تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802998627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی جنتی: فرهنگ نماز با استفاده از همه ابزارها گسترش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: علی جنتی: فرهنگ نماز با استفاده از همه ابزارها گسترش یابد تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید از همه ابزارهایمان برای گسترش فرهنگ نماز استفاده کنیم.


به گزارش خبرنگار معارف ایرنا علی جنتی روز یکشنبه از کتاب به عنوان یکی از ابزارها یاد کرد و اظهار داشت: در حوزه کتاب باید کمک کنیم تا کتاب هایی که در حوزه نماز چاپ می شود، منتشر شود.
وی که در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: ما باید از فیلم هایی که فرهنگ نماز را توسعه می دهد و هدف نماز را تحقق می بخشد و در جهت رشد فضایل اخلاقی است استفاده کنیم و حتی در حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی و آنچه که به این فرهنگ کمک می کند، باید آن در اولویت کار خود قرار دهیم.

* مسجد فقط جای اقامه نماز نیست
جنتی در پاسخ به سوالی درباره نقش و جایگاه مسجد و نماز گفت: مساجد فقط جای اقامه نماز نیست و بسیاری از فعالیت های اجتماعی می تواند در مسجد صورت گیرد. مانند کانون فعالیت های فرهنگی هنری مساجد که در بسیاری از مسائل فعال است.
وی افزود: اکنون حدود 20 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند و ما کمک می کنیم کتاب خانه های این کانون ها فعال شود و مسجد جایگاهی برای مطالعه کتاب و آگاهی بخشی و سایر فعالیت های تبلیغی و دینی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسجد مکانی برای حل و فصل مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و باید این مباحث در آنجا بحث شود و میزگرد برگزار کنند.
وی همچنین گفت: مسجد محلی برای اقامه نماز جماعت است و همه اقشار در کنار هم قرار می گیرند و همانگونه که نماز می خوانند، مسائل خود را با یکدیگر مطرح می کنند و به صورت جمعی به وعظ و خطابه گوش می کنند.

* مردم درباره نمایشگاه کتاب قضاوت کنند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب، را خوب توصیف کرد و گفت: روزی که من رفتم چون جمعه بود، جمعیت بسیار زیادی آنجا بود و حتی برخی غرفه ها که می رفتم، جمعیت به گونه ای بود که جای ورود به غرفه نبود و این شلوغی نشانگر استقبال مردم است.
وی با بیان این که قضاوت درباره نمایشگاه کتاب در نهایت با مردم است، اضافه کرد: عناوین کتاب هایی که امسال در نمایشگاه ارائه می شود، نسبت به سال گذشته چه در بخش بین الملل و چه در بخش داخلی خیلی بیشتر است.

* موسیقی فراموشی را پیگیری می کنم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر صدور مجوز از سوی ارشاد برای یک موسیقی به نام فراموشی گفت: من اولین بار است که نام آن را می شنوم ولی باید ببینیم آیا این موسیقی مجوز گرفته یا جزو زیرزمینی هاست و اگر مجوز گرفته و ضد ارزش است باید ببینیم چرا مجوز داده اند ولی به هرحال دنبال می کنم.

* عمره تا مجازات متهمان تعطیل است
جنتی همچنین در پاسخ به این سوال که عمره مفرده تا چه زمانی تعطیل است، اظهار داشت: عمره فعلا و تازمانی که افراد متهم در این ماجرا مجازات نشوند، تعطیل است.

* تلاش دشمنان برای القای سبک زندگی غیر دینی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره چالش های موجود در کشور گفت: جریان های ضد دینی گاهی از طریق شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای القاء می شود و این جریان ها تلاش دارند تا یک سبک زندگی غیردینی را در جامعه توسعه دهند و این مساله یکی از چالش هایی است که باید به نحو مناسبی با آن برخورد شود.

* چالش دوگانگی فعل و قول
وی همچنین گفت: متاسفانه عمل ما گاهی برخلاف ظاهری است که نماز می خوانیم و این عمل باعث می شود تا افراد دور شوند و بگویند اگر آثار نماز خواندن عبارت از دروغ گفتن و خیانت در امانت و تهمت زدن است، این چه نمازی است؟
جنتی تاکید کرد: وقتی نماز می خوانیم باید این نماز در عمل در وجود و رفتارمان تبلور پیدا کند و لذا یکی از چالش های اساسی این دوگانگی است که بین عمل و قول افراد پیدا می شود.

* فرزندانم را با عمل به نماز تشویق می کنم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه تشویق فرزندان خود به نماز گفت: من سعی می کنم با عمل خودم فرزندانم را به نماز وادار کنم و گاهی که نماز می خوانم، نوه هایم به کنارم آمده و همانند من کارهای نماز را انجام می دهند و به رکوع و سجود می روند.
فراهنگ**1003**1569



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن