تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از تانک جدید با قابلیت انطباق با سامانه های تسلیحاتی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رونمایی از تانک جدید با قابلیت انطباق با سامانه های تسلیحاتی


روسیه دیروز سه شنبه در آستانه هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی شوروی سابق بر آلمان نازی، از یک تانک جدید رونمایی کرد. این تانک دو نفر ظرفیت دارد که اتاقک سرنشین در بخشی از تانک که جدا از بخش تسلیحاتی این جنگ افزار است، تعبیه شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت دفاع روسیه تصاویری از تسلیحات و تجهیزات نظامی منتشر کرد که نهم مه همزمان با برگزاری رژه ارتش در میدان سرخ مسکو به نمایش گذاشته خواهد شد.
تانک جدید روسیه

بنا بر اعلام رسانه های روسیه، تانک «Armata T-14 » یک لوله توپ 125 میلی متری دارد که موشک ها و گلوله های توپ را از برجک متحرک تانک شلیک می کند.   این تانک دو نفر ظرفیت دارد که اتاقک سرنشین در بخشی از تانک که جدا از بخش تسلیحاتی این جنگ افزار است تعبیه شده است و موجب حفاظت بیشتر سرنشینان می شود.   همچنین این تانک قابلیت انطباق با سامانه های تسلیحاتی دیگر را نیز دارد.
روسیه قصد دارد از سال 2020 میلادی، دو هزار و 300 تانک آرماتا (Armata) را به جای سامانه های قدیمی دوره شوروی سابق همچون «T-90 » که هم اکنون واحدهای اصلی زرهی روسیه به شمار می روند، وارد ناوگان ارتش کند.
مراسم رژه به مناسبت پیروزی شوروی سابق در جنگ جهانی دوم در 28 شهر روسیه برگزار خواهد شد، و بیش از 78 هزار نظامی، و حدود دو هزار جنگ افزار از جمله 238 هواپیمای نظامی و 51 کشتی جنگی در این مراسم شرکت خواهند کرد.
در رژه ای که در میدان سرخ مسکو برگزار خواهد شد، 15 هزار نظامی روس، هزار و 300 نظامی خارجی از جمله گارد ویژه صربستان، گارد تشریفاتی چین، و گروهی از سربازان پیاده نظام هند شرکت خواهند کرد. همچنین 200 خودروی زرهی و 150 هواپیمای نظامی در این رژه به نمایش گذاشته خواهد شد.
بر اساس گزارش ها، روسیه سران 68 کشور و همچنین سران سازمان ملل، شورای اروپا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) و اتحادیه اروپا را برای شرکت در مراسم رژه نظامی در مسکو دعوت کرده است.
مقامات آمریکا، فرانسه و انگلیس، متحدان روسیه در جنگ جهانی دوم، در اعتراض به نقش مسکو در اوکراین از جمله ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال گذشته و همچنین حمایت از جدایی طلبان در شرق اوکراین در این مراسم شرکت نخواهند کرد.
قدرت های غربی و دولت اوکراین روسیه را متهم به اعزام نظامی برای کمک به جدایی طلبان شرق اوکراین کرده اند؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می گوید هر نظامی روسی که در اوکراین است، «داوطلبانه» به آنجا رفته است.


چهار شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن