تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803482921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازديد وزير فرهنگ عراق از کتابخانه ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵۱ق.ظ)
بازديد وزير فرهنگ عراق از کتابخانه ملي موج - فرياد راوندوزي وزير فرهنگ عراق با ابراز تاسف از تخريب كتابخانه ها و موزه ها در عراق گفت: گروهک تروريستي داعش در روند تخريب کتابخانه ها و موزه هاي غني اين کشور هزاران نسخه از آثار خطي تاريخي را از بين برده است.
به گزارش خبرگزاري موج، فرياد راوندوزي وزير فرهنگ عراق عصر دوشنبه ۱۴ ارديبهشت در رأس هيأتي فرهنگي از کتابخانه ملي بازديد و با صالحي اميري و معاونان اين سازمان ديدار و گفتگو کرد.
سيد رضا صالحي اميري، رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران در ابتداي نشست با اشاره به وجود بيش از ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب، ۳۵ هزار نسخه چاپ سنگي، يک‌ميليون قطعه عکس، فيلم و ميکروفيلم و حدود ۲۰۰ هزار پايان‌نامه در سازمان متبوعش گفت: روزانه حدود هزارتا ۳ هزار نفر براي مطالعه به تالارهاي کتابخانه ملي مراجعه مي‌کنند.
در ادامه اين نشست صالحي اميري با اشاره به وضعيت عراق گفت: استقلال، آزادي، عزت و سربلندي اين کشور آرزوي ما است.
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با اعلام آمادگي اين سازمان براي هرگونه همکاري فرهنگي با عراق گفت: اين سياست دولت آقاي روحاني و نظام است و ما در منطقه اولويتي بالاتر از عراق نداريم.
درواقع ما موظفيم که به عراق کمک کنيم و سياست ما هم در اين کشور دفاع از تمامي کيان عراق است.
وي تصريح کرد: ما بيش از ۵۰ نفر اعضاي برجسته هيأت علمي در حوزه‌هايي مانند مرمت، نسخه‌شناسي، پژوهش و کتابداري داريم و هر ميزان که عراق احساس نياز کند، ظرفيت‌هاي اين سازمان در اختيارش خواهد بود.
فريبرز خسروي معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و فناوري سازمان اسناد و کتابخانه ملي در ادامه اين نشست با يادآوري مباحثي که در کنفرانس جهاني ايفلا در سالي که جنگ خليج‌فارس به وقوع پيوسته بود، مطرح شد، گفت: آن زمان کتابخانه ملي و موزه بزرگ عراق غارت‌شده بود و لذا ايفلا روي بحث حفاظت از کتاب‌ها متمرکزشده بود.
وي با تأييد غارت هزاران نسخه از آثار خطي ارزشمند عراق در چند دهه اخير پيشنهاد کرد نسخه‌هاي پشتيبان از آثار موجود در مراکز فرهنگي عراق تهيه شود و افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملي آماده ارائه هرگونه همکاري به عراق در اين زمينه است. خسروي گفت: ما مي‌توانيم با مرمت کتاب‌هاي آسيب‌ديده و فهرست‌نويسي آثار، در حوزه اطلاع‌رساني و کتابداري، اين کشور را ياري کنيم.
در ادامه اين نشست فرياد رواندازي وزير فرهنگ عراق ضمن ابراز خرسندي از حضور در کتابخانه ملي ايران گفت: من پيش‌تر از کتابخانه کنگره آمريکا و کتابخانه اسکندريه مصر بازديد کرده بودم ولي وقتي به کتابخانه ملي ايران آمدم، از عظمت معماري آن شگفت‌زده شدم. مطمئن هستم که محتواي کتابخانه ملي ايران حتي بيشتر از ساختمان آن ما را مجذوب خود مي‌کند.
وي ادامه داد: ضرب‌المثل معروفي است که مي‌گويد: کتاب‌ها در مصر نوشته مي‌شود در بيروت چاپ مي‌شود و در عراق خوانده مي‌شود. واقعيت همين است و خوشحالم که بگويم هنوز هم به همين منوال است و به‌رغم تمام مسائلي که عراق به خود ديده همچنان مرکز فرهنگ خاورميانه است.
وزير فرهنگ عراق درعين‌حال به‌شدت از تخريب مراکز نگهداري اسناد و نسخه‌هاي خطي و همچنين آثار تاريخي از سوي گروه‌هاي تکفيري و نيز داعش اظهار تأسف کرد و گفت: درواقع مشکل اصلي ما در حال حاضر تخريب کتابخانه و موزه‌هاي عراق است؛ متأسفانه بايد بگويم که تاکنون هزاران نسخه از آثار خطي که قدمت آن‌ها به دوره‌هاي بسيار قديمي تاريخ برمي‌گردد توسط داعش از بين رفته است.
وي در پايان سخنانش از تلاش دولت عراق براي ساختن بناي شايسته براي کتابخانه ملي اين کشور خبر داد و از طرف ايراني خواست که در انتقال تجارب خود به عراق کمک کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن