تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798418813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اهواز» پایتخت کتاب تهران است/ نمایشگاه کتاب می‌تواند یک باشگاه فرهنگی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون فرهنگی ارشاد در نشست با دبیران فرهنگی رسانه‌ها:
«اهواز» پایتخت کتاب تهران است/ نمایشگاه کتاب می‌تواند یک باشگاه فرهنگی باشد
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچون دوره‌های قبلی برگزاری این نمایشگاه یک مسکن قوی برای عرصه نشر است که می‌تواند یک باشگاه فرهنگی باشد.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست معاون فرهنگی وزارت ارشاد با دبیران فرهنگی رسانه‌ها که امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت چند روز گذشته نمایشگاه کتاب تهران گفت: این جلسه را با یک نگاه هم‌گرایانه بنیان‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم که حاصل آن به هم اندیشی مثبت بیانجامد.


وی ادامه داد: این جلسه برای آن برگزار شده که بتوانیم توسط گفتگو کارهایی را انجام بدهیم که در این فاصله باقی مانده تا نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اجرایی هستند.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت: ممکن است که رسانه‌ها به بخشهایی از نمایشگاه تعلق خاطر داشته باشند زیرا این نمایشگاه فرصتی است برای حوزه‌های نشر، اقتصاد نشر و فرهنگ نشر تا چرخه آنها به صورت بهتری شکل بگیرد.


صالحی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنوز نقش مهمی در اقتصاد نشر دارد و برای حوزه‌ی فرهنگ نشر نیز نقش تسکین‌دهنده‌ای دارد.


رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: نمایشگاه کتاب برای حوزه سیاست و نشر نیز فرصت‌های ویژه‌ای را ایجاد می‌کند و دامنه‌ی ورود تصمیم گیران عرصه فرهنگ در این نمایشگاه زیاد است.


صالحی تصریح کرد: ارتباط میان فرهنگیان و تصمیم سازان فرهنگ، مغتنم بوده و لازم است.


وی گفت: بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصتی برای همه‌ی حوزه فرهنگ بوده زیرا کتاب نقطه اتصال حوزه‌ی فرهنگ است بنابراین در واقع نمایشگاه کتاب می‌تواند یک باشگاه فرهنگ باشد و فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی است.


معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما نباید این اتفاق یعنی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را اتفاقی عادی ببینیم که روزی شروع شده و روز دیگر به پایان می رسد، همه‌ی کسانی که به حوزه نشر تعلق دارند باید این اتفاق را مسئله خود بدانند و نه مسئله نهادی که آن را برگزار می‌کند.


صالحی بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که امسال در نمایشگاه کتاب تهران رخ داده، این است که فعالیت‌های نمایشگاهی به نهاد‌ها و تشکلهای مربوطه تفویض شده و این رویکردی است که هم در کار اصحاب بالادستی فرهنگ دیده می‌شود و هم دولت و رئیس جمهور به آن تعلق خاطر دارند.
وی گفت: در حال حاضر فضای تفویض فعالیت‌های فرهنگی به تشکلهای صنفی، با محوریت تعاونی ناشران و کتابفروشان، گسترده تر شده تا بخش بزرگی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به طرف نهاد‌ها و تشکلهای سوق داده شود.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزود: تفویض فعالیت‌های فرهنگی به تشکلهای صنفی یکی از رویکرد‌هایی بود که کمک کرده تا تشکلهای حاضر در عرصه نشر در فضای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور جدی‌تری داشته باشند.


رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عدالت فرهنگی را دومین رویکرد مطرح در زمینه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران دانست و اظهار داشت: ما سعی کرده‌ایم که تهران به عنوان تولیدکننده و مصرف کننده دیده نشود. بنابر این امسال هر روز از برگزاری نمایشگاه به نام یکی از استانها نامگذاری شده تا آن‌ها برنامه‌های استانی خود در حوزه‌ی نشر را ارائه دهند.


وی تأکید کرد: اهواز پایتخت کتاب تهران بوده و برنامه‌های ویژه‌ای برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد و ما سعی می‌کنیم با همین نگاه در سالهای آینده پایتخت کتاب تهران را که همه ساله انتخاب می‌شود کمک کنیم تا در نمایشگاه برنامه‌ها و استاندارد‌های فرهنگی خود را ارائه دهد.


رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: در زمینه‌ی بن‌های خرید کتاب نیز سعی شده تا برای مناطق مختلف استان، سهمیه‌هایی در نظر گرفته شود تا همه فرصت کافی برای تهیه این بن‌ها را داشته باشند.


صالحی تصریح کرد: بین المللی‌تر شدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سومین رویکرد این نمایشگاه به حساب می‌آید. امسال "عمان" به طور جدی تری در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و چندین وزیر فرهنگ و ارتباطات و روسای جمهور کشورهای دیگر نیز در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند.


وی ادامه داد: دعوت از شخصیت‌های بین المللی، تقویت بنیه بخش بین الملل و همکاری با دانشگاه‌ها در بخش بین الملل از فعالیت‌های دیگر ما در راستای بین المللی‌تر شدن نمایشگاه کتاب تهران به حساب می‌آید.


رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: رویکرد چهارم ما گفتگو‌های فرهنگی بوده و در همین راستا شخصیت‌های سیاست‌گذار فرهنگی، نشست‌های متعددی با اهالی فرهنگ خواهند داشت تا اهالی فرهنگ به صورت مستقیم با سیاست‌گذاران این عرصه ارتباط داشته باشند. هم اکنون برنامه‌ای برای نشست ده نفر از این شخصیت‌ها پیش بینی شده است.


صالحی گفت: در حوزه‌ی نشست‌ها هم برنامه‌‌هایی پیش بینی شده و بخشهای جنبی کتاب و رسانه، کتاب و هنر و کارنامه نشر نیز شکل گرفته است.


وی ادامه داد: نشست معاون فرهنگی وزارت ارشاد با دبیران فرهنگی رسانه‌ها برای ایجاد زمینه‌ی هم اندیشی بوده و هدفی جز فراهم شدن فضای گفتگو ندارد.


صالحی ادامه داد: تلاش می شود تا فرصتهایی که برای حوزه فرهنگ و نشر ایجاد شده، با همکاری و همفکری ما گسترده تر شود.


همچنین معاون فرهنگی ارشاد در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: لازم است تا دوستان ما در نمایشگاه بین المللی کتاب تهرانف چک‌نویس‌هایی از فعالیتهای قابل اجرا در نمایشگاه را تهیه کرده و در دسترس رسانه‌ها قرار بدهند تا اصحاب رسانه گرایش بیشتری به پوشش این خبرها پیدا کنند.


وی ادامه داد: باید بین تکثر رسانه‌ها و تنوع فعالیت‌ها تناسبی ایجاد شود و اگر دوستان در روابط عمومی نمایشگاه کتاب چک نویسی داشته باشند خوب است زیرا آنها حلقه اتصال ما با رسانه‌ها هستند.


صالحی اظهار داشت: در خصوص حضور مهمانان خارجی نیز باید بگویم حضور آنها در نمایشگاه کتاب، فرصتی مناسب است برای ارتباط آن‌ها با فضای فرهنگی ایران و این برای ما مغتنم است اما این مهمانها به طور قطع نمی‌توانند با همه رسانه‌ها مصاحبه‌ی اختصاصی داشته باشند بنابر این روابط عمومی نمایشگاه کتاب باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهد تا آنها بتوانند با همه‌ی اهالی رسانه صحبت کنند.


رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: روابط عمومی نمایشگاه کتاب باید فضایی را ایجاد کند تا به شکل اجمالی رسانه‌ها را در جریان فعالیت‌های روزانه نمایشگاه قرار دهد تا از این طریق بتوانیم رسانه‌ها را با اسامی بیشتری درگیر کنیم و آن‌ها را در کنار خود داشته باشیم.


صالحی تصریح کرد: رسانه‌ها مقوم هر اتفاق بزرگ و بخصوصی در نمایشگاه کتاب هستند و ما به جد انتظار داریم که آن‌ها بیشتر به کمک ما بیایند تا بتوانیم با همدلی و همزبانی یکدیگر ابعاد فرهنگی جامعه را به هم وصل کرده و به اهداف خود برسیم البته این به جز با کمک رسانه‌ها امکان پذیر نیست.


صالحی خاطر نشان کرد: شرایط برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، شرایط استانداردی نیست و ما نمی‌خواهیم خودمان و شما را با درد دل کردن‌ها آزار دهیم البته امیدواریم با همکاری و همگامی شما آنچه که امسال رخ می‌دهد گامی مثبت در عرصه فرهنگ جامعه باشد.


همچنین "مسعود شهرام نیا" قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش دیگری از نشست معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیران فرهنگی رسانه‌ها گفت: بحث برندینگ بحث مهمی بوده اما بحثی نیست که در نمایشگاه بین المللی بتوان آن را اجرا کرد و نیاز به برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت دارد.


وی ادامه داد: در مورد بحث مهمانان خارجی نیز به هر حال به اقتضای امکانات محدود یک مرکز خبری در نمایشگاه ایجاد شده و امکانات اولیه هم تعبیه شده است. ما امسال علاوه بر سرای اهل قلم یک تالار گفتگو داریم و برای غالب مهمانان فضا و برنامه‌های لازم پیش بینی شده است.


قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا جداول حضور مهمانان را در خدمت خبرنگاران قرار بدهیم.


شهرام نیا گفت: ما امسال علاوه بر سرای اهل قلم و گفتگو چهار سرای اهل قلم فرعی نیز در بخش بین الملل،‌ کودک و نوجوان، ناشران دانشگاهی و ناشران آموزشی داریم.


وی ادامه داد: در خصوص سالن یاس نیز باید بگویم ما یک صحنی در پشت شبستان داریم که معروف به صحن یاس است که عملاً آنجا اشکالات متعددی را ایجاد می‌کرد زیرا هم دور از دسترس بود و هم برای مخاطبان مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کرد.


وی ادامه داد: تلاش ما بر این بوده که این بخش و کارنامه نشر به رواق شرقی منتقل شود بنابر این بخش سالن یاس حذف نشده است.


قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در مورد بن‌های خرید کتاب نیز گفت: سامانه‌ای که در سالهای گذشته وجود داشت به شکلی دقیق‌تر شروع به کار کرده به آن معنا که در سالهای گذشته سهمیه‌ای تعیین نکرده بودیم و امسال اعتبارات در میان تمام استانها تقسیم شده است یعنی هر استانی سهمیه مخصوص خود را دارد.


وی افزود: سهمیه تعیین شده برای بیش از 200 هزار دانشجو و 40 هزار طلبه پیش بینی شده بود و در حال حاضر نیز چند استان و طلاب هنوز سهمیه دارند و سهمیه آنها به اتمام نرسیده است همچنین محمود آموزگار سخنگوی اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال اتفاق جدیدی که افتاده همان تفویض فعالیت‌های فرهنگی به تشکلهای نشر بوده تا در کنار هم یک تشکل جدی ‌تری را تحت عنوان شورای تشکلهای نشر ایجاد کنند.


وی ادامه داد: ما در مورد معافیت مالیاتی کتابفروشان اگر همگرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنوف و رسانه‌ها را نداشتیم به نتیجه نمی‌رسیدیم بنابر این ما می‌خواهیم که دوستان رسانه ما را ترک نکنند.


همچنین مهدی جعفری مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال در کمیته روابط عمومی کارگاهی را با عنوان کارگاه روابط عمومی تشکیل داده ایم تا با حضور همکاران نهاد‌های و سازمان‌های وابسته به وزارت ارشاد کارها را به صورت کیفی‌تری انجام دهیم.


وی ادامه داد: تشکیل شورای اطلاعرسانی و تعیین دو کانتر خبری برای مصاحب با دست اندرکاران و مهمانان خارجی بیست و  هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فعالیت‌های دیگر ما در این دوره نمایشگاه به حساب می‌اید.


جعفری اظهار داشت: تهیه و تولید یک ویژه نامه خبری روزانه و پیش بین دو نشست خبری در تاریخهای 14 اردیبهشت ماه و یک روز دیگر در طول برگزاری نمایشگاه کتاب از برنامه‌های دیگر روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.


وی با اشاره به تلاش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در معرفی کتاب برتر گفت: ما این خبرنگار برتر را با کمک یک تیم تأمین محتوا انتخاب می‌کنیم.


مدیر روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: از برنامه‌های دیگر ما در این دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌توان به برگزاری نشست هم‌اندیشی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با دبیران فرهنگی رسانه‌ها، نشست بازدید خبری خبرنگاران از فضای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و اختصاص غرفه به یازده رسانه مکتوب و الکترونیک اشاره کرد.


وی خاطر نشان کرد: ما علاوه بر ایجاد امکانات لازم برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخشی به نام پرسنتر در نظر گرفته‌ایم تا خبرنگاران رسانه‌ها بتوانند با استفاده از بیست لپ تاپ تهیه شده خبرهای خود را به آسانی مخابره کنند.




انتهای پیام/







اخبار مرتبط

عشق با صداي بلند منتشر شد
مهم کتاب خواندن است نه کتابخانه داشتن
احمدی با "روبان قرمز" به نمایشگاه کتاب می‌آید
نمایشگاه کتاب تهران یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های اجرایی کشور است
کتابی که از نمایشگاه کتاب جا ماند
"دهه پنجاهی‌ها" به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌روند
مردم به جای پیچ ،کتاب بخرند خیلی بهتر است




۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن