تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798499259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت بنیاد برکت در ۲۰۰ طرح اقتصادی به ارزش ۲ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مشارکت بنیاد برکت در ۲۰۰ طرح اقتصادی به ارزش ۲ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان


مدیرعامل بنیاد برکت ضمن تشریح اقدامات این بنیاد برای توانمند سازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته، از مشارکت بنیاد برکت در ۲۰۰ طرح اقتصادی به ارزش دو هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عارف نوروزی به ایرنا گفت: در سال 1386 که دکتر مخبر از طرف رهبر معظم انقلاب عهده دار مسئولیت اجرایی ستاد اجرای فرمان امام (ره) شد؛ در آن مقطع بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب با مصوبه هیئت امنای ستاد، بنیاد برکت را تشکیل داد.

وی ادامه داد: ماموریت بنیاد برکت توانمند سازی اقتصادی و کارآفرینی مردم در مناطق محروم است و در حال حاضر 80 درصد فعالیت های بنیاد در حوزه اقتصادی و کارآفرینی در مناطق محروم انجام می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد:علیرغم اقدامات زیادی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق محروم کشور انجام شده است، با این حال مردم در این مناطق ماندگاری نداشتند به طوری که جوانان روستاها به دنبال یافتن اشتغال مناسب روستاها را ترک می کردند و روستاها به مرور خالی از سکنه می شد.

نوروزی اضافه کرد:بنیاد برکت برای مقابله با چنین شرایطی فعالیت های خود برای توانمند سازی اقتصادی و کارآفرینی مناطق کمتر توسعه یافته در این مناطق آغاز کرد.

به گفته وی همچنین مقرر شد بنیاد در کنار توانمند سازی اقتصادی، فعالیت هایی هم در جهت توسعه زیربنایی مثل راه سازی، آبرسانی،برق رسانی و سایر خدمات مورد نیاز و همچنین فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در دستور کار قرار دهد.

مدیرعامل بنیاد برکت ساخت مدارس، مساجد و خانه های عالم را از دیگر فعالیت های بنیاد عنوان کرد و درباره فعالیت این بنیاد در زمینه سلامت الکترونیک گفت: در این راستا زمینه ارتباط موبایلی مردم مناطق محروم با پزشکان متخصص در کلانشهرها و مراکز استانها و همچنین انجام 16 مورد آزمایش موثر از آزمایشات کلیدی و در نهایت تجویز دارو ،و تهیه آن فراهم شده است.

نوروزی خدمات مالی ایتام، وام نیازمندان مناطق محروم و بیمه برکت افراد فاقد پوشش بیمه ای را از دیگر برنامه های بنیاد عنوان کرد وافزود:اخیرا برنامه ای برای حمایت از زوج های نابارور محروم که مشکل مالی دارند را در دستور کار قرار داده ایم و قرار است هزینه های مورد نیاز یک هزار زوج برای فرزندار شدن تامین شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه بنیاد برکت مدل های اقتصادی متناسب با ظرفیت های دینی و شرعی را با بهره گیری از تجربیات مدل های به کار گرفته شده در سایر کشورها تدوین کرده است، گفت: در طرح های اقتصادی معمولا 51 درصد از ارزش طرح مربوطه به شریک است که از جنس دارایی نظیر زمین و سوله و ماشین آلات است و بنیاد 49 درصد منابع مورد نیاز مالی را تامین می کند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این طرح ها با در نظر گرفتن مزیت های اقتصادی مناطق محروم و همچنین مشارکت در سود و زیان اجرایی می شود بر این اساس اولا طرح باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد و از طرف دیگر چنانچه طرح به هر دلیلی شکست بخورد ما در ضرر و زیان هم شریک و سهیم هستیم .

وی با بیان اینکه ما در این طرح ها برای آورده خودمان حقوق ثابت تعریف نمی کنیم ، گفت: 49 درصد آورده بنیاد به قیمت کارشناسی دادگستری و به نرخ روز است و بعد از3 تا 5 سال از طرح خارج می شویم و طرح را قیمت گذاری می کنیم.

نوروزی اضافه کرد: برای مثال اگر ارزش طرح از 10 میلیارد تومان اولیه طی 3 تا 5 سال به 12 میلیارد تومان رسیده باشد، بنیاد 49 درصد حقوق خود را به روش نقد و اقساط و بدون بهره دریافت و از طرح خارج می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه گفت: 15 درصد از این مبالغ در زمان واگذاری و 85 درصد در اقساط سه ساله بدون اینکه هزینه مالی دریافت کنیم ، از طرح خارج می شویم.

وی خاطرنشان کرد:اگر بر اساس روش های سیستم بانکی اقدام می کردیم برای مثال به ازای تامین 5 میلیارد تومان و پس از 5 سال باید 10 میلیارد تومان دریافت می کردیم در حالی که دریافتی بنیاد حدود شش میلیارد تومان است و ما همانند سیستم بانکی که حاشیه امنی برای سرمایه خود ایجاد می کنند ،عمل نمی کنیم

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اینکه هدف ما پوشش زمینه های اقتصادی مناطق محروم و اشتغال زایی در این مناطق است یادآور شد: در همین راستا طی شش سال گذشته نزدیک به 200 طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال 130 هزار نفر در 31 استان کشور با حجم سرمایه گذاری دو هزار و 339 میلیارد تومان ایجاد شده است و تاکنون از 66 طرح از میان طرح های فوق خارج شده و مشارکت ها را واگذار کرده ایم.

نوروزی گفت: در زمینه فعالیت های زیربنایی یک هزار و 800 طرح در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت که از این طرح ها می توان به احداث 360 کیلومتر راه،برق رسانی به 111 روستا، آبرسانی به 280 روستا و احداث 80 دهنه پل اشاره کرد.

وی یادآور شد:همچنین در راستای فعالیت های فرهنگی و آموزشی احداث 600 واحد مدرسه با ظرفیت سه هزار کلاس درس با پرسنل در 900 روستا اجرایی شده است که با اجرایی شدن این طرح ها 48 هزار دانش آموز در 31 استان کشور از خدمات این طرح ها بهره مند شدند ضمن اینکه این مدارس بر اساس تجهیزات و استانداردهای روز ساخته شده اند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه علاوه بر این بنیاد برکت احداث 200واحد مدرسه دیگر را در دستور کار دارد،گفت:بنیاد همچنین ساخت 275 مسجد را در دستور کار دارد که از این تعداد حدود 150 مسجد ساخته شده و بیش از 125 مسجد هم در حال ساخت است ضمن اینکه به این ها باید به احداث 100 مسجد در برنامه سال 93 هم اضافه کرد.

وی در ادامه به پوشش بیمه 150 هزار نفر از محرومین در 15 استان کشور اشاره کرد و گفت این برنامه در سال جاری نیز استمرار می یابد .

نوروزی در بخش دیگر از سخنان خود به پرداخت 30 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به هشت هزار و 600 نفر از نیازمندان و همچنین بیمه بیش از 18 هزار یتیم زیر 10 سال در 30 استان کشور اشاره و تصریح کرد: بنیاد برکت تمام فعالیت های خود را با همکاری دستگاه های اجرایی، و با بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی این دستگاه ها انجام می دهد و تلاش می کند از هر گونه موازی کاری خودداری کند.

وی با اشاره به افزایش بودجه بنیاد برکت در سال های اخیر گفت: بودجه بنیاد در سال 1393 نسبت به سنوات قبل سه برابر رشد داشته و علاوه بر این در سال 94 هم بودجه بنیاد نسبت به سال 92 دو برابر شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با در پیش گرفتن مدیریت جهادی خدمت رسانی به مناطق محروم را در پیش گرفته است و در این راستا عمدتا به ویژه در فعالیت های کشاورزی به سمت فعالیت های اصلی و نه مکمل می رود.


یک شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن