تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803874628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي يک رويکرد فراتوافق با 1+5 است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۱۱ب.ظ)
مدير عامل بانک مهر اقتصاد: اقتصاد مقاومتي يک رويکرد فراتوافق با 1+5 است موج - مدير عامل بانک مهر اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتي رويکردي است که منوط به تحريم ها نيست و اتفاقا بعد از توافق و برداشتن تحريم ها، ‌فرصت هاي بيشتري براي اجراي بهتر آن ايجاد مي شود مشروط به اينکه براي آن برنامه ريزي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامحسن تقي نتاج با حضور با بيان اين مطلب افزود: اقتصاد مقاومتي ‌همان طور که در مقدمه سياست هاي کلي آمده به نوعي برگرفته از الگوي الهام بخش نظام اقتصاد اسلامي است و به عنوان يک رويکرد بايد بر همه اقدامات فردي، سازماني و حاکميتي کشور حاکم باشد.
وي ادامه داد: تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي بايد در سه سطح ملي، سازماني و فردي پيگيري شود و در بانک مهر اقتصاد در دو بخش سازماني و فردي در دستور کار قرار گرفته است.
وي نخستين وظيفه بانک ها را در تحقق اقتصاد مقاومتي،‌کمک به توليد ملي دانست و گفت: ‌تسهيلاتي که بانک ها به بخش توليد تخصيص مي دهند بايد منجر به توليد کالاي داخلي شود و حتي اگر امکانش وجود دارد با يک يا دو درصد کمتر به اين بخش ها تسهيلات اعطا شود و ما سعي کرديم سال گذشته اين کار را بکنيم.
دکتر نتاج ادامه داد: يکي ديگر از پروژه هايي که ما با هماهنگي سازمان بسيج سازندگي دنبال کرديم تخصيص اعتبار و تسهيلات با درصدهاي مناسب براي طرح هاي موسوم به طرح هاي اقتصاد مقاومتي بود که عمده اين طرح ها در بخش هاي کشاورزي و به ويژه در روستا ها بود.
وي تاکيد کرد:‌ اعطاي اين تسهيلات هم کمک به اقتصاد خانوار و هم کمک به توليد کالاهاي اساسي بود که مورد تاکيد در يکي ديگر از بندهاي سند اقتصاد مقاومتي است.
کارت اعتباري کالاي ايراني
وي يکي ديگر از فعاليت هاي اين بانک را اعطاي کارت اعتباري کالاي ايراني عنوان کرد و گفت: با اين اقدام که با همکاري توليدکنندگان داخلي دنبال مي شود هم به نوعي کمک به توليد کنندگان داخلي است و هم کمک به ترويج مصرف کالاهاي داخلي.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار جوان که اين طرح همان موضوع مد نظر وزارت صنعت نيست،‌ گفت: اين طرح در بانک مهر اقتصاد بيش از سه سال است که در حال انجام بوده و نرخ سود تسهيلات آن نيز پايين تر از نرخ هاي سود مبادله اي و حدود 16 درصد است.
وي درباره دوران پس از تحريم در چارچوب اقتصاد مقاومتي گفت: ‌اگر کسي فکر کند که رفع تحريم ها و توافق با 1+5 يک نقطه طلايي و يا يک تحول کليدي حتمي در اقتصاد است، دچار خطاي بزرگ راهبردي شده است؛ زيرا هم اکنون ما شرايط سخت را پشت سر گذاشته ايم و نبايد فرصت ها را از دست بدهيم اگر توافق صورت گيرد يک فرصت خواهد بود مشروط به اين که بتوانيم از فرصت استفاده کنيم.
مدير عامل بانک مهر اقتصاد گفت: به نظر مي رسد که شرايط فعلي هم مي تواند شرايطي مانند شرايط بعد از تحريم باشد و ما بايد از فرصت هاي موجود استفاده کنيم و از هم اکنون به فکر توليد صادرات محور باشيم.
وي گفت: من در سطح ملي و حاکميتي ورود نمي کنم، اما؛ در سطح سازماني و فردي پيشنهاد مي کنم که براي تحقق اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي کنيم و فرصت ها را از دست ندهيم.
آخرين وضعيت سهام بانک
وي درباره آخرين وضعيت عرضه سهام بانک در فرابورس گفت: سهام اين بانک با نماد «ومهر» در حال فروش است که پيش بيني ما براي آينده اين سهام بسيار خوب است.
وي علت اين چشم انداز مثبت را پشتوانه واقعي و منطقي بانک با 800 شعبه در سراسر کشور، 6 هزار همکار متخصص و امين و توانمند، ‌بيش از 12.5 ميليون مشتري، پرداخت ساليانه 700 هزار فقره تسهيلات به ارزش ‌160 هزار ميليارد ريال و سرمايه مناسب اين بانک دانست و افزود: همچنين اين بانک به لحاظ اجراي مر قانون عمليات بانکي بدون ربا جزء کم نظيرهاي سيستم بانکي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن