تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسان شدید بورس یه دلیل حجم کم معاملات است/ بورس نقدینگی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شایان آرانی با بیان اینکه حجم معاملات بورس نسبت به استاندارد دنیا خیل کم است، گفت: اقتصاد هم در یک رکود نسبی به سر می‌برد و دورنمای مذاکرات هسته‌ای هم مبهم است، و این موارد در بازار سرمایه تاثیر گذار است.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: شاهین شایان‌آرانی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با تراز در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه، اظهارداشت:بازار سرمایه نوسان دارد و شاخص بالا و پایین می رود و این هم برای حقیقی است و هم حقوقی. بازار سرمایه ما عمق لازم را ندارد.
 وی افزود: حجم ماملات پایین است و با هر حرکتی معاملاتی که معاملات نیم درصد افزایش و یا کاهش باید به دلیلی چرخش و حجم معاملاتی پایین قیمت ها  به هم می ریزد که این مشکل ساختار بورس اشت.
کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه بحث حمایت حقوقی نیست، گفت: باید سعی کنیم چرخش معاملات در بورس را افزایش بدهیم و باید هر معامله ای به راحتی انجام شود و قیمت را دستخوش نوسان شدید قرار ندهد.
شایان آرانی  افزود: چرخش معاملات به نسبت کل ارزش بازار پایین است این مشکل نقدینگی در بورس است و معنی آن این است ه با یک معامله خرید و یا فروش، افزایش و یا کاهش شدید قیمت خواهیم داشت.
وی بیان کرد: اینکه یک بخش خصوصی و یا اینکه یک شخصیت حقوقی می‌خواهد سهامی را بفروشد و به نقدینگی نیاز دارد،  و این انتقاد برخی را در بر داشته باشد، این انتقاد مغایر با اصل سرمایه گذاری در بورس است.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بورس برای این است که هر وقت کسی خواست سهام خود را بفروشد و یا بخرد و تحت تاثیر جو سازی  قرار نگیرد.  بازار یک روند دارد و اقتصاد هم در یک رکود نسبی به سر می‌برد و دور نمای مذاکرات هسته‌ای هم مبهم است، و این موارد در بازار سرمایه تاثیر گذار است.
شایان آرانی گفت: کسی که می خواهد در بورس سرمایه گذاری کند، باید با یک دورنمای بلند مدت سرمایه گذاری کند. حداقل دو سال به بالا.  باید سهام بخرد و دستخوش نوسانات مقطعی قرار نگیرد، البته باید کارشناسانه و با بررسی سبدی از سهام بخرد.
وی افزود: اگر ایراد بگیریم که حقوقی ها سهام خود را می فروشند و این را باعث کاهش قیمت بدانیم، غلط و اشتباه است، تعریف بازار این است و برای آن قاعده تعریف می‌کنیم باید همه همه این قاعده را بپذیریم و شخصیت حقیقی و حقوقی ندارد.
این فعال بورس گفت: البته یک شخصیت های حقوقی در قالب قانون هستند که به آنها بازار ساز می‌گویند و این‌ها یک وظیفه دارند، یعنی قاعده برای آنها تعریف شده و باید طبق تکالیف خود عمل کنند.  و این ها هستند رواند سازی و نقدینگی را ایجاد کنند و اگر نکنند، می‌توان به انها ایراد گرفت.
شایان آرانی با بیان اینکه باید این اصل را بپذیریم که هر کسی در بورس سرمایه گذاری می‌کند، بخرد و با فروش انجام دهد، ادامه داد: بورس کشور به دلیل عمق کم معاملات  سهام یعنی ارزش کل سهام معامله شده به ارزش کل بازار، به نسبت استاندار دنیا خیلی کم است.
به گفته وی، در دنیا الان معادل یک است یعنی معادل یک برار ارزش کل سهام یک شرکت یک بار در طول سال خرید و فروش می شود. بورس ما حدود 20 درصد سهام یک شرکت معامله می‌شود. نقدینگی خیلی پایین است و ارزش معاملات معادل یک پنجم دنیا است.
کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد: هر معامله و خرید و فروشی که انجام می‌شود، شدیداً قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا حجم چرخش معاملات خیلی کم است و کل ارزش سهام یک شرکت را تحت شعاع قرار می‌دهد که اصطلاحا می گویند، سهام ندارد و این بازار دستخوش نوسانات می شود.





چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 ساعت 17:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن