تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803556139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت «جروزالم پست» از پیام جدید اسرائیل برای ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روایت «جروزالم پست» از پیام جدید اسرائیل برای ایران
روزنامه جروزالم پست نوشت اسرائیل با ترسیم خطوط قرمز جدید و شفاف برای ایران می خواهد سرعت حرکت این کشور را در تسلط بر منطقه کاهش دهد.
کد خبر: ۴۹۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ - 26 April 2015


روزنامه جروزالم پست نوشت اسرائیل با ترسیم خطوط قرمز جدید و شفاف برای ایران می خواهد سرعت حرکت این کشور را در تسلط بر منطقه کاهش دهد.


این روزنامه اسرائیلی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم یوسی ملمن نوشت اگر گزارش رسانه های عربی مبنی بر این که نیروی هوایی اسرائیل یک بار دیگر به اهدافی در سوریه حمله کرده اند درست باشد، می توان آن را به عنوان سیاست جدید اسرائیل تفسیر کرد.


به گزارش شبکه های تلویزیونی الجزیره و العربیه و رسانه های اجتماعی مخالف سوریه، موشک های اسکاد سوریه اهداف حملات چهارشنبه و جمعه شب اسرائیل بوده اند اما پیام آن برای ایران و نیروی نیابتی آن یعنی حزب الله بوده است.


هدف از این سیاست ترسیم خطوط قرمز جدید و شفاف برای ایران است تا سرعت حرکت این کشور را در تسلط بر منطقه کاهش دهد.


تا همین اواخر، عملیات دیپلماتیک و پنهانی اسرائیل بر ضد برنامه هسته ای تهران متمرکز بود اما به نظر می رسد با وجود لحن اسرائیل که معمولا از زبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن بیان می شود، نهادهای امنیتی و رسمی اسرائیل این مسئله را پذیرفته اند که توافق هسته ای میان ایران و جامعه بین المللی یک واقعیت مسلم است. 
اسرائیل با دیپلماسی خود نتوانست آمریکا و جامعه بین المللی را ترغیب کند که هر گونه توافقی که قابلیت های هسته ای ایران را در ازای لغو تحریم ها محدود کند یک توافق بد محسوب می شود.
اکنون اسرائیل خود را برای این واقعیت جدید آماده می کند که ایران در حال تبدیل شدن به قدرتی در منطقه است که نفوذ آن از اقیانوس هند تا دریای سرخ و مدیترانه گسترش می یابد.
اسرائیل برای کاهش سرعت بلند پروازی های منطقه ای تهران باید به کشورهایی مانند عربستان، امارات و مصر بپیوندد. در واقع این همکاری در محور ریاض-قاهره-تل آویو سال گذشته بهبود یافته است.
با این حال نگرانی اصلی اسرائیل نفوذ روز افزون ایران بر حزب الله است. اسرائیل در این جبهه تنها است. رابطه نزدیک ایران به عنوان حامی و حزب الله به عنوان بنده مطیع آن در تلاش برای حضور مخفیانه در بلندی های جولان برای باز کردن یک جبهه دوم در صورت بروز جنگ دیگری میان اسرائیل و حزب الله کاملا مشهود است. 


گزارش های خارجی دستکم ده حمله در سوریه وی یک حمله در خاک لبنان را در دو سال گذشته به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده اند. هدف این حملات کاروانی های حامل موشک های دور برد پیشرفته سوریه یا ایران برای حزب الله بوده است.


اما حزب الله از زمان جنگ دوم لبنان در سال 2006 تقریبا صد هزار موشک و راکت ذخیره کرده است که می توانند هر نقطه ای در اسرائیل را از جمله مکان های استراتژیک مانند راکتور هسته ای دمونا، ایستگاه های برق و پایگاه ه ای نظامی و غیره را هدف قرار دهند. با وجود این اسرائیل دیگر تلاش نمی کند برای جلوگیری از این حمله ها مانع انتقال موشک ها به حزب الله شود. مقامات امنیتی بلند پایه اسرائیلی اذعان می کنند که نمی توانند مانع دشمن در تجهیز خود شوند و تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که مانع آنها در استفاده از سلاح هایی که در اختیار دارند بشوند.


واحد مرکزی خبر


با این توضیح می توان گفت که اسرائیل تا کنون موفق شده است زیرا نه ایران و نه حزب الله قصد باز کردن جبهه جدیدی بر ضد اسرائیل ندارند.


اما ایران و حزب الله ممکن است به این نتیجه برسند که اسرائیل زیاده روی می کند و به خود بگویند دیگر بس است. اکنون زمان تلافی فرا رسیده است. با این سناریو، آنها ممکن است فقط تلاش کنند قدرت بازدارندگی خود را بار دیگر برقرار کنند و ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن