تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غربالگری، مهمترین راه کاهش بیماران مبتلا به تالاسمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیربهداشت درمان چالوس: غربالگری، مهمترین راه کاهش بیماران مبتلا به تالاسمی است نوشهر - ایرنا - مدیرشبکه بهداشت و درمان چالوس با تاکید به نقش غربالگری تالاسمی در کاهش ابتلا به این بیماری در جامعه گفت: بیش از یکهزار و 500 زوج سال گذشته در چالوس غربالگری تالاسمی انجام داده اند.


به گزارش ایرنا، حدیث گردکلی شنبه شب در آیین گرامیداشت روز تالاسمی در چالوس افزود: در حال حاضر موثرترین راه پیشگیری، غربالگری این بیماری در سطح جمعیتی است تا پیش از ازدواج از مبتلا شدن فرزندان به تالاسمی از نوع ماژور جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: کنترل و درمان بیماری ارثی تالاسمی بسیار سخت و پرهزینه است از این رو غربالگری قبل از ازدواج و آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
وی مراجعه به مرکز مشاوره تالاسمی را از اولویت های نخست دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دختران و پسران مقاطع سوم راهنمایی و سوم نظری مدارس چالوس و یکصد نفر از پرسنل بهداشتی در رابطه با پیشگیری از موارد جدید تالاسمی آموزش های لازم را دیده اند و در این خصوص فعالیت دارند.
مدیرشبکه بهداشت و درمان چالوس با اشاره به وجود حدود 20 هزار نفر مبتلا به تالاسمی ماژور در ایران افزود: این بیماری از شایع ترین بیماری های ارثی در کشور است که اگر کنترل و درمان به موقع صورت گیرد بیماران می توانند همانند انسان های دیگر سالها زندگی کنند و فرزندان سالم داشته باشند.
گردکلی گفت: هدف از برگزاری این آیین افزایش آگاهی جامعه از این بیماری و همدلی و همراهی با بیماران تالاسمی است.
رییس انجمن تالاسمی چالوس در این آیین با اشاره به وضعیت درمان و زندگی بیماران تالاسمی گفت: علیرغم وعده های داده شده برای بهبود وضعیت اشتغال و درمان بیماران مبتلا به تالاسمی، مساله اشتغال آنان به عنوان عمده ترین مشکل بیماران تالاسمی با توجه به تحصیلات دانشگاهی و برخورداری از توانمندی های بسیار بالا، تا کنون حل نشده است.
جمشید رستمی با توجه به چرخه درمانی بیماران تالاسمی و همچنین هزینه بسیار بالای درمان این بیماران، از مسوولان کشوری خواست که توجه و نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشند.
وی با قدردانی از مسوولان شهرستان گفت: مسوولان باید با اتخاذ تدابیر خاص از مشکلات حوزه درمان و اشتغال بیماران تالاسمی بکاهند تا این بیماران حداقل علی رغم درد و رنج بیماری با مشکلات دیگر مواجه نباشند.
ام البنین سروش مدیر عامل انجمن تالاسمی چالوس نیز در این آیین به وضعیت درمان و داروها در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت:بیماران تالاسمی برای تامین هزینه های بالای درمان و دارو باید شغلی پایدار داشته باشند تا قادر به تامین هزینه های درمانی خود شوند.
وی همچنین از کمبود برخی داروها و لوازم جانبی مورد نیاز بیمالان تالاسمی، کیفیت نامناسب داروهای هندی به وی‍ژه قرص خوراکی اسفرال و هیدروکسی اوره انتقاد کرد.
هشتم ماه مه (هجدهم اردیبهشت ماه) روز جهانی تالاسمی نام دارد.
شعار امسال سازمان جهانی "افزایش مشارکت به سوی سیستم های بهداشتی بیمار محور‎، سلامتی خوب طول عمر را افزایش می دهد درنظر گرفته شده است.
حدود 20 هزار بیمار تالاسمی در ایران زندگی می کنند که استان مازندران با 2500 بیمار بیشترین تعداد و استان زنجان با 58 نفر کمترین تعداد مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده اند. ک/3
1295/ 1501/1899



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن