تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798419378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلیمی مطرح کرد ویژگی‌های لازم برای ارائه کار قرآنی/ گروهی که شیطان از پس آنها بر نمی‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سلیمی مطرح کرد
ویژگی‌های لازم برای ارائه کار قرآنی/ گروهی که شیطان از پس آنها بر نمی‌آید
استاد و مدیر پیشکسوت قرآنی کشورمان طی سخنانی در جمع مدیران امور قرآنی سراسر کشور ویژگی‌های لازم برای ارائه کار قرآنی را بیان و به گروهی که شیطان از پس آنها بر نمی‌آید، اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های لازم برای ارائه کار قرآنی/ گروهی که شیطان از پس آنها بر نمی‌آید



به گزارش خبرگزاری فارس، زیارت مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از برنامه‌های همایش دو روزه مدیران برنامه‌ریزی امور قرآنی استان‌ها بود که با سخنرانی «عباس سلیمی» معاون فرهنگی و امور زائران این آستان شریف همراه شد.
وی در این دیدار با استناد به حدیث شریفی از نبی مکرم اسلام، ضمن تبیین مقام حاملان قرآن نزد خداوند متعال، ویژگی‌های لازم برای مدیران امور قرآنی را در پنج محور به آنها یادآور شد. حاملان قرآن در مقام سوم جهان خلقت قرار دارند سلیمی با اشاره به اینکه طبق فرمایش رسول مکرم اسلام حاملان قرآن پس از پیامبران و علما در جایگاه سوم مقام و منزلت نزد خداوند قرار دارند، گفت: بنابراین حدیث نورانی، خداوند قرآنیان را مانند پیامبران قبض روح و محشور می‌کند، همراه آنها از پل صراط با آن مخاطرات ویژه‌اش عبور می‌دهد و هنگام حساب هم پاداش انبیاء را به آنها می‌دهد.
این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه پیامبر در ادامه این حدیث می‌فرمایند: خوشا به حال علما و حاملان قرآن که چنین جایگاهی در نزد خداوند دارند، افزود: باید توجه داشت که صرف تلاوت قرآن کریم، انسان را به این مقام نائل نمی‌کند و با توجه به معنای خاص حامل قرآن، این رتبه شامل کسانی می‌شود که اندیشه گفتار و کردار قرآنی داشته باشند.
سلیمی با سخت و دشوار دانستن پاکی ذهن و هماهنگی آن با آیات قرآن کریم از این کار با عنوان مجاهدت یاد کرد و گفت: هر کس به چنین عملی موفق شود حتما مورد لطف الهی است. قاریان قرآنی که کور محشور می‌شوند وی عامل نبودن قاری قرآن به آموزه‌های آن را نشان نفاق‌، دورویی و بی‌بصیرتی دانست و گفت: اینکه امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند که «هر کس قرآن بخواند اما به آن عمل نکند کور محشور می‌شود» کنایه از بصیر نبودن این شخص در همین دنیاست.
عضو شورای سیاستگذاری توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی کشور نائل شدن به مقام حاملان قرآن را در گروی فراهم کردن انتظار اهل‌بیت علیهم السلام دانست و افزود: با توجه به منتسب بودن اهالی قرآن به کتاب خداوند و اهل‌بیت علیهم السلام، عمل خوب آنها خوب‌تر از بقیه انسان‌ها و عمل بد آنها نیز بدتر از سایرین تلقی خواهد شد و به همین دلیل است که افراد جامعه، دوست و دشمن، همگان رفتار اهالی قرآنی را رصد می‌کنند.
سلیمی با اشاره به اینکه عمل قرآنی از مدیران و استوانه‌های قرآنی کشور بیش از دیگران مورد انتظار است توجه به پنج محور را برای آنان ضروری دانست و تصریح کرد: نظم و انظباط، انگیزه‌کار، کار با کیفیت، مدیریت زمان و اخلاص، پنج ویژگی ضروری برای مدیران امور قرآنی کشور است. ارمغان علوی برای زندگی بشری عضو هیأت امنای سازمان دارالقرآن الکریم از نظم و انضباط به عنوان ارمغان علوی نام برد و گفت: متأسفانه مدیران منظم به تفکر پادگانی متهم می‌شوند در صورتی که «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» درسی برای زندگی ماست.
سلیمی با برحذر داشتن مدیران امور قرآنی از روزمرگی، کارهای بی‌خاصیت و تکراری از آنها به روزمرگی تعبیر کرد و گفت: مدیران شایسته قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق سالیانه، کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و چشم‌اندازهای 10 ساله هستند.
وی فعالیت در تشکیلات قرآنی را دارای قداست و متفاوت از سایر امور دانست و افزود: کار قرآنی نه فقط قرارداد کاری بلکه توفیق الهی است. نگاه قرآن به کار کیفی است و نه کمّی/ خداوند از انسان عمل متقن می‌خواهد این استاد قرآن‌پژوه، با قرائت روایتی دیگر از پیامبر اعظم (ص) گفت: نیکوکار و بدکار هر دو پس از مردن پشیمان هستند، بدکاران پشیمان از اینکه به واسطه اعمال بد خود از نعمت‌های اخروی محرومند و نیکوکاران نیز از بیشتر کار نکردنشان.
سلیمی با اشاره به قابل اعتنا بودن تقدیم کیفیت و کمیت به دومین آیه سوره مبارکه «ملک» استناد کرد و گفت: این آیه نظر به عمل «احسن» دارد و نه عمل اکثر.
وی در این باره افزود: کسانی خود را به آب و آتش می‌زنند و مدارجی از ترقی را هم کسب می‌کنند اما در نهایت زمین می‌خورند و در مقابل، عمل احسن برخی مانند اویس قرنی برای همیشه ماندگار است.
سلیمی در ادامه اظهار داشت: بر همین اساس ممکن است که شما فقط 10 قرآن آموز تربیت کنید اما مصداق «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» باشد چرا که پیامبر اکرم می‌فرمایند: خداوند دوست دارد هرگاه ما عملی انجام می‌دهیم محکم و استوار باشد. زمان کاری را باید بر اساس تقوا مدیریت کرد وی در تبیین اصل مدیریت زمان نیز با اشاره به محدود بودن عمر و توفیق خدمت گفت: ضمانتی برای سلامتی همیشگی وجود ندارد و این مسئله، مدیریت زمان را ضروری کرده است.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) سپس به ضرورت مدیریت زمان بر اساس تقوا اشاره کرد و گفت: در ساعات کاری باید فقط کار کرد و به مسائل حاشیه‌ای نپرداخت. گروهی که شیطان از پس آنها بر نمی‌آید سلیمی با بهره‌گیری از مضامین آیه آخر سوره مبارکه «کهف» درباره اخلاص در کار نیز گفت: انسان باید کار کند، کار خوب کند و کسی را نیز در توفیقش شریک خداوند نکند.
وی در ادامه افزود: ابلیس آن روز که به عظمت خداوند سوگند خورد که ابناء آدم را گمراه خواهد کرد؛ در مقابل مخلصان عقب نشست و این نشانگر این است که اگر کار را برای خدا انجام دادیم و این آیه از سوره مبارکه کهف را بر قلبمان حک کردیم نجات خواهیم یافت.
انتهای پیام/

94/02/13 - 10:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن