تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 9 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1824955880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابي‌گري روح آدم را لطيف مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳۵ق.ظ)
پناهيان در جمع معتکفين: انقلابي‌گري روح آدم را لطيف مي‌کند موج - حجت الاسلام و المسلمين پناهيان گفت: انقلابي‌گري روح آدم را لطيف مي‌کند. اگر فقط عبادت کنيد، بدون دغدغه دشمن‌ستيزي و کينه‌اي از ظالمان در دل، يا عبادتي است که از آن لذت نمي‌بري و يا اگر هم لذت مي‌بري از نوع‌‌ لذتي انحرافي است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان عصر روز گذشته، 12 ارديبهشت 1394 در مسجد جامع امام صادق(ع) در بين معتکفين عضو حزب‌الله سايبر حضور يافته و براي آنها سخنراني کرد.
وي در سخنان خود گفت: يکي از انتظارات در زندگي معنوي اين است که شيريني آن را احساس کنيم، در حقيقت اين موضوع يک شاخص براي اين است که آيا زندگي معنوي ما موفق بوده است يا نه؟ اين موضوع هم چنين انگيزه‌اي براي حرکت در اين راه است. گريه کردن در راه اهل بيت(عليهم السلام) شيريني دارد و کسي که حلاوت و شيريني اين مساله را چشيده باشد، اگر يک لحظه غفلت کند از خودش ناراحت است، ما بايد از اعتکاف و عباداتمان لذت ببريم، يک معتکف زماني که پس از سه روز از مسجد خارج مي‌شود، دلش براي مسجد تنگ مي‌شود.
وي ادامه داد: اگر ما مي‌توانستيم اين شيريني عبادت را براي بقيه نيز به تصوير بکشيم، مشتريان پروردگار بيشتر مي‌شد، اتفاقا شلوغي و رونق اعتکاف براي انتقال همين شيريني‌ها است، حال بايد به اين پرسش پاسخ داد که مهم‌ترين عاملي که موجب مي‌شود انسان به شکل سريع، عميق و پايدار به لذت عبادت برسد چيست؟ مثلا اگر عبادت طولاني انجام بدهيم آن لذت را خواهيم برد يا عبادت با معرفت يا عبادت دسته جمعي و... .
پناهيان پيش از پاسخ به اين پرسش گفت: بهتر است قبل از پاسخ به اين سوال به انحراف در عبادت اشاره کنيم. بايد دقت کرد که اگر کسي در عبادت خود انحراف ايجاد کند احتمالا بيشتر لذت خواهد برد. ما مي‌خواهيم از عبادتمان لذت ببريم، اما؛ به چه راه؟ براي مثال خوارج را ببينيد که از قرآن خواندن‌هاي نيمه شب خودشان بسيار لذت مي‌بردند و گريه مي‌کردند، فضا به گونه‌اي بود که روزي کميل از ياران حضرت علي (عليه السلام) اسير اين گريه‌ها شد، در روايات آمده است که اگر کسي در دين بدعت بگذارد خشوع او در عبادت بيشتر خواهد شد. پس بايد توجه داشت.
حجت الاسلام پناهيان ادامه داد: اگر انقلابي باشيد، اهل جهاد باشيد و اگر اهل درگيري با دشمن خدا باشيد عبادتان مقبول مي‌شود، در حقيقت اگر فقط عبادت کنيد و دغدغه دشمن ستيزي نداشته باشيد و کينه‌اي از ظالمان به دل نداشته باشيد، يا عبادتي است که از آن لذت نمي‌بري و يا اگر هم لذت مي‌بري از نوع‌‌ همان لذتي است که انحرافي است، اکنون شما که اينجا نشستيد چقدر دغدغه دعا براي مردم مظلوم يمن داريد؟ امروز مي‌گويند که در صنعا بمب شيميايي زده‌اند، دغدغه‌هاي انقلابي را افزايش بده بعد ببين چه اتفاقي مي‌افتد، رزمندگان در جبهه راه صد ساله را يک شبه مي‌رفتند چرا که در خط مقدم مبارزه با دشمنان دين بودند. خود حضرت امام (ره) در اواخر عمرشان اين قدر گريه مي‌کردند که بايد با حوله گريه‌شان را پاک مي‌کردند، ايشان اين مقدار آه و گريه و سوز را از روحيه انقلابيشان به دست آورده بودند، انقلابي‌گري روح آدم را لطيف و عبادات آدم را زيبا و دل‌نشين مي‌کند. رزمندگان هم بسيار اهل گريه بودند، البته با نشاط هم بودند، شهادت‌طلبي عبادت انسان را شيرين مي‌کند.
وي افزود: يکي از خاصيت‌هاي روضه اين است که روحيه انقلابي را در آدم زياد مي‌کند، شما در يک روضه، مي‌گوييد که مي‌خواهيد انتقام اين مظلوم را از ستمگر بگيري، هم چنان که اين دعا در دعا‌هايت آمد خودت متحول مي‌شوي، در حقيقت اگر ما مي‌گوييم اهل بيتي هستيم، يعني انقلابي هستيم.
حجت الاسلام پناهيان در بخش دوم سخنان خود ضمن اشاره به سوره محمد(ص) و معرفي اين سوره مبارک، گفت: اين سوره سوره‌اي است که ائمه هدي(ع) در آن معرفي شده‌اند و فرق بين آنها و دشمنان آنها شرح داده شده است، اين سوره از جهات مختلف انقلابي است، اگر مي‌گويم انقلابي باشيد، يعني همانند اين سوره باشيد، در حقيقت اين سوره معرف يک دين انقلابي است و کسي که در مقابل اين سوره است دين عافيت‌طلب دارد.
خداوند در اين سوره ضد انقلابي‌ها را معرفي مي‌کند. در آيه 20 از اين سوره مکرمه خداوند مي‌گويد «کساني که ايمان آوردند مي‌گويند چرا سوره‌اي نازل نمي‌شود که دستور به جهاد بدهد؟» يعني اگر واقعا جهادي در کار است و پيامبر ما را دعوت به آن مي‌کند يک سوره يا آيه‌اي نازل شود تا ما راضي شويم. خداوند در جواب، آيه‌اي واضح و محکم نازل مي‌کند و در اين سوره از قتال صحبت مي‌شود، اما؛ «کساني که مرض در قلوبشان است، هنگامي که سوره را برايشان مي‌خواني به تو نگاه مي‌کنند همانند نگاه کسي که غش مرگ او را گرفته است». و خداوند در آخر آيه مي‌گويد «پس‌‌ همان مرگ براي آن‌ها بهتر است»؛ آيه‌اي محکم براي کسي که درمقابل جهاد جا مي‌زند.
- شعار مرگ بر آمريکا از کدام آيه گرفته شده است؟
وي ادامه داد: در بخش‌هاي آخر اين آيه خداوند مي‌گويد «اگر خداوند مي‌گويد که جهاد کن و تو درست اين کار را نکني خداوند قوم ديگري را جاي تو مي‌آورد» در اين هنگام همه اطرافيان پيامبر از ايشان مي‌پرسند اين «قوم» کيست؟ رسول خدا(ص) فرمود: اين قوم انقلابي هستند و مثل شما نيستند، هر چه بگوييد انجام مي‌دهند. در اين هنگام پيامبر(ص) دست بر شانه سلمان فارسي گذاشت و گفت قوم اين مرد هستند، در آخر سوره محمد(ص) گفته مي‌شود که اين قوم، قوم آخر الزمان هستند.
خداوند در آيه ديگري مي‌گويد «عده‌اي که جهاد براي آنها آشکار شده و در جهادي که خداوند دستور داده شرکت نمي‌کنند، خداوند آن‌ها را لعنت مي‌کند و آن‌ها را کر مي‌کند، آن‌ها ديگر هدايت نمي‌شوند و هم چنين آن‌ها را کور مي‌کند» همچنين خدا در آيه‌اي ديگر مي‌گويد «حال آن‌هايي که ما کر و کورشان کرديم را مي‌توانيم به تو نشان دهيم» آن‌ها را از حرف زدنشان مي‌شود فهميد که ضد انقلابي هستند، «ما شما را امتحان مي‌کنيم تا مجاهدين شما مشخص شوند»
پناهيان با اشاره به دو صفحه نخست سوره محمد(ص) که خداوند در آنها ضايع کردن کار کافران را بشارت داده است، گفت: خداوند در آيه اول اين سوره مي‌فرمايد «کساني که کافر شدند و در مقابل اسلام موضع مي‌گيرند، هر چقدر هم کار کنند خداوند اثر کار آن‌ها را ضايع مي‌کند» براي مثال چقدر به غزه بمب زدند آيا اثري داشت؟ هم چنين خداوند در همين آيات به از بين رفتن تمام گناهان ايمان آورندگان بشارت داده است؛ کساني که بر آنچه به پيامبر نازل شده ايمان راسخ آورده‌اند. اين به اين معني است که تو مقاومت کن من هر آنچه که نتواني را درست مي‌کنم و جبران مي‌کنم. بايد دقت کرد که نکته مهم در آيات اين سوره جايي است خداوند مي‌گويد «وقتي با اين گروه کافران ملاقات کرديد، گردن‌هايشان را بزنيد تا وقتي که آن‌ها را تسليم کنيد و زماني که آن‌ها را تسليم کرديد پيمان محکمي بگيريد...کساني که کافر شدند من کارشان را خراب مي‌کنم، مرگ بر آن‌ها باشد»؛ ما مرگ بر آمريکا را از همين آيه وام گرفتيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن