تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست کاهش نرخ سود بانکی درست نبود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سیاست کاهش نرخ سود بانکی درست نبود
سیاست کاهش نرخ سود بانکی درست نبود عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: هم‌اکنون برای گرفتن تسهیلات بانکی صفی طولانی وجود دارد و متقاضیان حتی رشوه می‌دهند تا بتوانند تسهیلات عمده بگیرند.


به گزارش فرهنگ نیوز ، جمشید پژویان درباره سیاست دولت مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی گفت: به اعتقاد من کاهش نرخ سود بانکی یک سیاست درستی نبوده است؛ چراکه به طور معمول در شرایطی بانک‌ها نرخ سود را پایین می‌آورند که تقاضا برای تسهیلات نباشد و برعکس سپرده‌ها در بانک‌ها جمع شده باشند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که ما در شرایطی هستیم که برای گرفتن تسهیلات صفی طولانی وجود دارد و متقاضیان حتی رشوه می‌دهند برای این‌که بتوانند تسهیلات عمده بگیرند؛ این همه فساد اقتصادی هم از این‌جا شروع می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی با بیان این‌که در حال حاضر متقاضی برای دریافت تسهیلات با همین نرخ هم وجود دارد، متذکر شد: این‌که این تسهیلات به بخش صنعت نمی‌رود، به دلیل این است که بازده بخش صنعت حدود ۶، ۷ درصد است و تا زمانی که بازده بخش تجارت و بساز و بفروشی ۳۰۰، ۴۰۰ درصد است، پول به این بخش‌ها خواهد رفت.

پژویان ادامه داد: همچنین بانک‌ها با ترفندهای مختلف سود سپرده‌ها را زیاد می‌کردند که بتوانند منابع را جمع کنند؛ این در حالی است که با کاری که ما کردیم، فساد برای گرفتن تسهیلات بیشتر می‌شود و مقداری از سپرده‌ها هم از بانک‌ها خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما اصلا نمی‌توانیم بگوییم این سیاست، سیاستی متناسب و درست بوده است.
 

منبع: افکار نیوز


94/2/15 - 15:39 - 2015-5-5 15:39:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن