بسیاری از کشتی های صیادی منطقه، از تور برای صید آبزیان استفاده می کنند که این روش آسیب های بسیاری به ذخیره آبزیان به دنبال دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان تاکید کرد: به همین منظور سیاست های این اداره کل به شکلی دنبال می شود که صید آبزیان به سمت روش لانگ لاین هدایت و مدیریت شود.
فانوس ماهی ها آبزیان کوچکی هستند که در دریا های عمیق زندگی می کنند و نمونه برداری های عمیق نشان می دهد که این گونه ها حدود 65 درصد از کل ماهیان زیست توده دریاهای عمیق را به خود اختصاص داده است.
در حقیقت فانوس ماهیان در زمره ماهیانی هستند که بیشترین پراکنش، جمعیت و تنوع را در میان همه بی مهرگان دارند و نقش بوم شناسی مهمی را به عنوان شکار برای موجودات بزرگتر ایفا می کنند.
زیست توده فانوس ماهیان جهان حدود 550 تا 660 میلیون تن تخمین زده می شود که این میزان چندین برابر کل صید جهانی شیلات است.
2090/ 6048



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن