تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798325763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با خوردن این مواد غذایی راحت بخوابید


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: با مواد غذایی زیر غذایی راحت و آرام داشته اشید.
هنگامی که بیدار ماندن در رخت خواب طی شب‌های متوالی، به جای اشتیاق برای رفتن زیر پتو، منجر به بیداری شما در اتاق خواب می‌شود، نیازی نیست سریعا سراغ قرص خواب آور بروید. در عوض، خوراک مختصر زمان خواب خود را با غذایی عوض کنید که به ویژگی خواب آور بودنش مشهور است، همین باعث می‎شود خیلی زود مشغول بازدید از سرزمین رویاها شوید.    1 - شیر یک لیوان شیر گرم همواره یکی از موارد اصلی زمان خواب بوده است، و دلایل خوبی هم برای این حقیقت وجود دارد.شیر سرشار از کلسیم است، که نه تنها باعث آرامش عضلات شما می‌شود؛ تولید ملاتونین (melatonin) بدن شما را هم کاهش می‎دهد. بعلاوه، شیر حاوی آمینو‎ اسید تریپتوفان (tryptophan) است، که پیش ماده‎ای برای سروتونین (serotonin) است، هورمونی که آرامش و حس راحتی را افزایش می‎دهد. پیش از رفتن به رخت خواب یک لیوان شیر بنوشید ( وقتی گرم باشد بیشتر آرامش‎بخش است )، یا اگر طی شب بیدار شدید یک لیوان بنوشید.

این خوراکی ها خواب تان را تنظیم می کنند
    2  -  گیلاس گیلاس، به خصوص گیلاس ترش و ملس که برای پخت کیک استفاده می‎شود، حاوی ملاتونین است، هورمونی که به شما در خواب راحت کمک می‎کند. برای بهره‎مندی از منافعش، مقداری گیلاس حدود یک تا دو ساعت قبل از خواب مصرف کنید، یا دو بار در روز یک فنجان آب گیلاس ترش مصرف کنید.

این خوراکی ها خواب تان را تنظیم می کنند
  3 - گردو این آجیل خوشمزه حاوی ملاتونین است، هورمونی که به پایداری چرخه خواب شما کمک می‎کند. بعلاوه، در افزایش تریپتوقان نیز کمک می‎کنند، که در بدن شما به ملاتونین تبدیل می‎شود. حدود یک یا دو ساعت قبل از خواب یک مشت گردو میل کنید، و شب آرامی را سپری نمایید.

این خوراکی ها خواب تان را تنظیم می کنند
  4 - بادام بادام منبعی سرشار از منیزیوم است، که به آرامش شما کمک می‎کند، و پروتئین، که سطح قند خون را حتی طی شب پایدار نگه می‎دارد. علاوه بر این، یک مشت بادام روزانه سطح کلسترول بد خون را پایین می‎آورد، فعالیت مغز را افزایش می‎دهد و استخوان‎ها را قوی می‎کند.

این خوراکی ها خواب تان را تنظیم می کنند
  5 - کاهو کاهو یک خوراکی فوق العاده موثر در خواب است. دلیلش این است که کاهو، به خصوص کاهوی رومانیایی حاوی ماده‌ مغذی گیاهی به نام لاکتوکاریوم (lactucarium) است، که گفته می‎شود خواب آور است، درد را کاهش و آرامش را افزایش می‎دهد. اگر جویدن سالاد پیش از خواب برایتان جالب نیست، می‎توانید جوشانده چای کاهو را با ریختن آب خیلی داغ روی برگ های رومانیایی درست کنید، سپس اجازه دهید برای ده دقیقه دم بکشد، آنگاه می‎توانید برای طعم شیرین اندکی عسل به آن اضافه کنید.

این خوراکی ها خواب تان را تنظیم می کنند
  6 - پنیر مانند تمامی محصولات لبنی، پنیز نیز حاوی کلسیم است، که باعث کاهش استرس و آرامش عضلات می‎شود، همینطور باعث محدود سازی تولید ملاتونین بدن شما. با انواع مختلف پنیر موجود، می‎توانید هر شب یک نوع متفاوت را امتحان کنید. خود را به چند قطعه‌ی کوچک محدود کنید، یا دو یا سه ورق پنیر روی یک بیسکوییت گندمی ار هر شب قبل از خواب امتحان کنید.
 
این خوراکی ها خواب تان را تنظیم می کنند
    7  هوموس (hummus) این خوراک نخود مدیترانه‎ای نه تنها خوشمزه است؛ بلکه یک منبع سرشار از تریپتوفان است. چند ساعت قبل از خواب چند قاشق آن را روی یک قطعه‌ی نان گندم مصرف کنید، و از مزایای پایداری سطوح قند خون، هورمون‎ها و پروتئین‎های ارتقادهنده‌ی خواب برای مهار واکنش اسیدی بهره‎مند شوید (که یکی از عوامل معمول بی‎خوابی است).
 
hummus_copy.jpg
  8 - موز شیرین، قابل حمل و محبوب همگان. چه چیز موز بد است؟! حتی بهتر، سرشار از منیزیوم و پتاسیم هستند؛ دو ماده‌ی معدنی که به آرامش عضلات و ارتقای کیفیت خواب کمک می‎کنند. بعلاوه، موز منبع خوبی برای تریپتوفان است. یک یا دو ساعت قبل از خواب یک موز کوچک میل کنید.

bananas_copy.jpg
    9 - برنج شاید برنج به عنوان خوراکی هنگام خواب به ذهنتان نرسد، اما در حقیقت روش بسیار خوبی برای ارتقای کیفیت خواب است. برنج با سرعتی پایدار و آهسته، گلوکز به خون شما تزریق می‎کند، و با افزایش شدید قند خون باعث جواب معکوس نمی‎شود. همین باعث تغذیه‌ی مداوم مغز شما هنگام شب می‎شود. برنج همچنین سطح تریپتوفان و سروتونین را نیز افزایش می‎دهد، که هردو برای خواب راحت مهم‎اند. اگر یک کاسه برنج خالی برایتان اشتها آور نیست، با مقداری شیر و عسل ترکیبش کنید.

rice.jpg
  10 - عسل هنگامی که صحبت از خواب راحت می‎شود، این خوراکی شیرین، کمک زنبور به شماست. شکر عسل مقداری انسولین را افزایش می‎دهد، که باعث می‎شود تریپتوفان راحت‌تر به مغز وارد شود که به شما در خواب راحت کمک می‎کند. پیش از خواب یک قاشق غذاخوری عسل خالی بخورید، ترجیحا روی یک معده خالی. اگر شیرینی آن از آستانه تحمل شما بالاتر است، عسل را در یک فنجان چای بابونه هم بزنید.  
honey.jpg
    تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ        



03 ارديبهشت 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن