تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804723101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد روستائیانی که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
روستائیانی که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند
مسئولان در پاسخ به مطالبات روستائیان پلکان سفلی بروجرد افراد را توجیه می‌کنند.

خبرگزاری فارس: روستائیانی که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، پیشرفت همه جانبه مناطق روستایی به عنوان محل سکونت کشاورزان و دامداران از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین مدیران شهرستانی و استانی باید هم‌تراز با رشد شهرها، توسعه و پیشرفت این مناطق را نیز در دستور کار قرار دهند.
در این میان محقق نشدن برخی مطالبات به حق روستائیان و یا طولانی شدن بازه زمانی آن، این احتمال را در ذهن ساکنان این مناطق تقویت می‌کند که مسئولان رفع نیازهای شهروندان ساکن در مناطق شهری را بر مناطق روستایی مقدم دانسته‌اند.

دهیار روستای پلکان سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان بروجرد به نمایندگی از 150 خانوار و 600 نفر از اهالی این روستا به بیان مطالبات آنها پرداخته و مشکلاتی نظیر گازرسانی، عدم فعالیت مرکز درمانی، عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه، نبود صنایع تبدیلی غذایی، نامناسب بودن راه مواصلاتی و نبود مکان آموزشی را مهمترین خواسته‌ها و نیازهای روستائیان پلکان سفلی مطرح کرده و خواستار رسیدگی فوری مسئولان امر شده است.
*اجرا نشدن طرح هادی روستایی
دهیار روستای پلکان سفلی با اشاره به اینکه این روستا در 20 کیلومتری شهرستان بروجرد قرار دارد و شامل سه قریه کوچک است، گفت: اجرا نشدن طرح هادی روستایی در این روستا را مهمترین علل توسعه نیافتگی آن است.

اصغر رضا منفرد با اشاره به اینکه درمانگاه این روستا بیش از یک سال است که به طور کامل احداث شده است، ولی تاکنون بلا استفاده مانده است، افزود: زمین این درمانگاه توسط اهالی روستا اهداء شده است، اما یکی از دلایلی که راه‌اندازی آن را به تاخیر انداخته است، نبود نگهبان برای این مرکز است.
وی با یادآوری سردسیر بودن منطقه و ناکافی بودن میزان سوخت نفتی که به ازای هر خانوار به اهالی روستا تعلق می‌گیرد، ادامه داد: با گازرسانی به این منطقه سردسیر این معضل روستائیان مرتفع و یکی از مهمترین خواسته‌های آنها محقق می‌شود.
منفرد با اشاره به نبود فضای آموزشی مقطع دبیرستان، عنوان کرد: در این روستا یک واحد آموزشی به منظور فعالیت تحصیلی دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه وجود دارد، همچنین با توجه به آموزش رشته علوم انسانی آن هم در برخی مقاطع که تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب لازم می‌رسد، افرادی که تمایل به تحصیل در رشته‌های دیگر را دارند، ناچار هستند به شهرستان بروجرد بیایند که این خود مشکلاتی را برای دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان دختر به وجود آورده و موجب ترک تحصیل برخی از آنها شده است.

  *نبود صنایع تبدیلی غذایی
دهیار روستای پلکان سفلی با اشاره به کشت محصولات صیفی نظیر خیار، تاکید کرد: نبود سرمایه لازم توان ایجاد صنایع تبدیلی غذایی نظیر کارگاه‌های خیارشورگیری را از اهالی سلب کرده است، حال آن که ایجاد این صنایع مانع مهاجرت گسترده جوانان و برخی خانواده‌ها به شهر می‌شود.
منفرد وجود منابع آب فراوان در این روستا را زمینه‌ای مساعد برای ایجاد حوضچه‌هایی پرورش ماهی ذکر کرده و افزود: تاکنون اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان در زمینه جذب سرمایه‌گذار برای این منظور انجام نشده است.
وی با ضعیف خواندن آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه در منطقه، گفت: حضور پزشک عمومی آن هم یک روز در هفته در خانه بهداشت این روستا مشکل عمده‌ای را از سر راه روستائیان برنمی‌دارد، حال آن که نبود داروخانه نیز موجب می‌شود، اهالی برای تهیه دارو به شهر مراجعه کنند.

  *فعالیت مرکز درمانی پلکان سفلی در آینده‌ای نزدیک
بخشدار مرکزی بروجرد با اشاره به اینکه رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص تامین نیروی انسانی و کادر پزشکی درمانگاه روستای پلکان سفلی، گفت: با توجه به اخذ مجوز لازم به منظور جذب نگهبان برای مرکز درمانی این روستا انتظار می‌رود تا ابتدای سال آینده این مرکز درمانی شروع به فعالیت کند.
محمدعلی گودرزی با اشاره به تصویب طرح هادی این روستا در سال 1385، افزود: این طرح تاکنون به دلیل عدم تامین اعتبارات اجرایی عملیات اجرای به مرحله اجرا نرسیده است، همچنین اجرای طرح‌های هادی روستایی محصول مولفه‌های مختلفی نظیر تامین اعتبار لازم، اولویت‌بندی در اجرا و ... است.
وی با اشاره به نوع چینش روستا در دو طرف محور اصلی بروجرد به بیرانشهر، عنوان کرد: پل هوایی یکی از نیازهای این روستا است تا تردد اهلی با خط احتمال تصادف همراه نباشد، البته نصب پل هوایی در اولویت‌های اصلی نیازسنجی این روستا نیست، اما در آینده با تامین اعتبار لازم، محقق می‌شود.

  *گازرسانی بر اساس اولویت‌ها صورت می‌گیرد
وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی از نعمت گاز حق مسلم ساکنان همه مناطق شهری و روستایی است، اضافه کرد: برنامه دولت در کلان کشور اتصال تمام نقاط کشور به شبکه گازرسانی است که باتوجه به اعتبارات، اولویت‌بندی انتقال خط لوله و حرکت در مسیر خطوط انتقال به مناطق روستایی موجب شده است، تا گازرسانی به روستاها بر اساس اولویت‌های یاد شده، انجام گیرد.
بخشدار مرکزی بروجرد خاطرنشان کرد: محور مواصلاتی بروجرد به بیرانشهر که بخش از آن از روستای پلکان سفلی می‌گذرد، در مقطع پیگیری به منظور جذب اعتبار است تا از این طریق کار تعریض و روکش آسفالت آن انجام شده و رضایت اهالی روستاهای قرار گرفته در این مسیر تامین شود.
گودرزی با اشاره به خواسته روستائیان مبنی بر احداث فضای آموزشی در مقطع متوسطه دوم و ایجاد رشته‌های مختلف در آن مقطع را به دلایل ذکر شده، عملیاتی ندانست و تاکید کرد: احداث این واحد آموزشی به دلیل ناکافی بودن تعداد دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی برای آموزش و پرورش مقرون به صرفه نیست، چرا که در بسیاری از رشته‌های تحصیلی تعداد دانش‌آموزان انگشت شمار است، بنابراین اجرای آن در این بازه زمانی منطقی نیست.

  *روستائیان از اعتبارات اختصاص یافته استفاده کنند
وی ایجاد صنایع تبدیلی غذایی در این روستا را منوط به استقبال سرمایه‌گذاران دانست و ادامه داد: شرایطی فراهم شده است تا روستائیان با درخواست دریافت تسهیلات بتوانند در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و بتوانند از این محل نسبت به اشتغالزایی برای خود اقدام کنند.
بخشدار مرکزی بروجرد نصب آنتن تلفن همراه را منوط به تامین منافع برخی اپراتورهای تلفن همراه بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: با توجه به فعالیت بخش خصوصی در این زمینه، نمی‌توان اجباری برای نصب آنتن در مناطق مدنظر اعمال کرد.
--------------------------
گزارش از: حسین کردی
---------------------------
انتهای پیام/85001/

94/02/07 - 05:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن