تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه رشد اخلاق پرستاري، تأسي به کرامت و صفات حضرت زينب (س) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۸ب.ظ)
پيام وزير بهداشت به سومين کنگره اخلاق پرستاري؛ راه رشد اخلاق پرستاري، تأسي به کرامت و صفات حضرت زينب (س) است موج - وزير بهداشت در پيامي به سومين کنگره اخلاق پرستاري، عفت و پاکدامني، صبر، شجاعت اخلاقي، گذشت و سخاوت را از ويژگي هاي اخلاق پرستاري بر شمرد و اخلاق حرفه اي را ضامن رشد واقعي علوم پزشکي عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، متن کامل پيام سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به سومين کنگره اخلاق پرستاري که در مراسم افتتاحيه اين کنگره توسط دکتر عباس عباس زاده، رئيس دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و دبير اجرايي کنگره قرائت شد، به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
پانزدهم رجب سالگرد رحلت حضرت زينب کبري سلام‌الله عليها است، هم او که با انجام رسالت خويش زينت‌بخش تاريخ شد و موجب افتخار و سرافرازي خاندان وحي و ولايت گشت و اين است که نام زينب نه تنها در تاريخ کربلا که در تاريخ جاودانگي اسلام و تشيع همواره، به خاطر فداکاري‌هايش، زيبا،‌ درخشان و جاوداني است.
اگر پرستاران کشور ما اخلاق زينبي به خود بگيرند و جامعه پرستاري صفات اين انسان کامل را سرمشق خود قرار دهند نه تنها در بين تمام رده‌هاي بهداشتي و درماني کشور بلکه در عرصه بين‌المللي و در صحنه جهاني پيشتاز اخلاق پزشکي خواهند بود، چرا که: اخلاق پرستاري عمل عالمانه است و حضرت زينب کبري به تعبير امام سجاد عليه‌السلام داراي علم لدني است، آن جا که فرمود: تو بي‌آنکه آموزگاري داشته باشي؛ عالم و دانشمند هستي».
اخلاق پرستاري عفت و پاک‌دامني است و زينب کبري عفت خويش را حتي در سخت‌ترين شرايط به نمايش گذاشت، اخلاق پرستاري اميدبخشي و روحيه دادن به انسان‌ها است و حضرت زينب بعد از مادر، روحيه‌بخش پدر و برادران بود، در شهادت برادرش امام حسن عليه‌السلام نقش مهمي را براي تسلاي بازماندگان ايفا کرد، پس از شهادت امام حسين عليه‌السلام و در طول دوران اسارت، اين صفت نيکوي زينب بيشتر ظهور کرد و پيوسته ياور غم‌ديدگان و پناه اسيران بود.
اخلاق پرستاري اخلاق صبر است و حضرت زينب در مقابل تمام حوادث و سختي‌هاي کربلا با آرامشي که از صبر و رضاي قلبي او حکايت داشت، فرمود: «ما رايت الا جميلا، جز زيبايي نديدم» اخلاق پرستاري همراه با ايثارگري است، حضرت زينب در اين صفت نيز گوي سبقت را از ديگران ربوده است، او براي حفظ جان ديگران، خطر را به جان مي‌خرد و در تمام صحنه‌ها، ديگران را بر خود مقدم مي‌دارد او ايثار را به بند کشيده و آن را شرمنده ساخت.
لازمه اخلاق پرستاري داشتن شجاعت اخلاقي است، که حضرت زينب خود چنين است و از شجاعت حيدري آن‌چنان بهره‌مند است که به او «شير زن هاشمي» لقب دادند.
اخلاق پرستاري همراه با گذشت و سخاوت است و حضرت زينب شخصيتي است که هستي خود را در راه خدا بذل نمود، فرزندان از جان عزيزتر خود را در راه خداوند متعال انفاق کرد و از آن‌ها گذشت چنين کسي در نهايت جود است.
راه رشد اخلاق پرستار تأسي به کرامت و صفات حضرت زينب (س) است و در کشور ما همه دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان به اين ويژگي ممتاز پرستاران غبطه مي‌خورند که نام پرستاري با نام مقدس حضرت زينب (س) گره خورده است و در اين کنگره صفت اخلاق پرستاري با فضايل اخلاقي حضرت زينب بررسي و آموزش داده مي‌شود.
اين راهکار اصولي يعني بازگشت به ارزش‌هاي اصيل الهي بهترين راه براي دست يافتن به قله‌هاي اخلاق و معنويت در اين زمان و در هر زمان است.
براي همه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اين کنگره که گام در مسير اخلاق حرفه‌اي گذاشته‌اند آرزوي موفقيت مي‌کنم، فرصت را براي يادآوري اين نکته غنيمت مي‌شمرم که رشد واقعي همه علوم پزشکي به واسطه و به وسيله اخلاق حرفه‌اي تضمين مي‌شود و همه بخش‌هاي نظام سلامت بايستي براي ارتقاء اخلاق پزشکي که رضايت خداوند و اعتماد مردم را در پي دارد، تلاش کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن