تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799507523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدعلی اینانلو:هنرمندان به گسترش دانش حفظ محیط زیست کمک کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نمایش فیلم مستند " آی آدم ها" در روز ملی خلیج فارس
محمدعلی اینانلو:هنرمندان به گسترش دانش حفظ محیط زیست کمک کنند
مستند" آی آدم ها" با موضوع هنر ومحیط زیست ساخته محمد علی اینانلو 10 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران نمایش می شود .


به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران ، "محمدعلی اینانلو "روزنامه نگار و فیلم ساز طبیعت، که بیش از ۴۰ سال از  طبیعت ایران فیلم و مستند  تهیه کرده است.
وی در در ارتباط با مستند  " آی آدم ها" و همچنین چگونگی همکاریش با گروه پیله بهشت در این رویداد فرهنگی هنری گفت:من دورادور از اقدامات گروه پیله بهشت اطلاع داشتم . کارهای  آنها در زمینه حفظ محیط زیست  توجه من را به خود جلب کرد. متاسفانه در شرایطی قرار گرفته ایم که هنرمندان دست به هر کاری که می خواهند بزنند هزینه بردار است  از این رواقدام این گروه در گرد آوردن هنرمندان و بردن آنها به جزیره کیش جهت خلق تصاویر و نقاشی هایی در زمینه محیط زیست آن هم با دست خالی بسیار شایسته بود. زمانی که چگونگی انجام کار برای من توضیح داده شد بسیار ترغیب شدم تا با این تیم جوان و علاقمند  به حفظ محیط زیست همکاری کنم چرا که حس صداقتی را در رفتار و حرف هایشان دریافت کردم که موجب شد من هم از طریق هنری که آن را بلدم همراه این هنرمندان شوم. در ارتباط با مستند " آی آدم ها " نیز باید بگویم زمان مستند 32 دقیقه است و موضوعش نیز پیوند هنر و طبیعت است.این مستند به طور کلی راجع به آثاری در ارتباط  با حیات وحش خلیج فارس است. مستند آی آدم ها سعی دارد توجه مردم را به زیبایی های طبیعت و اینکه ما گونه های در حال انقراض داریم جلب کند.در واقع این مستند مجموعه ای تصاویراز هنرمندانی است که انواع ماهی ها و مرجان ها را به صورت رئال و تیپ های مختلف نقاشی به تصویر کشیده اند. این عزیزان زیبایی های خلیج فارس را با دقت هر چه تمام تر  به گونه ای ترسیم کرده اند  تا توجه مردم را به حفظ آن جلب و در کنار آن مسئله خلیج فارس را نیز مطرح کنند .


اینانلو در ادامه صحبت هایش در ارتباط با مشکلات ساخت این مستند افزود:برای ساخت این مستند تصاویر زیادی در اختیار نداشتم  یعنی تصویر های زیادی که هنرمندان در میان کاله انجام داده بودند وجود نداشت و فرصت زیادی هم برای گرفتن تصویر های جدید نداشتم چراکه  تمام سفر ما به کیش کلاً دو روز بیشتر نبود. برای همین فرصت زیادی جهت گرفتن تصاویر از هنرمندان نداشتم . لذا مجبور شدم از آرشیو 30 ساله ای که در اختیار داشتم استفاده کنم و تصویر تهیه کنم .در واقع آرشیوم به داد این مستند رسید.


وی که مبتکر کلاس های آموزش اکوتوریسم در ایران است هنر را ابزار بسیار مناسبی عنوان کرد که می تواند به حفظ محیط زیست کمک شایانی کند و در ادامه  افزود:تمام هنر ها می توانند به آگاهی مردم در  حفظ طبیعت کمک شایانی کنند.هنرمندان می توانند از این استعداد خدادادی برای حفظ محیط زیست  استفاده خوبی کنند  .هنر در هیچ کدام از شاخه هایش از طبیعت جدا نیست. برای من که در این رشته دارم کار میکنم طبیعت خودش هنر است  . خداوند با آفریدن این طبیعت زیبا توانمدی خودش را نشان داده است  و هنرمندی که آثاری را خلق می کند دارد در واقع امتداد راهی را می پیماید که خداوند متعال پیش راه آنها قرار داده است .هنرمندان  می توانند به گسترش  دانش حفظ محیط زیست به مردم به عنوان ناجیان محیط زیست کمک شایانی کنند.


اینانلو در ادامه افزود: این مستند ساز با سابقه  که  از او با نام طبیعت گرد یاد می شود در ارتباط با نمایش مستند "آی آدم ها" در روز ملی خلیج فارس گفت:راجع به خلیج فارس هر کاری که صورت می پذیرد کمی بار سیاسی دارد .گاهی هر چقدر هم شما کارتان از سیاست دور باشد ولی باز با سیاست گره می خورد.با توجه به مسائلی که چندین سال است بین ما و همسایه های جنوبی ایجاد شده همین که صحبت از خلیج فارس می شود حساسیت هایی ایجاد می شود . من به شخصه از این حساسیت های ایجاد شده استقبال و از اینکه نام خلیج فارس به عناوین مختلف مطرح می شود بسیارخوشحال می شوم. باعث افتخار من است مستندی که ساخته ام در این نمایشگاه و در روز ملی خلیج فارس پخش می شود.


وی در پایان همگان را به بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد و ابراز داشت:دو علت موجبات ساخت مستند " آی آدم ها " شد یکی گروه پیله بهشت و دیگر  باشگاه هنر و طبیعت. امسال اساتیدی همچون پرویز کلانتری ، محجوبی و ... به منظور خلق آثاری برای صیانت از محیط زیست به گروه پیله بهشت اضافه شدند که این مهم باعث شد من با افتخار با این تیم همکاری کنم .سازمان محیط زیست باید وظیفه خود بداندکه از هنر هم برای حفظ محیط زیست استفاده کند .


گفتنی است دومین نمایشگاه سالانه تصویرگری - نقاشی با به نمایش گذاشتن آثاری از بزرگان نقاشی و تصویرگری مانند" پرویز کلانتری"، "حسین محجوبی"، "گیزلا سینایی"، "قباد شیوا"، "بهرام دبیری"، "افشین بختیار"، "حسین ماهر"، "مریم مظفری"، "علی زعیم"، "علی ندایی"، "مهنوش مشیری"، "فاطمه رادپور"، "فرشید شیوا"، "طاهره صمدی طاری"، "بهنام کامرانی"، "علی ذاکری" و ... همراه با پخش مستندی با عنوان " آی آدم ها" از محمد علی اینانلو  تا 25 اردیبهشت ‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند همه روز از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 به گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

عناوین فیلمنامه‌های سینمایی منتخب جشنواره بین المللی شهر اعلام شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با داوران بخش بین الملل جشنواره فجر دیدار کرد
سورپرایز جدید کارگردان «ایران برگر» اواخر اردیبهشت ماه کلید می‌خورد
وزارت کشور در مقابل برخوردهای خودسرانه ما را حمایت می کند/ سینمای ایران سینمای فاخر و شناخته شده ای است
روزگاری جشنواره‌های کن، برلین، ونیز و لوکارنو دنبال فیلم‌های ایرانی می‌گشتند
«اریکه ایرانیان» سرگروه سینمایی شد/ اکران «من دیه‌گو مارادونا هستم» از چهارشنبه
ویشکا آسایش: فروش فیلمها در سینمای ایران شانسی است
سینما ویژن رویدادهای اولین جشنواره ی مستقل بین المللی فیلم فجر را به تصویر می کشد
برای اولین بار جایزه مشترک برای دوسریال در امی




۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن