تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820273585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ار تباط نوشیدنی های شیرین و سرطان آندومتر


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
Sugar-sweetened
سرطان آندومتر  شامل سرطان پوشش داخلی رحم که بطور معمول خانمهای یائسه ۶۰-۵۰ ساله را مبتلا می‌سازد. سرطان رحم پنجمین سرطان شایع در بین زنان محسوب می‌شود و خانم ‌های دچار چاقی مفرط که سطح استروژن آنها بالاتر است بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.
نتایج یک پژوهش آمریکایی که در مجله  Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention  به چاپ رسیده است نشان می‌دهد خانم های مسن که نوشیدنی ‌های شیرین زیادی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض سرطان رحم قرار می‌گیرند. خانم‌ هایی که مقدار زیادی نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند 78 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند. البته شاخص توده ‌ی بدنی، فعالیت ‌های جسمی، سابقه‌ ی دیابت، مصرف دخانیات و غیره نیز در ابتلا به این سرطان تأثیر دارد.
محققان عادات غذایی‌ 23000  زن یائسه با میانگین سنی 61 سال را در طول سالهای 1986 تا 2010  مورد مطالعه قرار دادند. در طول مطالعه در بین شرکت ‌کنندگان 506 مورد سرطان آندومتر نوع 1 و 89 مورد سرطان آندومتر نوع 2 مشاهده شد.
محققان دریافتند خطر سرطان آندومتر نوع 1 در بین خانم‌ های چاقی که نوشیدنی ‌های شیرین زیادی مصرف می‌کنند بیشتر است. اما هیچ ارتباطی بین سرطان های آندومتر و مصرف نوشیدنی های بدون قند، محصولات پخته شده و نشاسته مشاهده نشد.
به عقیده ‌ی این محققان هورمون استروژن و انسولین در خانم‌ هایی که دچار اضافه‌ وزن و چاقی هستند بیشتر از خانم ‌هایی است که وزن نرمالی دارند. میزان بالای استروژن و انسولین نیز از عوامل ابتلا به سرطان آندومتر به شمار می‌روند.
 نکته عملی:  قند موجود در نوشیدنی ‌ها خیلی زودتر از مواد غذایی حاوی فیبر جذب بدن می‌شود. داشتن تغذیه‌ ی نامناسب، عدم تحرک و چاقی از عوامل ابتلا به سرطان آندومتر هستند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند  تغییرات جدی در سبک زندگی‌ ، تغذیه ‌ی سالم و تحرک بیشتر سلامتی شما را تضمین خواهد کرد. منبع : www.yourdoctor.ir

6 اردیبهشت 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن