تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا زلزله نپال در پي آزمايشات اتمي رخ داد؟!؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۰:۱۷ق.ظ)
آيا زلزله نپال در پي آزمايشات اتمي رخ داد؟!؟ گروه بين الملل
جهان معاصر، جهان عجايب و غرايب است، تکنولوژي چنان با سرعت پيشرفت مي کند که هر روز انسان را با موضوع تازه اي روبرو مي کند، در اين جهان تازه هر چيزي حتي ايجاد زلزله امکان پذير است!!!
اولين موضوع مهمي که تاريخ بشر را وارد مرحله تازه اي کرد، ايجاد بمب اتم بود. بمب اتم به اندازه اي قدرت تخريب دارد که دارندگانش را نيز به وحشت مي اندازد. اين سلاح به اندازه اي مخرب است که جرأت استفاده از آن را (به جز مورد استفاده از بمب عليه ژاپن در جنگ جهاني دوم)، تاکنون هيچ کشوري پيدا نکرده است.
گويا؛ استفاده از بمب اتم عليه ژاپن نيز تنها انجام يک آزمايش به قيمت از دست رفتن جان هزاران نفر از آدميان روي کره خاکي بود.
گفتني است؛ ايالات متحده اولين کشوري بود که بمب اتمي را در جهان آزمايش كرد. آزمايش اين بمب به صورت بسيار محرمانه در منطقه آلاموگوردو در بيابان نيومكزيكو در 350 كيلومتري لس آلاموس انجام شد.
آزمايش اين بمب اتم با حضور بزرگترين دانشمندان هسته اي از جمله اوپنهايمر، چادويك، فريش، لاورنس انجام شد.
آزمايش بمب به دليل اطلاع از قدرت تخريب آن با تمهيدات ويژه اي انجام شد و دانشمندان هسته اي در يك پناهگاه بتني در فاصله 8 كيلومتري محل انفجار ناظر بر انجام اين آزمايش بودند، همچنين، نزديكترين منطقه مسكوني 35 كيلومتر با محل آزمايش فاصله داشت.
در سال 1944 ميلادي ژنرال گروز منطقه آلاموگوردو را براي انجام آزمايش بمب اتمي كه نام ترينيتي را به آن داده بودند، انتخاب كرد.
در جريان يك سال در اين منطقه پناهگاه هاي بتني براي نظارت بر نحوه عملكرد آزمايش احداث شدند و يك برج فولادي كه بمب بر فراز آن منفجر مي شد در "نقطه صفر" برپا شد.
در روز 15 ژوئيه 1945 ميلادي در حالي كه بمب اتمي كه شهر هيروشيما را با خاك يكسان كرد به نام "ليتل بوي" در داخل ناو جنگي ايندياناپليس جا گرفته بود و مسير جزيره تينيان (جزيره اي كه دو بمب اتمي "ليتل بوي" و "فت من" در آنجا نگهداري شدند) را مي پيمود، 150 دانشمند هسته اي در آلاموگوردو گرد آمده بودند تا ناظر بر آزمايش بمب پلوتونيوم "ترينيتي" باشند.
بمب در محل مونتاژ و به بالاي برج فولادي منتقل شد و اندكي بعد از ساعت پنج صبح نخستين انفجار اتمي تاريخ بشريت رخ داد.
ژنرال فالر در خاطرات خود درباره توصيف اين رويداد نوشته است که يك نور كور كننده كه حتي از فاصله 35 كيلومتري غيرقابل تحمل بود، آسمان تيره را روشن كرد و پس از آن صداي انفجاري شنيده شد.
موج انفجار به شدت افرادي كه در پناهگاه ها بودند را به گوشه اي پرتاب كرد و بلافاصله صداي يك غرش كركننده و وحشتناك كه پايان ناپذير بود بلند شد.
وي ادامه مي دهد، در اينجا بود كه ما متوجه شديم موجودات حقير مرتدي هستيم كه جرات كرديم به نيرويي دست يابيم كه مي تواند پايان بشريت را رقم بزند.
به اين ترتيب ، در روز 16 ژوييه سال 1945 ميلادي با آزمايش اولين بمب اتمي جهان توسط ايالات متحده، عصر هسته اي جهان آغاز شد و منجر به بزرگترين مسابقه تسليحاتي تمام دوران ها گرديد.
آزمايشات اتمي معمولاً به دليل انرژي زيادي که از اتم آزاد مي شود، اثرات مخربي بر زمين به جاي مي گذارند، با علم به اين موضوع، جامعه بين الملل طي کنوانسيون ها و قوانين مختلف انجام آنها را ممنوع کرده است.
اما؛ ممنوعيت آزمايشات اتمي در کنوانسيون و قوانين بين المللي به معني انجام نشدن آنها نيست، بلکه اين آزمايشات به صورت مخفي توسط کشورهاي مختلف و به ويژه قدرت هاي جهاني انجام مي شود.
علاوه بر آزمايشاتي که مربوط به بمب اتم هستند، اقدامات ديگري نيز توسط بشر انجام مي شود که با تأثيرگذاري بر محيط پيرامون انسان، فجايع به ظاهر طبيعي و در واقع غيرطبيعي را ايجاد مي کنند.
يکي از اين اقدامات "هارپ" نام دارد. در اين زمينه، آنتن هاي هارپ با پرتاب راديو فرکانس هاي بالا به آيونوسفير (فضاي بالاي جو زمين) مي توانند ناحيه وسيعي از آيونوسفير را گرم کرده و در نتيجه اين ناحيه به تپش افتاده و در اثر آن امواج پايين و فوق پايينELF/ULF/VLF توليد و به زمين فرستاده مي شوند.
به اين ترتيب، آيونوسفير گداخته و به رنگ قرمز ديده مي شود و سپس مثل يک قلب شروع به تپش مي کند و از اين تپش ها، فرکانس هاي فوق پايين توليد شده که پس از اصابت به زمين به داخل آن نفوذ مي کنند. به اين ترتيب و با نفوذ اين فرکانس ها در زمين زلزله ايجاد مي شود.
در اين ارتباط گفته شده است که٣٠ دقيقه قبل از زلزله ي سيچوان (Sichuan) در چين (سال 2008)، واکنش گذاختگي آيونوسفير در آسمان مشاهده شد و در پي آن زلزله هولناک ٨ ريشتري در آنجا بوقوع پيوست.
تمامي اين واقعيات، سوال مهمي را در ذهن ايجاد مي کند و آن اينکه آيا زلزله نپال در نتيجه اقدامات اتمي کشورها به وجود نيامده است.
جالب توجه است که نِپال کشوري واقع در آسيا در شمال هندوستان است و در حال حاضر نيز رقابت سختي ميان کشورهاي اين منطقه جريان دارد.
رقابت هاي چين و هند از يک طرف، رقابت چين و آمريکا براي سلطه بيشتر از يک سو، رقابت هند و پاکستان از سوي ديگر و همين طور درگيري ها در اين منطقه وجود دارد.
بديهي است، درگيري و تنش لزوم تقويت قدرت کشورها را به دنبال دارد و افزايش قدرت جز با به دست آوردن آخرين فناوري هاي تسليحاتي و اتمي ميسر نيست.
به اين ترتيب اين سوال اساسي هر لحظه بيش از پيش رخ مي نمايد که آيا زلزله نپال در نتيجه فعل و انفعالات طبيعي زمين به وجود آمده است يا دليلي غير طبيعي دارد.

نويسنده: شهربانو علي جمعه پور













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن