تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806596657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد ذهنيت مردم را نسبت به کالاي ايراني تغيير داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۲۶ق.ظ)
بايد ذهنيت مردم را نسبت به کالاي ايراني تغيير داد موج - يک طراح لباس عقيده دارد ضعف اطلاعات مردم در مورد نساجي و لباس باعث شده لباس ايراني را به عنوان محصول خارجي با قيمت بالا خريداري کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، فرناز عبدلي کارشناس گرافيک است و هم اکنون در رشته MBA دانشگاه شهيد بهشتي تحصيل مي‌کند. او که در چند سال اخير به کار طراحي لباس مشغول است، گفت: به دليل علاقه‌اي که به عکاسي فشن داشتم به ميلان رفتم تا در اين رشته تحصيل کنم، اما؛ آنجا با طراحي فشن آشنا شدم و تصميم گرفتم در آن زمينه ادامه تحصيل دهم، اما؛ چون در دانشگاه‌هاي تراز اول جهان براي تحصيل مقطع فوق ليسانس بايد رزومه و سابقه کاري مرتبط ارائه شود به ايران برگشتم تا مدتي کار طراحي لباس انجام دهم و رزومه خود را تکميل کنم، اما؛ وقتي کارم را شروع کردم استقبال زيادي از آن شد و ادامه پيدا کرد.
او در مورد علاقه اوليه خود به اين رشته گفت: مادرم آموزش طراحي و خياطي ديده بود و لباس عروس مي‌دوخت به همين دليل از کودکي با اين موضوع آشنا بودم، از 15 سالگي وارد کار تئاتر شدم و در کنار بازيگري، گاهي اوقات طراحي لباس تئاترها را هم انجام مي‌دادم، اما؛ زماني که تصميم گرفتم به صورت جدي در زمينه لباس کار کنم يک دوره طراحي لباس را در دانشگاه IED بارسلونا گذراندم.
عبدلي افزود: در شاخه‌هاي مختلف مانند طراحي لباس تئاتر، فيلم و عروس کار مي‌کنم اما فعاليت متمرکز من با نام «پوش» به لباس‌هاي اجتماع اختصاص دارد، از کارهاي ديگرم مي‌توانم از طراحي نمايش «اين لحظه را جايي ديده‌ام» به کارگرداني سجاد افشاريان و فيلم «جاي خالي» به کارگرداني نگين امين‌زاده نام ببرم.
او در مورد دليل ورود به حوزه لباس اجتماع گفت: چند سال پيش من به عنوان دختر جواني که از جامعه هنرمندان است دوست داشتم لباسي مناسب آن فضا بپوشم که با روحيات من هماهنگ باشد، لباس‌هاي رنگارنگ و گل‌دار را دوست داشتم و پارچه‌هاي زيبا را پيدا کرده و طرحي ابتدايي مي‌کشيدم تا مادرم آن را بدوزد، کم‌کم اطرافيان هم از اين لباس‌ها استقبال کردند و خواستند مشابه آن را داشته باشند، متوجه شدم که در اين مقوله کمبود زيادي وجود دارد و مي‌شود در اين زمينه کار کرد.
عبدلي افزود: در آن زمان چنين لباس‌هايي وجود نداشت و توليدي‌ها فقط به کپي کردن از يکديگر يا کارهاي خارجي مشغول بودند. من لباسي مي‌خواستم که يک روپوش معمولي نباشد و ايده‌آ‌‌ل‌ها و فکرهايي داشتم که ديگران هم از آنها استقبال مي‌کردند. شايد ابتدا يک گروه کوچک مخاطب من بودند، اما؛ اين دايره گسترش پيدا کرد و حالا پوشيدن مانتوي رنگارنگ و گل‌دار چيز عجيبي نيست.
او با اشاره به اهميت دوخت لباس گفت: اوايل به برش و دوخت اشراف زيادي نداشتم، اما؛ الان روي اين نکات خيلي حساس هستم و لباس‌ها با وجود اينکه خيلي ساده به نظر مي‌رسند از نظر برش، دوخت و تن خور بالاترين کيفيت را دارند تا مشتري فکر نکند که کار ايراني با کيفيت و تميز نيست. نظر شخصي من در مورد برش اين است که لباس بايد راحت و کاربردي باشد و مخصوصا در بهار و تابستان بايد آزاد باشد، بنابراين حتي اگر مشتري لباس تنگ بخواهد من سبک خودم را پيش مي‌برم و اين ايده‌آل برند ماست.
عبدلي با اشاره به اينکه کارهايش را به صورت اينترنتي و در نمايشگاه خود عرضه مي‌کند، افزود: با توجه به اينکه اولين نمايشگاه رسمي من در شيراز برگزار شد، قصد دارم تورهاي نمايشگاهي در شهرستان‌ها برگزار کنم و در شهرهاي مختلف مانند شيراز، اصفهان، مشهد، کيش و... لباس‌ها را به علاقه‌مندان عرضه کنم.
3 سال پيش هم نمايشگاهي در لندن برگزار شد که مجموعه‌اي از کارهاي ما در آن نمايش داده شد، الان هم در استراليا نماينده‌اي داريم که نمايشگاه‌هاي فصلي از کارهاي ما برگزار مي‌کند.
عبدلي افزود: طراحي لباس عروس کار مورد علاقه من است و اميدوارم فرصتي براي نمايش آنها پيش بيايد، علاوه بر اين به عنوان مشاور هنري با چند گروه موسيقي همکاري کردم و در زمينه طراحي لباس فرم براي شرکت‌هاي خصوصي کار کردم.
او با اشاره به اينکه سليقه مردم نسبت به چند سال پيش خيلي بهتر شده است افزود: ديدن کارهاي مختلف باعث شده ديدگاه مردم بهتر شود، اما؛ هنوز بايد ذهنيت مردم را نسبت به کالاي ايراني تغيير داد چون آنها محصول خارجي را بيشتر مي‌پسندند. پارچه‌هاي ما ترک است و خودمان آن را وارد مي‌کنيم، اما؛ برچسب ايراني روي لباس‌ها مي‌زنيم و خيلي از کساني که تميزي و کيفيت کار ما را مي‌بينند مي‌گويند برچسب خارجي روي آن بزنيم تا فروش بيشتري داشته باشيم.
عبدلي ادامه داد: اطلاعات مردم در مورد صنعت نساجي و لباس بسيار کم است و به همين دليل لباس ايراني را که با برچسب خارجي در بازار عرضه مي‌شود با قيمت بالا خريداري مي‌کنند، در حالي‌که نمي‌دانند مانتو فقط در ايران استفاده مي‌شود و مارک‌هاي معروف خارجي اصلا مانتو توليد نمي‌کنند، با وجود مشکلات زيادي که در اين کار وجود دارد، خوشحاليم که مشريان خاص خود را داريم و اينکه برند ما در شهرهاي مختلف به جز تهران جا افتاده براي ما اميدبخش است.
او با بيان اينکه بيشتر مشتريان آنها در سن 20 تا 40 سال هستند افزود: خيلي دوست دارم که شهرهاي ديگر هم به جنب و جوش بيفتند چون الان همه اتفاقات به تهران محدود شده و بچه‌هاي شهرستاني امکانات کمي براي کار دارند، با وجود اينکه قبلا در شيراز نمايشگاه داشتم، اما؛ به نظر مي‌رسد به راحتي اجازه اين نوع فعاليت‌ها را در شهرستان نمي‌دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن