محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832208171
تهیهکنندگان و کارگردانان با لابیگری کار خود را تولید میکنند / سینمای خانگی ما؛ موتور پیکان روی پژو
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «محمدتقی فهیم» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تهیهکنندگان و کارگردانان با لابیگری کار خود را تولید میکنند / سینمای خانگی ما؛ موتور پیکان روی پژو
در کنار اکران فیلمها در سینما و پخشهای تلویزیونی در چند سال اخیر عنوان دیگری به پخش تولیدات ایرانی اضافه شده است که به صورت اورجینال در اختیار مردم قرار میگیرد.
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ در کنار اکران فیلمها در سینما و پخشهای تلویزیونی در چند سال اخیر عنوان دیگری به پخش تولیدات ایرانی اضافه شده است که به صورت اورجینال در اختیار مردم قرار میگیرد؛ شبکهی خانگی در ابتدا طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد ولی با گذشت حدود 20 سال دیگر آن جذابیت سابق را بین مخاطبین ندارد درباره این مسئله طی مصاحبههایی با منتقدان در خصوص سینمای خانگی می توان این اتفاق نظر را در سخنان آنها دید که، به دلیل فیلم نامههای ضعیف این کارها کمتر به فروش میرسد و همین باعث میشود تهیه کنندگان از پس هزینههای کار برنیایند و کارها معمولا نیمه کاره رها شوند و در نتیجه باعث افول سینمای خانگی و از بین رفتن اعتماد مردم شود.
کارگردانان باید توجه داشته باشند که فرهنگ و موضوعات روز جامعه اصلیترین موارد در انتخاب فیلمنامهها باید باشد اگر وزارت ارشاد اسلامی وارد کار شود و به فیلم نامههای ضعیف مجوز اعطا نکند مطمئنا روند بهتری را در جذب مخاطب و فروش سریالها و فیلمهای خانگی خواهیم دید.
محمدتقی فهیم منتقد سینما در خصوص نفوذ سینمای خانگی در خانهها گفت: مسئله سینمای خانگی در دنیا خیلی زود جایگاه پیدا کرد. مردم معمولاً میتوانند در ساعات اختصاصی خود فیلمها و سریالهای سینمای خانگی را متناسب با وقت فراغت خود تماشا کنند. در آمریکا با وجود ۱۰۰ کانال و شبکههای کابلی و خصوصی ولی سینمای خانگی جایگاه ویژه خود را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: در جامعه ما شبکه خانگی دیر حرکت کرد و چون با برنامهریزی نادرستی شکل گرفته، رشد چندانی نداشت.
این منتقد درباره نیمه کاره رها شدن سریالهای شبکه خانگی عنوان کرد: اصلیترین مسئله عدم استقبال مردم است؛ تهیهکننده با سرمایه اندک کار را تولید میکند که معمولاً هم بازده خوبی ندارد. شبکه خانگی تنها باید وظیفه توزیع را برعهده بگیرد.
فهیم در خصوص میزان موفقیت کارهای سینمای خانگی در جذب مخاطب اظهار داشت: به جز چند تا از این سریالها و فیلمها بقیه به دلیل مدیریت بیهدف شکست خوردهاند. گاهی اوقات کارهای خوبی ساخته میشود که مورد نیاز مصرف مخاطبان است ولی از توزیع آن جلوگیری میشود در حالی که شبکه خانگی باید فرصت جذب سرمایه برای بخش خصوصی را فراهم کند.
وی درباره فاکتورهای موفقیت در این کارها عنوان کرد: تهیهکنندگان و تولیدکنندگان باید بدانند چه مناسباتی مطرح است. گاهی اوقات کارگردانان یا تهیهکنندگان با لابیگری کار خود را به معرض نمایش میگذارند در حالی که این فرصت در خدمت همه نیست.
* «سیدرضا صائمی»: مردم انگیزه خود را با شکست مهران مدیری و میرباقری در شبکه خانگی از دست دادند
سیدرضا صائمی منتقد سینما در این باره گفت: توسعه تکنولوژیهای نوین ارتباطی از یک سو و وجود عواملی مثل عدم رضایت مخاطبان از آثار سینمایی و مسائل اقتصادی از سوی دیگر باعث شده که مردم علاقه خود را نسبت به فیلمهای عرضه شده در سینمای خانگی نشان دهند.
وی درباره نیمه کاره رها شدن سریالهای عرضه شده در شبکه خانگی عنوان کرد: نمایش خانگی یک رسانه نیمه رسمی است و گاهی اوقات در آن یک سری خطوط قرمز کمتر رعایت میشود، مانند سریال «ابله» که به همین دلیل جلوی ساختش گرفته شد.
این منتقد افزود: معمولاً محتوای این آثار، استقبال کم یا هزینههای زیاد باعث میشود که ادامه ساخت سریال با مشکل روبرو شود.
صائمی درباره میزان جذب مخاطب در سریالها و فیلمهای سینمای خانگی اظهار داشت: اینکه یک سریالی بتواند مخاطب جذب کند بستگی به عوامل مختلفی دارد، بعضی از این فیلمها و سریالها از روی عنوانهایشان مشخص است که محتوای خاصی ندارند، این گونه فیلمها فقط وجه اقتصادی دارد و با کیفیت پایین نمایش داده میشوند.
وی در ادامه افزود: در اوایل سینمای خانگی مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کرد اما وقتی سریالهای کارگردانان بزرگی مثل مدیری و میرباقری شکست خوردند، مردم انگیزه خود را برای خرید از دست دادند.
صائمی درباره فاکتورهای موفقیت در سینمای خانگی عنوان کرد: سریالها و فیلمهایی که در سینمای خانگی ساخته میشوند باید یک سری امتیازات مثبت دیگری هم داشته باشند مانند قصههای جدیدتر یا کمرنگ شدن خط قرمزها. البته نه به معنای عبور کامل از آنها و عامل دیگر که از نظر من بسیار مهم است کوتاه کردن سریالها در چند قسمت محدود است.
* «محمدرضا لطفی»: اگر سینمای خانگی سود نداشت، کسی به سمتش نمیرفت
محمدرضا لطفی با اشاره به گستردگی نفوذ سینمای خانگی نسبت به سینما افزود: گستردگی نفوذ سینمای خانگی نسبت به سینما بیشتر است و یکی از دلایل افزایش فروش این آثار، وجود شرکتهای ویدئویی است. در شروع این کار حتی سرمایه سینما از نمایش خانگی به دست میآمد.
لطفی درباره فاکتورهای موفقیت در این تولیدات اظهار داشت: نمایش خانگی یک تعریف دارد با عنوان فیلمهای سینمایی یا فیلمهای ویژه و خاص که شاید در سینما اکران نشود اما ما تعریف را عوض کردهایم چون تلویزیون خصوصی نداریم، این کار مثل این است که موتور پیکان را روی ۴۰۵ بگذاریم.
لطفی درباره هزینههای سریالها و فیلمهای سینمای خانگی بیان کرد: من فکر میکنم یک توصیههایی وجود دارد که این فیلمها ساخته میشود وگرنه اگر سود نداشت هیچگاه کسی دست به این کار نمیزد.
*فرهاد خالدار: چالش بزرگ سینمای خانگی سرهم بندی کردن است
فرهاد خالدار منتقد سینما گفت: سینمای خانگی شروع خوبی داشت ولی در ادامه به دلیل تکثیر غیر قانونی مردم علاقه خود را به خرید قانونی این سریالها و فیلمها از دست دادند.
وی درباره نیمه کاره رها شدن سریالهای شبکه خانگی عنوان کرد: این سریالها معمولا هزینههای زیادی دارد وقتی این هزینهها به عوامل سریال برنمی گردد بنابراین تهیه کننده مجبور میشود کار را نگه دارد.
خالدار در خصوص موفقیت سریالها شبکه خانگی در جذب مخاطب عنوان کرد: این سریالها در ابتدا خوب جلو میرفت ولی وجود برخی آثار ضعیف باعث شد شبکه خانگی تحت شعاع قرار بگیرد.
وی درباره فاکتورهای موفقیت شبکه خانگی بیان کرد: سریالها و فیلمهایی که در شبکه خانگی میسازند باید طبق سلیقه مخاطبان باشد نباید تنها قشر خاصی را در نظر بگیرند یا سر هم بندی کنند
نیاز مخاطب باید سنجیده شود ولی متاسفانه الان فقط جنبه اقتصادی در نظر گرفته میشود.
* پیام فروتن: فکر نمیکنم پولی به جیب تهیه کنندگان بازگردد
پیام فروتن منتقد سینما در خصوص نیمه کاره رها شدن سریالهای شبکه خانگی گفت: سریالهایی که ساخته میشوند معمولا بازخورد خوبی نمیگیرند، مهمترین دلیلش میتواند مقولات فرهنگی مانند کپی رایت باشد.
وی درباره فاکتورهای موفقیت در سینمای خانگی عنوان کرد: دولت باید قوانین درست و پا برجا برای بحث کپی رایت بگذارد و یک بخش برای جریمه افراد مختلف وجود داشته باشد.
فروتن درباره هزینهها و درآمدهای تهیه کنندگان عنوان کرد: فکر نمیکنم پولی که تهیه کننده در طول کار پرداخته در پایان به جیب او بازگردد که دلیلش شاید غیر قابل پیش بینی بودن و برنامه ریزی نادرست باشد.
وی درباره تاثیرگذاری موضوع فیلم نامه در فروش بیان کرد: مخاطبان ما معمولا به سوی سریالهای شبکههای ماهوارهای رفته با سریالهای ترکی نیاز خود را برطرف میکنند هر چند که این سریالهای شبکه های خارجی معمولا بیمایه هستند، اما در مجموع میتوان از این موضوع نتیجه گرفت فیلم نامه خوب تعیین کننده اصلی ارزش فیلم و سریال است.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
اعلام جزییات جشنواره مناطق تئاتر دانشگاهی/ برگزاری کارگاه آموزشی با حضور علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب
نمایشگاه عکس و پوستر فیلم های شهری در تهران برپا می شود
افتتاحیه جشنواره بین المللی فجر در پردیس ملت
"من سالوادور نیستم" یک کمدی مخاطب پسند است
اعلام اسامی فیلمهای بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم فجر
برگزاری سالانه جشنواره شهر انگیزه سینماگران را بالا می برد
اتمام تدوین آییننامه اکران سال 94
بازدید رییس سازمان سینمایی از پشت صحنه "لانتوری"
لطفاً مچ فیلمساز هندی را بگیرید!/ عاقلان دانند
«چهارشنبه خون به پا میشود» در نوبت گرفتن پروانه نمایش
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]
صفحات پیشنهادی
حاشیهنگاری بر مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمیکیا در از موتورسواری آقای کارگردان تا چالش «توقیف، پخش و جای
حاشیهنگاری بر مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمیکیا در خبرگزاری فارساز موتورسواری آقای کارگردان تا چالش توقیف پخش و جایزه روز لبخند سینمای انقلابدر حاشیه مراسم تجلیل از 3 دهه حضور مستمر ابراهیم حاتمیکیا در خبرگزاری فارس اتفاقاتی افتاد که بیان آنها خالی از لطف نیست -----------تولید 100 مستند کوتاه با محوریت فرهنگ بومی مناطق مختلف ایران اعلام جزئیات تفاهمنامه همکاری سینمای جوان و شبکه
تولید 100 مستند کوتاه با محوریت فرهنگ بومی مناطق مختلف ایراناعلام جزئیات تفاهمنامه همکاری سینمای جوان و شبکه سه سیمامعاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوان با اشاره به تفاهمنامه همکاری با شبکه سه سیما گفت سینمای جوان براساس این تفاهمنامه 100 فیلم مستند کوتاه با محوریت فرهنگداوودی شست نقد و بررسی فیلم سینمایی «رخ دیوانه»: طیفهای مختلف جامعه در «رخ دیوانه» نقاط م
داوودی شست نقد و بررسی فیلم سینمایی رخ دیوانه طیفهای مختلف جامعه در رخ دیوانه نقاط مشترک خود را پیدا میکنندابوالحسن داوودی کارگردان رخ دیوانه در نشست نقد و بررسی این فیلم عنوان کرد طیفهای مختلف جامعه در این فیلم نقاط اشتراک خود را پیدا میکنند در این صورت است که جامعه ما میاعلام نتایج جدیدی از تاثیر خودروهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران 9 درصد از خودروهای سواری تهران روزانه 400
اعلام نتایج جدیدی از تاثیر خودروهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران9 درصد از خودروهای سواری تهران روزانه 400 تن آلاینده تولید میکنند تولید روزانه 151تن آلاینده توسط وانتهای کاربراتوریبررسی ناوگان وسایل نقلیه در شهر تهران نشان می دهد 9 4درصد از خودروهای سواری 22 1درصد از وانت هپرکار: میخواهیم حس و حال فرهنگ خود را با ابزارهای مدرن ارائه دهیم/ جوان: موسیقی راک خطرناک نیست
در آیین رونمایی از آلبوم آغیز یئمیشی پرکار میخواهیم حس و حال فرهنگ خود را با ابزارهای مدرن ارائه دهیم جوان موسیقی راک خطرناک نیست علی پرکار گفت در بیان موسیقی آذری ما نمی توانیم از راک آمریکایی استفاده کنیم بلکه ما می خواهیم حس و حال فرهنگ خود را با ابزارهای مدرن ارائه دهنظرات ایوبی درباره شبکه نمایش خانگی، همکاری با ترکیه و صندوق بیمه بیکاری
ایلنا رئیس سازمان سینمایی اولویت اصلی خود در سال 94 را ساماندهی شبکه نمایش خانگی و مبارزه با رفتارهای خودسرانه در این شبکه دانست حجتالله ایوبی شب گذشته 22 فروردین بعداز دیدار نوروزی با سینماگران در خانه سینما در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره جداصریح و شفاف با فرید فرخندهکیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان/1 قرار نیست مدرسه عالی سینما و سینمای جوان موازی کار
صریح و شفاف با فرید فرخندهکیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان 1قرار نیست مدرسه عالی سینما و سینمای جوان موازی کاری کنند نگاه کارمندی را از دفاتر استانها دور میکنیممدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت وقتی مدرسه عالی سینما تشکیل میشود در کنارش جایی مثل انجمن است قرار نیست که ادغام شود وتولید مشترک؛موضوع کارگاه آموزشی روز نخست جشنواره بینالمللی فیلم فجر
تولید مشترک موضوع کارگاه آموزشی روز نخست جشنواره بینالمللی فیلم فجرکارگاه آموزشی نخستین روز سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر یکشنبه 6 اردیبهشتماه توسط استاد مدعو نیوزلندی با موضوع تولید مشترک برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس در ایام برگزاری مستقل بخش بینالمللآمریکاییها «رد کارپت» را نقد میکنند
آمریکاییها رد کارپت را نقد میکنند شناسهٔ خبر 2538166 دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۴ هنر > سینمای ایران فیلم رد کارپت ساخته رضا عطاران در دانشگاه UCLA آمریکا نمایش داده میشود و مورد نقد قرار میگیرد به گزارش خبرگزاری مهر رد کارپت به کارگردانی رضا عطاران و تهیهكارگردان باسابقه در توليد آثار توقيفي به عضويت شوراي پروانه ساخت درآمد
كارگردان باسابقه در توليد آثار توقيفي به عضويت شوراي پروانه ساخت درآمد اما نگاهي به كارنامه كارگرداني مازيار ميري يك نكته را بيش از هر چيز ديگر به ذهن متبادر ميكند و نویسنده حامد مظفري جدايي همايون اسعديان از شوراي پروانه ساخت سببساز آن شد كه مازيار ميري بهبازار سینمای ایران را چه کسانی در دست گرفتهاند؟ / محمدی: به دنبال تولیدات مشترک باشیم
بازار سینمای ایران را چه کسانی در دست گرفتهاند محمدی به دنبال تولیدات مشترک باشیم فرهنگ > سینما - منوچهر محمدی تهیهکننده سینما معتقد است مسئولان سینمای ایران نسبت به بازارهای منطقه کمتوجهی کردهاند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منوچهر محمدی با بیان این که همهاز وعده های سازمان سینمایی تا امضای تفاهم نامه با وزارت کار
خانه سینما سال نو را با یک دیدار آغاز کرد از وعده های سازمان سینمایی تا امضای تفاهم نامه با وزارت کار خبرگزاری پانا در دیدار نوروزی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی با اهالی خانه سینما به منظور ارتقای روابط مشترک میان این نهاد صنفی و وزارت کار متن تفاهم نامکارگردان ترکیهای مطرح کرد ساخت فیلم سینمایی «مولانا» با همکاری ایران و ترکیه
کارگردان ترکیهای مطرح کردساخت فیلم سینمایی مولانا با همکاری ایران و ترکیهتولگا چلین کانات تهیهکننده و کارگردان ترک پیشنهاد ساخت مشترک فیلم سینمایی مولانا توسط ایران و ترکیه را ارایه داد و گفت قصد دارم با همکاری فیلمسازان ایرانی فیلمی در حد استانداردهای هالیوود بسازم به گزایک تولیدکننده با انتقاد از نرخ بالای سود بانکی در گفتوگو با فارس تاکید کرد تسهیلات بانکها همان نوشداروی پس
یک تولیدکننده با انتقاد از نرخ بالای سود بانکی در گفتوگو با فارس تاکید کردتسهیلات بانکها همان نوشداروی پس از مرگ سهراب شد کارخانهها با 50 درصد ظرفیت کار میکننددبیر انجمن صنایع آبمیوه از تعطیلی 15 کارخانه این صنعت طی سالهای گذشته خبر داد و گفت تولید در این صنعت با 50 درصدپول بیمه بیکاری را نداریم/ شبکه نمایش خانگی اولویت امسال سینما
ایوبی در جمع خبرنگاران پول بیمه بیکاری را نداریم شبکه نمایش خانگی اولویت امسال سینما شناسهٔ خبر 2532210 یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۵ هنر > سینمای ایران رییس سازمان سینمایی اولویت اصلی سینمای ایران در سال جاری را شبکه نمایش خانگی دانست و عنوان کرد در حال حاضر همه چیز برایآغاز دوهفته کارگردانان جشنواره کن با «در سایه یک زن»
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۰ در سایه یک زن ساخته فیلیپ گارل به عنوان فیلم افتتاحیه بخش جنبی دو هفته کارگردانان جشنواره کن معرفی شد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مسئولان برگزاری بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن فیلم در سایه یک زن روایتگر داستان عشق و خیانتگزارش فارس از مراسم «شبی با مرتضی» قاسمی: شهید آوینی فهمید خودش باید برای ثبت جنگ دست به کار شود
گزارش فارس از مراسم شبی با مرتضیقاسمی شهید آوینی فهمید خودش باید برای ثبت جنگ دست به کار شودحاج سعید قاسمی گفت آوینی با اینکه در زمان جنگ حضور داشت بعد از اتمام این دوران سخت باز به همان مناطق رفت تا تصاویر جدیدی را خلق کند و به ثبت برساند او به خوبی متوجه شده بود که در ارتباط-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها