تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803687793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاعران کتاب‌های فارسی با دانش آموزان دیدار می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
شاعران کتاب‌های فارسی با دانش آموزان دیدار می‌کنند
با هدف تکریم و پاسداشت فرهنگ و ادبیات ایرانی و آشنایی نزدیک دانش آموزان با شاعران معاصر حوزه ادبیان کودک و نوجوان، ویژه برنامه باز باران از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار می شود.

خبرگزاری فارس: شاعران کتاب‌های فارسی با دانش آموزان دیدار می‌کنند



به گزارش خبرگزاری فارس، در این ویژه برنامه دانش آموزان مقطع ابتدایی با شاعران کتاب های درسی دیدار می کنند و در هر نشست یک شاعر با محوریت یک شعر حضور پیدا می کند.
این گزارش می افزاید: در ویژه برنامه باز باران با دعوت از شاعران کودک و نوجوان و نشستی صمیمانه با آنان شعرهایی که در مقاطع ابتدایی سروده شده با حضور دانش آموزان مدارس منطقه 18 بازخوانی و دکلمه می شود و دانش آموزان بصورت حضوری با شاعران کتاب های فارسی مقطع ابتدایی آشنا می شوند .
بر اساس این گزارش ویژه برنامه باز باران از پنجم تا هشتم اردیبهشت در سالن خاتم فرهنگسرای خاتم میزبان دانش آموزان و شاعران کتاب های فارسی دبستان است.
روز شنبه  پنجم اردیبهشت ماه از ساعت 30/10 الی 12 در دیدار صمیمی  نسرین صمصامی با دانش آموزان شعر " نقاش دنیا " پایه سوم ابتدائی بازخوانی می شود. هم چنین روز یکشنبه 6 اردیبهشت ساعت 30/10 الی 12 با حضور افشین اعلا شعر " من هنرمندم "پایه دوم ابتدائی ، دوشنبه 7 اردیبهشت ساعت 9 الی 30/10 با حضور مجید ملا محمدی  شعر " باز باران پایه سوم ابتدائی ، دوشنبه 7 اردیبهشت  ساعت 30/10 الی 12 با حضور محمود پور وهاب شعر "خداوند رنگین کمان" پایه سوم و " با پرستو ها " پایه دوم وسه شنبه 8 اردیبهشت ساعت 30/10 الی 12 با حضور بیوک ملکی شعر " بهاران "پایه سوم و " بوی نرگس " پایه پنجم ابتدائی بازخوانی خواهد شد. ضمنا الهام دارابی از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان اجرای برنامه را به عهده خواهند داشت.
  گفتنی است نسرین صمصامی  شاعر نام آشنای کودکان متولد 1345 و اولین شعرش را در سال 1364 با موضوع تنهایی یک ماهی سرود ه است." غنچه ها به صف" جدید ترین شعر وی است که برای کودکان  و کلاس اولی هاسروده شده است . اشعار "نشانه ها خدا" در فارسی پایه دوم ، " چهار فصل " در فارسی بخوانیم پایه سوم ، از آثار وی است . وی همچنین دو کتاب به نام های " پرنده ها"و دیگری " وسایل نقلیه" نوشته شده است .
افشین علا نیز متولد 4 فروردین 1348 در شهرستان نور است. وی همزمان با تحصیل با مجلات کیهان بچه ها و سروش نوجوان همکاری داشت . علا هم چنین در راه اندازی روزنامه آفتاب گردان اولین روزنامه کودکان ایران با فریدون عمو زاده خلیلی همکاری کرد. وی سردبیری برنامه های کودک خردسال و نوجوان و شب بخیر کوچولو در رادیو ، سردبیری نشریات گنبد کبود ، صدف و دوست ، ریاست فرهنگسرای کودک و کار در شبکه فرهنگ رادیو را در کارنامه خود دارد . وی از کودکی شعر می سرود و اولین مشوق او مادرش بود. در جوانی با قیصر امین پور و بیوک ملکی آشنا شد و صورت جدی وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شد. اشعار " من هنرمندم " در پایه دوم ابتدایی از آثار وی است .
مجید ملا محمدی متولد سال 1347 در قم  است . پدروی از نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم بود . ملا محمدی در سال 69 عضو تحریریه مجله سلام بچه ها و پوپک بودو تا کنون بیش از 50 جلد کتاب در زمینه های داستان و شعر ، تحقیق و منتشر کرده و بیست کتاب وی در جشنواره های کتاب سال کشوری برگزیده شده است. ملامحمدی با اکثر نشریات شاخص کودک و نوجوان از جمله باران،سروش،نوجوان و کیهان بچه ها همکاری دارد . شعر " باز باران" پایه سوم ابتدائی از سروده های وی است .
محمود پور وهاب  نیز متولد 1340 در خطه سر سبز شمال است . وی  دارای تحصیلت حوزوی است و در ماهنامه سلام بچه ها کار می کند . در کارنامه ادبی پور وهاب نقد و بررسی آثار شاعران جوان ، داوری جشنواره های ادبی کودک و نوجوان و مسئولیت بخش شعر برخی ماهنامه ها دیده می شود. برخی از آثار وی عبارتند از : پر از بوی گلابی ، همیشه کسی هست،یک باغ لبخند،سکه هایی به نام محمد،صدای زلال بلال،صدای ساز باران،غروب آفتاب ربذه ،پیر جنگی ، درخت خانه ما و از احد تا احد،بهار مهربان یثرب ، نگران پروانه ها و ...
اشعار " خداوند رنگین کمان"  پایه سوم ابتدائی و"پرستو ها " پایه دوم ابتدایی از سروده های "محمود پور وهاب"  است .
 بیوک ملکی نیز متولد سال 1339 در روستای زرجه بستان از توابع قزوین است. وی از طریق پدرش با شعر آشنا شد ، کار خود را با مطبوعات و از جلسات شعر کیهان بچه ها شروع و سپس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ، مرکز رادیو،حوزه هنری و انتشارات سروش کار کرد . وی از سال 67 تاکنون از اعضای سردبیری مجله سروش نوجوان است . وی علاوه بر فعالیت های مطبوعاتی مجموعه شعر هایی برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده و هم نقاشی می کند . کلاغ پر، آفتاب و مهتاب،ستاره باران،بر بال رنگین کمان ، پشت یک  لبخند  ، کوچه دریچه ها،از هوای صبح، در پیاده رو از آثار وی است . آثار ادبیات پایداری ملکی نیز در سالهای گوناگون از سوی مجلات و نهاد های فرهنگی به عنوان کتاب سال برگزیده شده است . اشعار " بهاران" پایه سوم ابتدایی و " بوی نرگس" پایه پنجم ابتدایی از اشعار اوست .
فرهنگسرای خاتم به نشانی شهرک ولیعصر(عج)- انتهای خیابان حیدری جنوبی- خیابان پژاند- بوستان لواسانی  فرهنگ سرای خاتم از پنجم تا هشتم اردیبهشت در ویژه برنامه " باز باران " میزبان شاعران کتاب های فارسی ابتدایی و دانش آموزان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.
انتهای پیام/و

94/02/01 - 16:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن