تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«گزارشي از ماناسلو» مستند سه کوهنورد ايراني در هيماليا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۶:۵۹ق.ظ)
«گزارشي از ماناسلو» مستند سه کوهنورد ايراني در هيماليا موج - کارگردان مستند گفت: ساخت مستند «گزارشي از ماناسلو» را در دست دارم که به صعود ۳ کوهنورد ايران به قله ماناسلو و اتفاقاتي که برايشان رخ داده مي پردازد، ماناسلو نام يکي از ۱۴ قله هيماليا است که بالاي ۸۰۰۰ متر ارتفاع دارد و نام آن به معني کوه مقدس است.
به گزارش خبرگزاري موج، توفيق جو، کارگردان مستند خاطرنشان کرد: سال ۲۰۱۲ سه کوهنورد ايراني به نام هاي امير آقامحمدي، جعفر ناصري و حسين صالحي به قله اين کوه صعود کرده و در بازگشت با هواي بد مواجه شده و راه بازگشت را اشتباه مي روند تا جايي که يکي از اين سه نفر در يکي از سخت ترين قسمت هاي قله به پايين سقوط مي کند، به طوري که جسدش تا امروز مفقود مانده است.
اين کارگردان اظهار داشت: در اين فيلم داستان سفر اين سه نفر را دنبال مي کنيم به نوعي که از تصاوير گرفته شده از ارتفاعات ماناسلو توسط اين سه نفر استفاده کرده و برخي صحنه ها را نيز بازسازي مي کنيم، مي توان اين فيلم را اثري مستند- داستاني تلقي کرد.
وي افزود: صحنه هاي بازسازي اين حادثه را در ارتفاعات توچال تصويربرداري مي کنيم و اين کار همچنان ادامه دارد، ما با تمام تلاش در ساخت اين فيلم سعي داشتيم صحنه ها را به واقعي ترين شکل ممکن تصويربرداري کنيم.
توفيق جو اظهار داشت: ايده ساخت اين فيلم ۶۵ تا ۷۰ دقيقه اي با پيشنهاد دو بازمانده اين اتفاق مطرح شد، به اين صورت که پس از بازديدها و جلسات مختلف فيلمنامه اي بر اساس اين اتفاق به نگارش محمدرضا ديبايي نوشته شد و ما وارد مرحله توليد اين اثر شديم.
کارگردان فيلم «زار خاک» در ادامه عوامل ساخت اين مستند را معرفي کرد و گفت: ابراهيم اصغري به عنوان تصويربردار، علي تهراني در مقام برنامه ريز، محمدرضا ديبايي به عنوان فيلمنامه نويس، پيمان جعفري در مقام مديرتوليد، احسان رسول اف به عنوان تهيه کننده، محسن ملکي در مقام گريمور، احسان شفيعي به عنوان صدابردار و شهرام بازرگان در مقام مدير تدارکات از عوامل ساخت اين فيلم مستند هستند.
اين کارگردان خاطرنشان کرد: يکي از نکات جذاب براي ساخت «گزارشي از ماناسلو» اين بود که وقتي ارتفاعي را کوهنوردان بالا مي روند ما فقط به صعوددشان فکر مي کنيم و از دنياي درون آنها بي خبر هستيم در حالي که مشکلات فراواني در ارتفاعات مي تواند گريبانگير انسان شود که کمبود اکسيژن يکي از اين مشکلات است.
وي گفت: هدف اصلي من از ساخت اين اثر مستند علاوه بر پرداختن به اين اتفاق نزديک شدن به دنياي کوهنوردان بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن