تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814726006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگهداری از اسناد ملی وظیفه همگانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل آموزش و پرورش همدان: نگهداری از اسناد ملی وظیفه همگانی است همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: همه وظیفه دارند شناسنامه،هویت و اسناد ملی را به درستی نگهداری کنند تا آیندگان بتوانند استفاده مناسبی از آن داشته باشند.


عبدالرضا فولادوند روز یکشنبه در همایش اسناد و هویت ملی افزود: ما هم باید همان نقشی که گذشتگان برای ما ایفا کردند تا این اسناد را به جا بگذارند ایفا کنیم تا بتوانیم این اسناد را برای آیندگان حفظ و نگهداری کنیم.
فولادوند افزود: همه مسایل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع را از طریق مکاتبات و نوشته ها می توان بررسی کرد.
وی اسناد ملی را بسیار پراهمیت دانست و گفت: اسناد و هویت ملی مسایل و مشکلات را برای ما آشکار می کند و ما به عنوان نگهبانان مدارک باید این اطلاعات را به نسل های آینده منتقل کنیم.
فولادوند با تشریح سیر تحولات و حوادث تاریخی پیش از اسلام و پس از اسلام گفت: اسناد و مدارک قابل توجهی از دوره هخامنشیان به جای مانده است که به عنوان مهمترین اسناد در طول تاریخ پیش از اسلام محسوب می شود.
وی اظهار کرد: به استناد این اسناد ملی است که اکنون می توان سیر تحولات تاریخی را مطالعه کرد چراکه اسناد ملی نقش تاریخی خود را به اثبات رسانده اند.
در این همایش از اهدا گران برتر اسناد تاریخی، مصاحبه شوندگان برتر و مسوولان دبیرخانه و بایگانی برتر آموزش و پرورش تجلیل شد.
همچنین در حاشیه این همایش، کارگاه آموزشی با موضوع بایگانی حفاظت و نگهداری از اسناد برتر برگزار شد.
نخستین مدیریت منطقه ای در شهریور ماه سال 71 به مرکزیت همدان با تحت پوشش قرار دادن استان های غربی ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان تاسیس شد.
19 اردیبهشت ماه به نام روز اسناد ملی و میراث مکتوب نامگذاری شده است.
2087/1181



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن