محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843449974
آيا آياتي در قرآن هست كه اشاره مستقيم به امام زمان(عج) دارد؟
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
آيا آياتي در قرآن هست كه اشاره مستقيم به امام زمان(عج) دارد؟
از نظر قرآن كريم، در طول تاريخ زندگي بشر، هيچ گاه زمين از حجت خدا خالي نبوده و خداوند براي هر امتي فردي مناسب را برگزيده تا انسان ها را در راه رسيدن به كمال مطلوب رهنمون باشند.
به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛براي مشخص شدن پاسخ، نياز به بيان مقدمه اي است . از دو دسته آيات قرآن، مي توان براي وجود حضرت ولي عصر (عج) و ظهور آن حضرت استفاده نمود: البته بايد دانست كه قرآن به صورت كلي سخن مي گويد و براي تشريح و تفسير آن بايد به سراغ آگاهان از حقايق قرآني ـ معصومين (ع) ـ رفت كه «الراسخون في العلم» (آل عمران7) هستند. به عبارت ديگر، وظيفه و مسئوليت روشنگري و بيان مقصود آيات قرآن به حجت هاي الهي واگذار شده است. (حديث ثقلين، مستدرك حاكم، ج 3 ، ص 148، طبع داردالمعرفه، بيروت)
از دو دسته آيات قرآن، مي توان براي وجود حضرت ولي عصر (عج) و ظهور آن حضرت استفاده نمود:
1 ـ آياتي كه ضرورت وجود حجت الهي را در زمين بيان مي كنند.:
از نظر قرآن كريم، در طول تاريخ زندگي بشر، هيچ گاه زمين از حجت خدا خالي نبوده و خداوند براي هر امتي فردي مناسب را برگزيده تا انسان ها را در راه رسيدن به كمال مطلوب رهنمون باشند؛ چنان كه خداوند سبحان فرمود: «إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ ۖ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ» (به درستي كه تو بيم دهنده اي و براي هر جامعه راهنمايي هست. رعد/7)
پس همواره يك بيم دهنده و هدايتگر در جوامع انساني حضور دارد كه از جانب خدا برگزيده شده است. امام صادق(ع) در تفسير آيه ياد شده فرمود: «در هر زماني امامي از خاندان ما وجود دارد كه مردم را به آنچه رسول الله آورده (دين اسلام) هدايت مي كند». («و في كل زمان امام منا يهديهم الي ما جاء به رسول الله (ص) » (مجلسي، بحارالانوار، ج 23 ، ص 5)
از مجموع اين آيه و روايت، ضرورت وجود حجت الهي به عنوان هدايت گر در هر عصر، به خوبي فهميده مي شود.
دليل ديگر بر ضرورت وجود امام معصوم در جامعه اين است كه قرآن مبين و مفسر لازم دارد و به جز امام معصوم كسي به تمام معاني و خصوصيات آيات قرآن از محكمات و متشابهات آگاه نيست. پس به حكم عقل قطعي پس از رسول، امام معصوم لازم است. (بانوي اصفهاني، سيده نصرت امين ، مخزن العرفان در تفسيرقران، ج 3، ص 39، توضيح آيه ي 44 ،نحل)
امامان معصوم (ع) مايه آرامش و امنيت هستي و واسطه فيض الهي اند و نعمات و بركات خداوند متعال به واسطه آنها و به يمن حضورشان به انسان ها داده مي شود، كه اگر لحظه اي بركت وجودشان نباشد، زمين اهلش را فرو مي برد. ( در بحارالانوار، به مقوله اي لزوم وجود هميشگي رهبر آسماني بر مي خوريم. (مجلسي بحارالانوار، ج 23 ، ص 56)
اما اين كه مصداق اين امام معصوم كيست و چه هويتي دارد،روايات فراواني وارد شده كه بيان مي دارند اين فرد امام مهدي فرزند امام حسن عسكري (ع) است و ... . ( ر.ك: صافي، لطف الله، منتخب الاثر؛ طبرسي نوري، ميرزا حسين، النجم الثاقب؛ مجلسي بحارالانوار)
2 ـ آياتي كه بشارت به حكومت صالحان و مومنان بر روي زمين مي دهد:
بر اساس ده ها آيه از قرآن كريم موضوع ظهور حضرت مهدي (عج) قابل استناد است. تمركز غالب اين آيات بر بشارت به بندگان صالح و مستضعف براي بازستادن حق خود و رسيدن به قدرت و ايجاد يك حكومت واحد جهاني مبتني بر حق و عدل و غلبه اسلام بر تمامي مكاتب و اديان است. قرآن كريم از يك سو بيان مي كند اين بشارت در بعضي كتب آسماني ديگر هم آمده است: «و همانا در زبور بعد از ذكر (تورات) نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته من به ارث خواهند برد». («وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» ، انبياء /150)
از سوي ديگر اين بشارت را به اراده خداوند استناد مي دهد: «و خواستيم بر مستضعفان روي زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان گردانيم»(قصص/5) اين آيات بشارت به ظهور مي دهند كه در تفسير آنها روايات زيادي وجود دارد.
در آيه اي ديگر خداوند حكومت و جانشيني مومنان و صالحان را به عنوان «وعده ي الهي» بر بندگان با ايمان خود بيان مي كند و امنيت و آرامش را مژده مي دهد: «خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و كارهاي شايسته كرده اند، وعده داده است كه حتماً آنان را در اين زمين جانشين (خود) قرار دهد و آن ديني را كه بر ايشان پسنديده است، به سودشان مستقر كند و بيمشان را به امنيت مبدل گرداند تا مرا عبادت كنند و ... ». (نور 55)
روايات معصومان (ع) اين آيه را بر حضرت حجت ولي عصر (عج) و اصحاب او منطبق نموده اند. (رك: فرزي، محمدعلي، اميد سبز، ص 34)
آيات متعددي در شان امام مهدي (عج) هست كه امامان معصوم (ع) تفسير، تاويل و تطبيق اين آيات را بر وجود مقدس امام زمان (عج) و حكومت جهاني ان عدالت گستر بيان نموده اند . در زمينه ظهور و قيام آن حضرت و جامعه آرمانى مهدوى، مىتوان توصيفات و اشارات زير را از قرآن به دست آورد :
1. غلبه نهايى حقّ بر باطل و شكست جبهه كفر و فساد و نفاق(12) ؛
2. جانشينى و خلافت مستضعفان بر روى زمين و حاكميت صالحان و نيكان(13) ؛
3. گسترش و فراگيرى دين حقّ در برههاى خاص از زمان(14) ؛
4. از آن روز موعود، تحت عناوين ايام اللّه(15)، وقت معلوم(16)، روز نصرت و پيروزى(17) و طلوع فجر و سلامتى(18) و... ياد شده است ؛
5. در آياتى از آن حضرت با نامه اى نعمت باطنى(19)، بقية اللّه(20)، كلمه باقيه(21)، اولى الامر(22) ؛ مهتدون(23) (مهدى) ؛ اقامه كننده نماز(24)، مضطرّ(25)، جنب اللَّه(26)، حزب اللَّه(27)، فجر(28)، «نهار اذا تجلى»(29) و... نام برده است.
6. خداوند، [با مهدى موعود]، نور خود را كامل مىكند(30) ؛
7. در آن عصر، زمين بعد از مرگش، زنده مىشود(31) ؛
8. او منصور از جانب خدا و انتقام گيرنده از دشمنان است(32) ؛
9. زمين، به نور پروردگار، روشن خواهد شد(33) ؛
10. در روز پيروزى، ايمان آوردن كافران، سودى به حالشان نخواهد داشت(34) ؛
11. هر چه در روى زمين است، تسليم و مطاع او خواهند شد(35) ؛
12. حضرت مهدى «يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ» است(36) ؛
13. او تأمين كننده امنيت و آرامش در روى زمين است(37).
براي توضيح بيشتر به چند آيه به طور خلاصه اشاره مي شود:
:خداوند در آيه 55 سوره نور مي فرمايد:
«وَعَدَاللهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصّالحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّنَّهُمْ في الاَرْضِ كَما اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الِّذي ارْتَضي لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ اَمْناً يَعْبُدُونَني لا يُشْرِكُونَ بي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَاٌولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ»؛« [خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام دادهاند وعده داده كه آنها را به يقين خليفه روي زمين كند، آن گونه كه پيشينيان آنها را خلافت (روي زمين) بخشيد، و دين و آييني را كه براي آنها پسنديده است پا برجا و ريشه دار سازد ، و بيم و ترس آنها را به آرامش و امنّيت مبدّل كند، آن چنان ميشود كه تنها مرا ميپرستند ، و چيزي را شريك من نخواهند كرد، و كساني كه بعد از آن كافر شوند آنها فاسقند]» . در اين آيه با صراحت به مؤمنان صالح بشارت داده شده است كه سرانجام حكومت روي زمين را در دست خواهند گرفت ، و دين اسلام فراگير خواهد شد، و ناامني ها و وحشت ها به آرامش و امنّيت مبدّل ميگردد، شرك از سراسر جهان برچيده ميشود ، و بندگان خدا با آزادي به پرستش خداي يگانه ادامه ميدهند ، و نسبت به همگان اتمام حجت ميشود، به گونهاي كه اگر كسي بعد از آن بخواهد راه كفر را بپويد، مقصر و فاسق خواهد بود. (مخصوصاً در بخش آخر آيه دقت كنيد).
گرچه اين امور مهم كه مورد وعده الهي بوده است در عصر پيامبر اكرم (ص) و زمانهاي بعد از آن در مقياس نسبتاً وسيعي براي مسلمين جهان تحقق يافت و اسلام كه روزي در چنگال دشمنان چنان گرفتار بود كه مجال كمترين ظهور و بروزي به آن نميدادند ، و مسلمانان دائماً در ترس و وحشت به سر ميبردند، سرانجام نه فقط شبه جزيره عرب، بلكه بخشهاي عظيمي از جهان را فرا گرفت و دشمنان در تمام جبهه ها شكست خوردند؛ ولي با اين حال حكومت جهاني اسلام كه سراسر دنيا را فرا گيرد و شرك و بتپرستي را به كلي ريشه كن سازد، و امنيّت و آرامش و آزادي و توحيد خالص را همه جا گسترش دهد، هنوز تحقق نيافته است. پس بايد در انتظار تحقق آن بود. اين امر مطابق روايت متواتره در عصر قيام مهدي(ع) تحقق خواهد يافت، بنابراين يكي از مصاديق اين آيه در عصر پيامبر (ص) و اعصار مقارن آن حاصل شد و شكل وسيعترش در عصر قيام مهدي (ع) خواهد بود و اين دو با هم منافاتي ندارد، و اين وعدة در هر دو مرحله بايد تحقق يابد ( پيام قرآن ج 9، حضرت آيت الله مكارم شيرازي).
همچنين در قرآن ميفرمايد: «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّّّ الارْضَ يَرِثُها عِباديَ الصّالِحُونَ» كه مفاد ظاهر آن اين است كه: «و هر آينه ما در زبور بعد از ذكر نوشتيم كه البته بندگان صالح من وارث زمين ميگردند». اين آيه از بشارت حتمي الهي خبر ميدهد كه شايستگان و صلحاء، وارث زمين و صاحب آن ميشوند و چون در آيات قبل از اين آيه از زمين خاصي سخني به ميان نيامده است لذا الف و لام «الأرض»، الف و لام عهد نخواهد بود چون ظاهر اين است كه مراد تمام زمين است. بنابر اين، آيه خبر از روزگاري ميدهد كه زمين و ادارة آن در همة قارهها و همة مناطق و معادن آن در اختيار بندگان شايسته خدا در آيد، چنانكه در آيات ديگر نيز همين وعده را فرموده است. مانند آية: : «وَ نُريدَ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتَضْفِوُا فِي الْأَرْضِ وَ َنْجَعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ؛قصص/5 و اراده كردهايم كه بر كساني كه در زمين ضعيف و ذليل نگه داشته شدهاند منت گذارده و آنان را پيشوايان و وارثان زمين گردانيم»و... .
12) ر.ك : اسراء (17)، آيه 81.
13) قصص (28)، آيه 5، انبياء (21)، آيه 105.
14) توبه (9)، آيه 23.
15) ر.ك : جاثيه (45)، آيه 14، ابراهيم (14)، آيه 5.
16) ر.ك : حجر (15)، آيات 36-38.
17) عنكبوت (29)، آيه 10.
18) قدر (97)، آيه 50.
19) لقمان (31)، آيه 20.
20) هود (11)، آيه 86.
21) زخرف (43)، آيه 28.
22) نساء (4)، آيه 59.
23) بقره (2)، آيه 9.
24) حج (22)، آيه 41.
25) نمل (27)، آيه 62.
26) زمر (39)، آيه 56.
27) مجادله (58)، آيه 22.
28) فجر (89)، آيه 1.
29) ليل (92)، آيه 2.
30) صف (61)، آيه 8.
31) حديد (57)، آيه 17.
32) شورى (42)، آيه 41.
33) زمر (39)، آيه 69.
34) سجده (32)، آيه 29.
35) آل عمران (3)، آيه 8.
36) نور (24)، آيه 35.
37) همان، آيه 55.
38) انبياء (21)، آيه 105.
39) پرسشها و پاسخها، ص 185.
اخبار مرتبط
تظاهرات سراسری حمایت از مردم مظلوم یمن/سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در میدان فلسطین تهران
بهرهگیری از هنر تلاوت با رعایت اصالت زیباشناسی قرآن/قرائت قرآن امری عبادی-روحانی
شیخ فضل الله نوری در واپسین روزهای حیات خود چه گفت؟
آموزشهاي مجازي زائران حج تمتع آغاز شد
مداحی حماسی "ما عاشق جنگ با صهیونیستیم" + دانلود
مداح معروفی که آرایشگر شد! + عکس
اجراي مسابقه ويژه ماه رجب در حرم رضوي
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]
صفحات پیشنهادی
شناخت امام و حوادث آخرالزمان در گفتار امیرالمؤمنین(ع) + دانلود کتاب
نقد خطبه البیان شناخت امام و حوادث آخرالزمان در گفتار امیرالمؤمنین ع دانلود کتاب کتاب گفتار امیرالمؤمنین علیه السلام در شناخت امام و حوادث آخرالزمان به نقد خطبه البیان در خصوص علائم ظهور ولی عصر حضرت مهدی علیه السلام می پردازد به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران- طنین اسما الحسنی و صلوات خاصه امام رضا (ع) با اجرای نابغه قرآنی در کیش
طنین اسما الحسنی و صلوات خاصه امام رضا ع با اجرای نابغه قرآنی در کیش کیش - ایرنا - حنانه خلفی نابغه خردسال قرآنی با قرائت صلوات خاصه امام رضا ع و اسما الحسنی در گرامیداشت میلاد با سعادت نخستین امام شیعیان علی ع و ارزش نهادن به مقام شامخ پدران با صوتی زیبا حال و هوای معنویمحمدجواد پناهی محدودیت زمانی مسابقات بینالمللی قرآن تأثیر آن را بر جامعه عینیت نمیبخشد
محمدجواد پناهیمحدودیت زمانی مسابقات بینالمللی قرآن تأثیر آن را بر جامعه عینیت نمیبخشدیک قاری بینالمللی محدودیت زمانی مسابقات بینالمللی قرآن کریم را سبب به عینیت نرسیدن آثار آن در جامعه دانست و گفت تأثیر مسابقات بیشتر بر روی قشری است که از قبل در فعالیتهای قرآنی مشغول هستندبا همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ مرکز تخصصی حفظ قرآن ناحیه مقاومت بسیج کمیل راهاندازی شد
با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگمرکز تخصصی حفظ قرآن ناحیه مقاومت بسیج کمیل راهاندازی شدمرکز تخصصی حفظ قرآن ناحیه مقاومت بسیج کمیل ویژه عموم مردم در همه مقاطع سنی راهاندازی شد به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم ناحیه مقاومت بساولین شهید جنگ صفین چه کسی بود؟/ این یار امام علی(ع) در زمان ظهور، از ياران امام زمان(ع) است
معرفی 5 تن از ياران نزديک اميرالمومنين عليه السلام اولین شهید جنگ صفین چه کسی بود این یار امام علی ع در زمان ظهور از ياران امام زمان ع است اميرالمومنان ـ عليه السّلام ـ پس از رسيدن به خلافت در سه جنگ سه گروه ناكثين قاسطين و مارقين را سركوب کرد به گزارش خبرنگار قرآن و عاولین شهید جنگ صفین چه کسی بود؟/ این یارامام علی(ع) در زمان ظهور از ياران حضرت امام زمان(ع) است
معرفی 5 تن از ياران نزديک اميرالمومنين عليه السلام اولین شهید جنگ صفین چه کسی بود این یارامام علی ع در زمان ظهور از ياران حضرت امام زمان ع است اميرالمومنان ـ عليه السّلام ـ پس از رسيدن به خلافت با سه جنگ روبرو شد و سه گروه ناكثين و قاسطين و مارقين را سركوب نمود به گزارش خبرتلاش شش ساله حکومت وهابی جهت مخفی کردن آثار ولادت امام علی(ع)/امام علی(ع) هم به ولادت خود در کعبه اشاره کرده
کارشناس تاریخ اسلام تلاش شش ساله حکومت وهابی جهت مخفی کردن آثار ولادت امام علی ع امام علی ع هم به ولادت خود در کعبه اشاره کرده است اکبری گفت حکومت وهابی در سالهای 1354 تا 1360 پرده کعبه را طوری قرار میداد که شکاف خانه خدا را از آثار ولادت امام علی ع در خانه خدا را بپوشاندآیا حضرت مهدی (عج) از زمان ظهورشان بی خبرند؟ / نقش ایرانیان در ظهور امام زمان (ع)
اللهم عجل لولیک الفرج آیا حضرت مهدی عج از زمان ظهورشان بی خبرند نقش ایرانیان در ظهور امام زمان ع از امام صادق نقل شده آيا مىدانى از چه رو اين شهر را قم نامند همانا قم نامگذارى شده براى اينكه اهل قم اطراف قائم ع گردآمده و با وى قيام مىنمايند و در كنار او ثابتقدم ماهمزمان با میلاد امام جواد(ع) قرعهکشی سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن در همدان برگزار میشود
همزمان با میلاد امام جواد ع قرعهکشی سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن در همدان برگزار میشودمدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از مراسم قرعهکشی سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس در همدان حجتالاسلام رضا حاجی زینالعابدینی صجمعه با منتظران/ بشارتهای قرآنی درباره آخرالزمان
جمعه با منتظران بشارتهای قرآنی درباره آخرالزمانایمان به ظهور حضرت مهدى عج و جهانگیر شدن دین اسلام به آیات متعددى از قرآن مجید و متواترترین روایات استناد دارد که هر مسلمان معتقد به قرآن و رسالت پیغمبر اسلام ص باید به این ظهور ایمان راسخ و ثابت داشته باشد به گزارش خبرنگار آیینخاک پای زائران امام حسینم/بهار شهادت چه زمانی است؟
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار دست اندرکاران جشنواره ربیع الشهادة خاک پای زائران امام حسینم بهار شهادت چه زمانی است سخنرانی ها مقالات و برنامه های کنگره بهارشهادت به گونه ای باشد که برای تمام مردم دنیا قابل استفاده باشد و ما در شرایط کنونی باید عظمت سیدالشهداء علیه السلام رچگونه باید به امام زمان (عج) سلام گفت؟
کتاب الکترونیک چگونه باید به امام زمان عج سلام گفت بنابر روایات به مردم اجازه داده نشده است که حضرت مهدی ع را به هنگام زیارت و سلام بنام مبارک یا کنیه اش ندا دهند و بگویند السلام علیک أیها المهدی و این نشانگر تعظیم و تجلیل بر مقام والای اوست به گزارش خبرنگار قرآن و عتدر گفتوگوی شیخویسی با فارس مطرح شد وزارت ارشاد مخالف دبیری سازمان تبلیغات در رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی است
در گفتوگوی شیخویسی با فارس مطرح شدوزارت ارشاد مخالف دبیری سازمان تبلیغات در رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی استپس از تصویب تشکیل اتحادیه مدغم محل دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکلهای قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد اما مسئولان وزارت ارشاد بر اساس مستندات خود نسببا همت خیران صورت می گیرد تأسیس 4 مدرسه شبانهروزی حفظ قرآن جدید/ مدرسه امام رضا(ع) همچنان مهجور است
با همت خیران صورت می گیردتأسیس 4 مدرسه شبانهروزی حفظ قرآن جدید مدرسه امام رضا ع همچنان مهجور استدرحالی که مدرسه شبانهروزی حفظ قرآن امام رضا ع شهر مراغه هنوز منتظر مساعدت مالی برای ادامه فعالیت است با همت خیران دیگر شهرها چهار مدرسه شبانهروزی جدید از امسال به تربیت حافظانسیدعلی سرابی جهان امروز بیش از هرزمان نیازمند رهنمودهای قرآن است
سیدعلی سرابیجهان امروز بیش از هرزمان نیازمند رهنمودهای قرآن استقائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به برگزاری نشست تخصصی این شورا گفت درحالی این نشست برگزار میشود که جهان امروز بیش از هرزمان نیازمند رهنمودهای قرآن است به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس یازدهممخاطب ما فقط مذهبیها نیستند/ گفتگوی امام زمانی در دشت و دریا
تهیهکننده همین حوالی مخاطب ما فقط مذهبیها نیستند گفتگوی امام زمانی در دشت و دریا شناسهٔ خبر 2569727 - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۱۷ هنر > رادیو و تلویزیون تهیهکننده همین حوالی تأکید کرد مخاطب این برنامه با موضوع امام زمان عج که در لوکیشنهای متفاوتی ضبط شده صر- امام جمعه دیلم بوشهر: نیروهای آموزش وپرورش بدون توجه به گرایش سیاسی سازماندهی شوند
امام جمعه دیلم بوشهر نیروهای آموزش وپرورش بدون توجه به گرایش سیاسی سازماندهی شوند گناوه - ایرنا - امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت سازماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش باید بدون توجه به گرایش های سیاسی صورت گیرد تا با یکدلی و وحدت بهتر بتوانند کار کنند به گزارش ایرنا پایگاه خبر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها