تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803735739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از دو سامانه جديد در هفته سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۳۰ق.ظ)
با حضور وزراي بهداشت و جهاد کشاورزي، رونمايي از دو سامانه جديد در هفته سلامت موج - خلج گفت: در هفته سلامت باحضور وزير بهداشت و وزير جهاد کشاورزي از سامانه‌هاي معتبري درباره يکپارچه کردن قرنطينه که بر اساس آن تمام کالاها در شاهراه الکترونيک نيز نظارت مي‌شوند، رونمايي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج،رئيس سازمان دامپزشکي کشور در نشست خبري هفته سلامت در وزارت بهداشت که امسال با شعار ايمني غذايي از مزرعه تا سفره برگزار مي‌شود، گفت: براي رسيدن به غذاي سالم انسان بايد از خوراک بهداشتي دام شروع کنيم که بر اساس آن، کنترل و پايش هايي را انجام داده‌ايم و در سال 94، توجه اين سازمان در مورد تأمين بهداشت خوراک دام خواهد بود.
خلج با بيان اينکه براي تحقق شعار "ايمني غذا از مزرعه تا سفره" رفتار غذايي مردم در جامعه بايد تغيير پيدا کند گفت: با توجه به در پيش بودن هفته سلامت، اميدواريم اين ايام آغازگر راهي باشد که با مشارکت وهمدلي وزارت بهداشت و جهاد کشاورزي بتوانيم در جهت ارتقاء کيفيت مواد غذايي قدم‌هاي خوبي را برداريم.
وي، تفسير عملي ايمني غذا و تحقق واژه سلامت، تأمين بهداشت فرآورده‌هاي خام دامي و مبارزه با برخي از بيماري‌هاي انسان که در دام هيچ علائم مشهودي ندارد و دام گذرگاه بيماري است را از وظايف سازمان دامپزشکي دانست و عنوان کرد: به عنوان نمونه سندرم تنفسي خاورميانه که در ايامي مانند زيارت خانه، باعث ترس در مردم مي‌شود يکي از بيماري‌هايي است که به انسان منتقل مي‌شود.
خلج ادامه داد: سال گذشته و با همکاري وزارت بهداشت اقدامات خوبي در زمينه ميارزه با اين بيماري‌ها انجام شد، از تمام شترهاي داخل کشور پايش مستمر صورت گرفت، تمام شترهاي غير مجازي که از مرز پاکستان وارد مي‌شد قرنطينه شدند، همچنين در نمونه برداري‌ها و آزمايشات مولکولي، در 3 مورد توانستيم ويروس را جدا کنيم.
سازمان دامپزشکي مرجع صلاحيت دار و بين المللي وظيفه صدور گواهي سلامت فرآورده‌هاي خام دامي
وي گفت: تجلي اقتدار حاکميت توجه آن به امر سلامت است و در صورت اقدامات مناسب اين سازمان، صادراتي سالم و ايمن را خواهيم داشت که باعث رونق در صادرات کالاهاي غيرنفتي مي‌شود در اين راستا سازمان دامپزشکي کشور به عنوان مرجع صلاحيت دار و بين المللي وظيفه صدور گواهي سلامت فرآورده‌هاي خام دامي را بر عهده دارد.
خلج تأکيد کرد: لازمه رسيدن به يک فرآورده خام دامي مانند گوشت قرمز، سفيد، آبزيان، شير، عسل و تخم مرغ اين است که نظارت بهداشتي از مزرعه تا سفره وجود داشته باشد.
وي گفت: در کنار مسووليت هاي ملي، سازمان دامپزشکي از سال 78 به بعد اقداماتي را انجام داد و به کارخانجاتي که مي تواننند صادرات ميگو داشته باشند کد EC داد و مشاهده کرديم که چطور مي‌توان به يک فرآوده سالم رسيد و آن را صادر کرد و در راه رسيدن به صادرات آزمايش‌ها و نظارت بر اين آلاينده‌ها و مواد شيميايي در اين محصولات صورت مي‌گيرد.
اميدواريم در هفته سلامت باحضور وزير بهداشت و همچنين وزير جهاد کشاورزي از سامانه‌هاي معتبري درباره يکپارچه کردن قرنطينه که بايستي بر اساس آن تمام کالاهايي در شاهراه الکترونيک که جابجا شود را افتتاح کنيم.
وي ادامه داد: يکي از سامانه‌هاي مهم ديگر، سيستم رديابي فرآورده‌هاي خام دامي است که در حال حاضر طراحي شده و در بسياري از استان‌ها عملياتي شده است و در سال 94 اين سيستم را در کشور به صورت کامل اجرايي کنيم از ديگر طرح‌هاي مهم اين سازمان است که به واسطه آن مي‌توان با وارد کردن فرآورده‌هاي دامي در سامانه، از زنجيره تا توليد، همه مشخصات آن را مشاهده کرد.
اگر نظام پايش و مراقبت بيماري‌هاي غذازاد در انسان را تقويت و تحکيم کنيم و نتايج آن را ارائه دهيم مشاهده خواهيم کرد که بسياري از بيماري از خوراک دام است، زنجيره غذايي و انسان را متأثر مي‌کند.
در سال 1999 در کشور آمريکا 76 ميليون نفر در اثر بيماري‌هاي غذازاد به مراکز بهداشتي درماني مراجعه کرده‌اند که 325 هزار نفر از آن‌ها بستري شده بودن و حدود 5 هزار نفر جان خود را از دست داده بودند و طبق مطالعات آن‌ها، اين خوراک دام بود که زنجيره غذايي را متأثر کرده بود و اين افراد به خاطر مصرف مرغ و تخم مرغ آلوده به اين وضع مبتلا شده بودند.
تشريح فعاليت‌هاي سازمان دامپزشکي در حوزه سلامت
وي با با بيان اينکه طيف فعايت هاي سازمان دامپزشکي کشور گسترده است افزود: وجود 95 هزار واحد پرورش دام، 27 هزار واحد پرورش طيور صنعتي، 9 هزار و 500 مرکز پرورش آبزيان، 1 هزار و 44 کارخانه خوراک دام، 956 مرکز جمع آوري شير، 700 کشتارگاه، 1 هزار و 100 سردخانه، 10 هزار و 700 شناور صيادي، 35 هزار وسيله حمل و نقل فرآوده خام و خوراک دام، بيش از 150 هزار مرکز عرضه فرآورده‌هاي دام گواه اين است که فعاليت‌هاي زيادي در اين سازمان انجام مي‌شود.
وي اشاره کرد: در سال گذشته 12 ميليون و 566 هزار گوسفند و بز و همچنين 1 ميليون و 100 هزار گاو و 32 هزار گاوميش را در کشتارگاه‌ها تحت نظارت بهداشتي قرار داديم.740 ميليون طيور در کشتارگاه‌ها ذبح شدند و 7 هزار و 555 هزار لاشه ضبط شد يعني حدود 1.02 درصد از لاشه‌هاي طيوري که در کشتارهاي صنعتي کشتار شده بود، ضبط شدند.
خلج افزود: در ايام عيد نيز، تعدادي از مراکز و اماکني که فرآورده‌هاي خام دامي را استحصال يا توليد و توزيع و عرضه مي‌کردند 184 هزار و 510 مورد بازديد و بازرسي شد که طي آن 862 هزار و 987 کيليو گرم محصولات در ايام عيد ضبط شد و حدود 1 هزار و 900 مورد از آن‌ها به مراجع قضايي يا تعزيرات حکومتي ارجاع داديم.
وي اظهار کرد: اساس رسيدن به غذاي سالم، کيفيت مواد اوليه است و کيفيت مواد اوليه خام دامي مستلزم اين است که خوراک دام سالم باشد در صورت بيمار بودن دام نمي‌توان فرآورده سالم به عنوان جزء مناسب غذا و رکن سلامتي انسان عرضه کرد.
دکتر خلج تفاوت نظارت و پايش را اينگونه توضيح داد: وقتي به مرکزي که فرآورده‌هاي خام دامي توليد مي‌کند مراجعه مي‌کنيم که از نظر بهداشتي سالم است، نظارت سطحي و کنترل انجام داده‌ايم اما در پايش، ذات و ماهيت محصول براساس برنامه نمونه برداري، آزمايش مي‌شود و در جايي که مخاطرات بيولوژيکي و بيوشيميايي فراتر از حد مجاز باشد مداخله مي‌کنيم که پايش هاي اين سازمان بين 32 تا 39 آلاينده مد نظر قرار دارد.
تجهيز تمامي آزمايشگاه‌هاي کنترل در استان‌ها
وي خاطرنشان کرد: در مطالعاتي که انجام شد به اين نتيجه رسيديم که ماده "مالاشيت گرين" يک ماده رنگي و غيرمجاز در صنعت پرورش قزل آلا و ماهي‌هاي سردآبي است که در اين راستا آزمايشگاه‌هاي استان‌ها را به تشخيص اين ماده مجهز کرديم و علاوه بر آن جايگزين "مالاشيت گرين" در بازار را به فراواني ايجاد کرديم.
وي يادآورشد: قرار بر اين است که از 15 فروردين ماه سال جاري، هر محموله قزل آلايي که از مراکز پرورش به قصد مراکز عرضه در شهرها خارج مي‌شود، گواهي بهداشتي عاري بودن از مالاشيت گرين را داشته باشد تا در مراکز عرضه نصب شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن