تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798514922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهیه‌کنندگان و کارگردانان با لابی‌گری کار خود را تولید می‌کنند / سینمای خانگی ما؛ موتور پیکان روی پژو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «محمدتقی فهیم»‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تهیه‌کنندگان و کارگردانان با لابی‌گری کار خود را تولید می‌کنند / سینمای خانگی ما؛ موتور پیکان روی پژو
در کنار اکران فیلم‌ها در سینما و پخش‌های تلویزیونی در چند سال اخیر عنوان دیگری به پخش تولیدات ایرانی اضافه شده است که به صورت اورجینال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

تهیه‌کنندگان و کارگردانان با لابی‌گری کار خود را تولید می‌کنند / سینمای خانگی ما؛ موتور پیکان روی پژو
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ در کنار اکران فیلم‌ها در سینما و پخش‌های تلویزیونی در چند سال اخیر عنوان دیگری به پخش تولیدات ایرانی اضافه شده است که به صورت اورجینال در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ شبکه‌ی خانگی در ابتدا طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد ولی با گذشت حدود 20 سال دیگر آن جذابیت سابق را بین مخاطبین ندارد درباره این مسئله طی مصاحبه‌هایی با منتقدان در خصوص سینمای خانگی می توان این اتفاق نظر را در سخنان آنها دید که، به دلیل فیلم نامه‌های ضعیف این کارها کمتر به فروش می‌رسد و همین باعث می‌شود تهیه کنندگان از پس هزینه‌های کار برنیایند و کارها معمولا نیمه کاره رها شوند و در نتیجه باعث افول سینمای خانگی و از بین رفتن اعتماد مردم شود.


کارگردانان باید توجه داشته باشند که فرهنگ و موضوعات روز جامعه اصلی‌ترین موارد در انتخاب فیلم‌نامه‌ها باید باشد اگر وزارت ارشاد اسلامی وارد کار شود و به فیلم نامه‌های ضعیف مجوز اعطا نکند مطمئنا روند بهتری را در جذب مخاطب و فروش سریال‌ها و فیلم‌های خانگی خواهیم دید.


محمدتقی فهیم منتقد سینما در خصوص نفوذ سینمای خانگی در خانه‌ها گفت: مسئله سینمای خانگی در دنیا خیلی زود جایگاه پیدا کرد. مردم معمولاً می‌توانند در ساعات اختصاصی خود فیلم‌ها و سریال‌های سینمای خانگی را متناسب با وقت فراغت خود تماشا کنند. در آمریکا با وجود ۱۰۰ کانال و شبکه‌های کابلی و خصوصی ولی سینمای خانگی جایگاه ویژه خود را حفظ کرده است.  
 
وی ادامه داد: در جامعه ما شبکه خانگی دیر حرکت کرد و چون با برنامه‌ریزی نادرستی شکل گرفته، رشد چندانی نداشت.  
 
این منتقد درباره نیمه کاره‌‌ رها شدن سریال‌های شبکه خانگی عنوان کرد: اصلی‌ترین مسئله عدم استقبال مردم است؛ تهیه‌کننده با سرمایه اندک کار را تولید می‌کند که معمولاً هم بازده خوبی ندارد. شبکه خانگی تنها باید وظیفه توزیع را برعهده بگیرد.  
 
فهیم در خصوص میزان موفقیت کارهای سینمای خانگی در جذب مخاطب اظهار داشت: به جز چند تا از این سریال‌ها و فیلم‌ها بقیه به دلیل مدیریت بی‌هدف شکست خورده‌اند. گاهی اوقات کارهای خوبی ساخته می‌شود که مورد نیاز مصرف مخاطبان است ولی از توزیع آن جلوگیری می‌شود در حالی که شبکه خانگی باید فرصت جذب سرمایه برای بخش خصوصی را فراهم کند.  
 
وی درباره فاکتورهای موفقیت در این کار‌ها عنوان کرد: تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان باید بدانند چه مناسباتی مطرح است. گاهی اوقات کارگردانان یا تهیه‌کنندگان با لابی‌گری کار خود را به معرض نمایش می‌گذارند در حالی که این فرصت در خدمت همه نیست.  
 
* «سیدرضا صائمی»: مردم انگیزه خود را با شکست مهران مدیری و میرباقری در شبکه خانگی از دست دادند 
 
سیدرضا صائمی منتقد سینما در این باره گفت: توسعه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی از یک سو و وجود عواملی مثل عدم رضایت مخاطبان از آثار سینمایی و مسائل اقتصادی از سوی دیگر باعث شده که مردم علاقه خود را نسبت به فیلم‌های عرضه شده در سینمای خانگی نشان دهند.  
 
وی درباره نیمه کاره‌‌ رها شدن سریال‌های عرضه شده در شبکه خانگی عنوان کرد: نمایش خانگی یک رسانه نیمه رسمی است و گاهی اوقات در آن یک سری خطوط قرمز کمتر رعایت می‌شود، مانند سریال «ابله» که به همین دلیل جلوی ساختش گرفته شد.  
 
این منتقد افزود: معمولاً محتوای این آثار، استقبال کم یا هزینه‌های زیاد باعث می‌شود که ادامه ساخت سریال با مشکل روبرو شود.  
 
صائمی درباره میزان جذب مخاطب در سریال‌ها و فیلم‌های سینمای خانگی اظهار داشت: اینکه یک سریالی بتواند مخاطب جذب کند بستگی به عوامل مختلفی دارد، بعضی از این فیلم‌ها و سریال‌ها از روی عنوان‌هایشان مشخص است که محتوای خاصی ندارند، این گونه فیلم‌ها فقط وجه اقتصادی دارد و با کیفیت پایین نمایش داده می‌شوند.  
 
وی در ادامه افزود: در اوایل سینمای خانگی مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کرد اما وقتی سریال‌های کارگردانان بزرگی مثل مدیری و میرباقری شکست خوردند، مردم انگیزه خود را برای خرید از دست دادند.  
 
صائمی درباره فاکتورهای موفقیت در سینمای خانگی عنوان کرد: سریال‌ها و فیلم‌هایی که در سینمای خانگی ساخته می‌شوند باید یک سری امتیازات مثبت دیگری هم داشته باشند مانند قصه‌های جدید‌تر یا کمرنگ شدن خط قرمز‌ها. البته نه به معنای عبور کامل از آن‌ها و عامل دیگر که از نظر من بسیار مهم است کوتاه کردن سریال‌ها در چند قسمت محدود است.  
 
* «محمدرضا لطفی»: اگر سینمای خانگی سود نداشت، کسی به سمتش نمی‌رفت 
 
محمدرضا لطفی با اشاره به گستردگی نفوذ سینمای خانگی نسبت به سینما افزود: گستردگی نفوذ سینمای خانگی نسبت به سینما بیشتر است و یکی از دلایل افزایش فروش این آثار، وجود شرکت‌های ویدئویی است. در شروع این کار حتی سرمایه سینما از نمایش خانگی به دست می‌آمد.  
 
لطفی درباره فاکتورهای موفقیت در این تولیدات اظهار داشت: نمایش خانگی یک تعریف دارد با عنوان فیلم‌های سینمایی یا فیلم‌های ویژه و خاص که شاید در سینما اکران نشود اما ما تعریف را عوض کرده‌ایم چون تلویزیون خصوصی نداریم، این کار مثل این است که موتور پیکان را روی ۴۰۵ بگذاریم.  
 
لطفی درباره هزینه‌های سریال‌ها و فیلم‌های سینمای خانگی بیان کرد: من فکر می‌کنم یک توصیه‌هایی وجود دارد که این فیلم‌ها ساخته می‌شود وگرنه اگر سود نداشت هیچ‌گاه کسی دست به این کار نمی‌زد.  
 
*فرهاد خالدار: چالش بزرگ سینمای خانگی سرهم بندی کردن است 


فرهاد خالدار منتقد سینما گفت: سینمای خانگی شروع خوبی داشت ولی در ادامه به دلیل تکثیر غیر قانونی مردم علاقه‌ خود را به خرید قانونی این سریال‌ها و فیلم‌ها از دست دادند.  


وی درباره نیمه کاره‌‌ رها شدن سریال‌های شبکه خانگی عنوان کرد: این سریال‌ها معمولا هزینه‌های زیادی دارد وقتی این هزینه‌ها به عوامل سریال برنمی گردد بنابراین تهیه کننده مجبور می‌شود کار را نگه دارد.  


خالدار در خصوص موفقیت سریال‌ها شبکه خانگی در جذب مخاطب عنوان کرد: این سریال‌ها در ابتدا خوب جلو می‌رفت ولی وجود برخی آثار ضعیف باعث شد شبکه خانگی تحت شعاع قرار بگیرد.  


وی درباره فاکتورهای موفقیت شبکه خانگی بیان کرد: سریال‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه خانگی می‌سازند باید طبق سلیقه مخاطبان باشد نباید تنها قشر خاصی را در نظر بگیرند یا سر هم بندی کنند 
نیاز مخاطب باید سنجیده شود ولی متاسفانه الان فقط جنبه اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.  


* پیام فروتن: فکر نمی‌کنم پولی به جیب تهیه کنندگان بازگردد


پیام فروتن منتقد سینما در خصوص نیمه کاره‌‌ رها شدن سریال‌های شبکه خانگی گفت: سریال‌هایی که ساخته می‌شوند معمولا بازخورد خوبی نمی‌گیرند، مهم‌ترین دلیلش می‌تواند مقولات فرهنگی مانند کپی رایت باشد.  


وی درباره فاکتورهای موفقیت در سینمای خانگی عنوان کرد: دولت باید قوانین درست و پا برجا برای بحث کپی رایت بگذارد و یک بخش برای جریمه افراد مختلف وجود داشته باشد.  


فروتن درباره هزینه‌ها و درآمدهای تهیه کنندگان عنوان کرد: فکر نمی‌کنم پولی که تهیه کننده در طول کار پرداخته در پایان به جیب او بازگردد که دلیلش شاید غیر قابل پیش بینی بودن و برنامه ریزی نادرست باشد.  


وی درباره تاثیرگذاری موضوع فیلم نامه در فروش بیان کرد: مخاطبان ما معمولا به سوی  سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای رفته با سریال‌های ترکی نیاز خود را برطرف می‌کنند هر چند که این سریال‌های شبکه ‌های خارجی معمولا بی‌مایه هستند، اما در مجموع میتوان از این موضوع نتیجه گرفت فیلم نامه خوب تعیین کننده اصلی ارزش فیلم و سریال است. 
 


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

اعلام جزییات جشنواره مناطق تئاتر دانشگاهی/ برگزاری کارگاه آموزشی با حضور علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب
نمایشگاه عکس و پوستر فیلم های شهری در تهران برپا می شود
افتتاحیه جشنواره بین المللی فجر در پردیس ملت
"من سالوادور نیستم" یک کمدی مخاطب پسند است
اعلام اسامی فیلمهای بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم فجر
برگزاری سالانه جشنواره شهر انگیزه سینماگران را بالا می برد
اتمام تدوین آیین‌نامه اکران سال 94
بازدید رییس سازمان سینمایی از پشت صحنه "لانتوری"
لطفاً مچ فیلمساز هندی را بگیرید!/ عاقلان دانند
«چهارشنبه خون به پا می‌شود» در نوبت گرفتن پروانه نمایش




۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن