تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820465008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان‌ اعتکاف به روايت چهار مستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۳۳ب.ظ)
داستان‌ اعتکاف به روايت چهار مستند موج- چهارمستند درباره اعتکاف همزمان با برگزاري مراسم اعتکاف توسط کارگردانان مختلف در قالب مجموعه «خلوت يار» در شبکه مستند سيما ساخته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، چهار مستند درباره اعتکاف همزمان با برگزاري مراسم اعتکاف در روزهاي 13 تا 15 رجب در چهار نقطه کشور و توسط کارگردانان مختلف در قالب مجموعه «خلوت يار» در شبکه مستند سيما ساخته مي‌شود.
اين چهار مستند همزمان در شهرهاي تبريز، کاشان، بوشهر و تهران و توسط چهار گروه کاملا متفاوت و تصويربرداري خواهد شد.
- سفيران اعتکاف در بوشهر
صادق رسولي که ساخت مستند «خلوت يار» در بوشهر را بر عهده دارد درباره موضوع اين مستند گفت: سوژه اين مستند درباره يکي از خادمان قديمي مسجد به نام حاج آقا هوشمند است و در واقع سعي داريم مراسم اعتکاف را از منظر افرادي که آن را برگزار مي‌کنند به تصوير بکشيم. افرادي که گرچه علاقمندند در اين مراسم معنوي حضور داشته باشند اما مجبورند براي پشتيباني اين مراسم و خدمت به معتکفين از مسجد خارج شوند.
رسولي ادامه داد: همچنين اين افراد از آنجا که با فضاي بيرون از مسجد در ارتباط اند به نوعي سفيران اعتکاف محسوب مي‌شوند و واسطه‌اي بين اخبار بيرون از مسجد و خانواده‌ها با داخل مسجد هستند و همين باعث خلق موقعيت‌هاي دراماتيک اين مستند مي‌شود.
صادق رسولي از محمدرضا گنجي به عنوان تدوين گر اين مستند نام برد و اضافه کرد: ليلا رستگار به عنوان مدير توليد و داريوش خزان نيز به عنوان تصوير بردار با اين مستند همکاري مي‌کنند، ضمن اين که تصوير برداري اين مستند که مي‌توان آن را در گونه مستند مشاهده گر دانست از دوشنبه اين هفته آغاز مي‌شود تا پايان مراسم اعتکاف ادامه خواهد داشت.
- آموزش اعتکاف به زبان طنز در تبريز
اکبر نيک مرد که ساخت مستند «خلوت يار» در تبريز را بر عهده دارد نيز درباره محتواي اين مستند گفت: اين مستند درباره يکي از روحاني‌هاي بنام شهر تبريز به نام حجت الاسلام قدوسي است که مسائل ديني را به روش طنز به کودکان مي‌آموزد و مساله اعتکاف نيز يکي از آموزش‌هاي اوست.
نيک مرد اضافه کرد: ساختار اين اثر مستند داستاني است و در حال حاضر مشغول پيش توليد هستيم، به احتمال زياد نيز تصوير برداري اين اثر تا پايان مراسم اعتکاف که حجت الاسلام قدوسي در اين مراسم به سخنراني خواهند، پرداخت ادامه خواهد داشت.
- سفر دروني با اعتکاف در کاشان
علي شاهيده کارگردان مستند «خلوت يار» در کاشان ساختار اين مستند را مستندي ترکيبي از روايت و گفت‌ و‌ گو پيش بيني کرد و درباره موضوع آن توضيح داد: در اين مستند قصه شخصيتي روايت مي‌شود که به نظر مي‌رسد مي‌خواهد به سفر برود، اما؛ در واقع اين سفر يک سفر دروني و در قالب اعتکاف است. ما تلاش مي کنيم در قالب اين مستندتحول انسان‌ها در اين سه روز را هر چند مختصر به تصوير بکشيم.
شاهيده گفت: هدف ما از ساخت اين مستند نشان دادن فرصتي است که مي‌تواند انسان را از مشغله‌هايش جدا کند و به فضايي ديگر بکشاند.
- اعتکاف خانوادگي در تهران
همچنين «خلوت يار» در تهران نيز به کارگرداني محسن سخا ساخته خواهد شد.
اين کارگردان مستند درباره محتوا و ساختار اين مستند گفت: اين مستند به نوعي مستند همراهي خواهد بود، ما با سوژه اين مستند که در واقع خانواده‌اي هستند که تمام اعضاي آن در مراسم اعتکاف شرکت مي‌کنند، همراه مي‌شويم و حس و حال اعضاي يک خانواده را در طول اين سه روز به تصوير خواهيم کشيد.
«خلوت يار» با محوريت اعتکاف در شبکه مستند سيما توليد مي‌شود و به زودي روي آنتن خواهد رفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن