تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812808236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم توافق و توافق بد در مذاكرات برای ایران وضعیتی یكسان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جلالی در گفتگو با شبكه وی‌آر‌تی بلژیك:
عدم توافق و توافق بد در مذاكرات برای ایران وضعیتی یكسان دارد

دکتر کاظم جلالی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی


شناسهٔ خبر: 2569899 - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
سیاست > مجلس

رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا در گفتگو با شبکه وی آرتی بلژیک گفت: عدم توافق و توافق بد در مذاكرات برای ایران وضعیتی یكسان دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز پژوهش های مجلس كه به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات پارلمان اروپا به بروكسل سفر كرده است در گفتگو با شبكه وی‌آر‌تی بلژیك در پاسخ به سوال مجری این شبكه مبنی‌بر دلایل حضور در این كشور، گفت: من و ۴ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سفر و دعوت همكارانمان در پارلمان اروپا به بروكسل سفر كرده‌ایم.

 جلالی در پاسخ به سوال دیگری كه رسیدن به توافق در مذاكرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ چه اهمیتی برای ایران دارد، تصریح كرد: ما از ابتدا بهترین راه را مذاكره می‌دانستیم و معتقد بودیم یك مذاكره خوب می‌تواند نتیجه‌ برد-برد را برای دوطرف به دنبال داشته باشد، هرچند درمیان برخی كشورهای منطقه و در عرصه بین‌الملل بدخواهانی برای توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ وجود دارد.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینكه هدف ایران از توافق هسته‌ای چیست، تاكید كرد: ما در این دور از مذاكرات و دوره‌های پیش همواره به دنبال حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای، تامین منافع ملی و داشتن روابط خوب با سایر كشورهای دنیا بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال درخصوص معنا و مفهوم منافع ایران در مذاكرات هسته‌ای، یادآور شد: منافع ملی یك مفهوم بین‌المللی مشترك است، منافع ملی ما در چارچوب خواسته‌های به حق ایران در محدوده قوانین بین‌المللی، امنیت و روابط محترمانه و توام با عدالت با كشورهای جهان در راستای رسیدن به صلح و جهانی عاری از خشونت است.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال این مجری كه گزینه برد برای اروپا در مذاكرات هسته‌ای چه می‌تواند باشد، خاطرنشان كرد: ایران از یك سو بازار بزرگی در اختیار داردو بسیاری از شركت‌های اروپایی از این بازار محروم هستند، حال ورود به بازار ایران به نفع كل اقتصاد اروپاست.

وی ادامه داد: اروپا به شدت نیازمند تنوع در تامین منابع مورد نیاز انرژی خود است و در مقابل جمهوری اسلامی ایران بهترین، مطمئن‌ترین و باثبات‍‌ ترین منبع انرژی برای اروپا به شمار می‌آید.

رییس مركز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سوال درخصوص اینكه آیا به نهایی شدن توافق پیش از تابستان امیدوار هستید یا خیر، اضافه كرد: ایران و گروه ۱+۵ باید تلاش كنند تا این امر حاصل شود چرا كه حصول توافق به نفع هردوطرف است.

وی در پاسخ در این خصوص كه از دید شما بین اینكه اگر توافق به كل حاصل نشود و یا توافق حداقلی یا بسیار بد از عدم توافق بهتر است، گفت: عدم توافق و توافق بد برای جمهوری اسلامی ایران وضعیتی یكسان دارد.

 جلالی درخصوص اینكه آیا ایران توان متقاعد جامعه بین‌المللی برای اعتماد ساز به خود را دارد، افزود: اعتماد یك بحث متقابل است، ما بارها در مذاكرات قبلی صداقت خود را اثبات كرده‌ایم اما این غرب بوده كه به تعهدات خود عمل نكرده است.

وی افزود: این بار نیز ما در صورت توافق هسته‌ای به تعهداتمان پایبند خواهیم بود و این غرب است كه باید به دنبال جلب اعتماد ایران باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تاكید كرد: جامعه بین‌الملل به معنای گروه ۱+۵ نیست چراكه بیش از ۱۲۰ كشور عضو جنبش عدم تعهد به ما اطمینان دارند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس فعلی این جنبش است از همین رو باز تاكید می‌كنم كه نباید گروه ۱+۵ را به عنوان نماینده جامعه بین‌الملل معرفی كرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینكه چرا اعدام‌ها در ایران افزایش یافته است، تصریح كرد: اعدام‌ها در ایران افزایش نیافته است و بسیاری از موارد مورد اشاره شما، غوغاسالاری برخی رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در ادامه، توضیح داد: بخش قابل توجهی از اعدام‌های موجود در ایران مربوط به احكام مافیا و قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاوان همكاری كشورهای مبارزه با مواد مخدر را می‌دهد و ما عملا به سپر بلای جهان و اروپا تبدیل شده‌ایم.

جلالی یادآور شد: بسیاری از جوانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی ما در مسیر مبارزه با این اشرار به شهادت رسیده‌اند اما شهادتشان از سوی مدعیان آزادی و حقوق بشر نادیده انگاشته شده است.

وی خاطر نشان كرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه بسیاری برای جلوگیری از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر پرداخته است و اگر تلاش ما نبود میزان مواد مخدر ورودی به اروپا بسیار بیش از مقدار كنونی بود.

رییس مركز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی اعدام افراد زیر ۱۸ سال، تصریح كرد: هیچ اعدام زیر ۱۸ سال در ایران وجود ندارد چراكه بنابر قوانین موجود و بخشنامه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران امكان چنین امری غیرممكن است.

وی در ادامه افزود: در جمهوری اسلامی ایران به مانند بسیاری از كشورها دیگر قانون قصاص و به تبع آن قانون اعدام وجود دارد و براساس این قوانین، قاتلان و متجاوزان به نوامیس مردم محاكمه می‌شوند اما به طور حتم می‌گویم كه به هیچ گونه اعدام به خاطر جرایم سیاسی یا اعدام افراد زیر ۱۸ سال در ایارن نیست.

کاظم جلالی تاكید كرد: تعجب من از این است كه چرا رسانه های غربی به جای تكیه بر چنین مسائل حاشیه‌ای، به آدم‌كشی  و جنایات فله‌ای در منطقه نمی‌پردازند چرا كه هم‌اكنون شاهد هستیم كه عربستان علیه مردم یمن جنات می‌كند و زنان و كودكان بی‌گناه را قتل عام می‌كند و همچنین داعش با حمایت برخی كشورهای منطقه وحشیانه‌ترین جنایات علیه بشریت را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ مجری این شبك كه پرسید «ایران در یمن مشغول حمایت از شورشیان حوثی است»، گفت: من تعجب می‌كنم از اینكه از یك سو مردم و دیگر گروه‌های انقلاب یمن را نادیده می‌‌گیرید و از سوی دیگر بخش اعظمی از مردم یمن به نام حوثی‌ها را شورشی می‌نامید در حالیكه اینها بخش اعظم و میلیونی ملت یمن هستند؛ مگر می‌شود اكثریت یك كشور را شورشی نامید.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا تصریح كرد: این مردم یمن به دنبال حكومت مردمی، رهایی از دیكتاتوری و بسیاری دیگر از این مواردی هستند كه كشورهای متجاوز به این كشور فاقد آن هستند.

وی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران از حركت عمومی مردم یمن و صدای این مردم مظلوم حمایت می‌كند و معتقد است كه سرنوشت مردم یمن باید با رای و نظر مردم این كشور تعیین شود.

جلالی در ادامه خاطرنشان كرد: ما تاكید داریم راه حل یمن فقط سیاسی است و تنها گفتگوهای یمنی-یمنی در این كشور به نتیجه خواهد رسیدكه برهمین مبنا جمهوری اسلامی ایارن نیز طرحی ارائه داده است.

وی ادامه داد: این بدعت كه یك یا چند كشور منطقه از اتفاقات داخلی كشور دیگری ناخشنود باشند بدعتی خطرناك در عرصه حقوق بین‌المللی است و درآینده فاجعه خواهد آفرید.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا با اشاره به فجایع رخ‌داده در یمن، تصریح كرد: از مدعیان بین‌المللی حقوق بشر تعجب می‌كنم كه برای حقوق یك حیوان در دنیا فریاد می‌زنند اما در مقابل جنایات گسترده علیه مردم یمن به خصوص كشته شدن زنان، كودكان و مردم بی‌پناه و نابودی زیرساخت‌های حیاتی یمن آن هم توسط چند رژیم خودكامه سكوت می‌كنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن