تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805678470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز دیوار آبی رنگ اطراف مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
راز دیوار آبی رنگ اطراف مجلس




حالا که مذاکرات مجلس مستقیما به گوش مردم می رسد مجلس باید از همه جهات اتاق شیشه ای باشد و نباید ارتباطش با مردم قطع شود.











روزنامه هفت صبح:

یک نماینده مجلس: حالا که مذاکرات مجلس مستقیما به گوش مردم می رسد مجلس باید از همه جهات اتاق شیشه ای باشد و نباید ارتباطش با مردم قطع شود.

از اسفند سال گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر آن که در اطراف مجلس دیوارهای آبی رنگی در حال ساخته شدن است و هیچ کدام از مقام های مسئول نیز درباره آن توضیح نداده اند. از آن زمان تاکنون گمانه زنی های مختلفی درباره دلایل این دیوارکشی مطرح شده است. برخی رسانه ها، تغییر نمای ساختمان مجلس و مهندسی جدید آن را دلیل اتفاق دانسته اند و برخی رسانه ها نیز عقیده داشتند برگزاری تجمع ها و راهپیمایی های مختلف باعث شده تا مجلس تصمیم بگیرد در اطراف خود دیوار آبی رنگی نصب کند.


راز دیوار آبی رنگ اطراف مجلس چیست؟



در دو ماه گذشته تنها چند نماینده مجلس به توضیحات کوتاهی در این مورد بسنده کرده بودند. روز گذشته نیز «غلامعلی جعفرزاده» نماینده مردم رشت در مجلس در بخشی از صحبت های خود در صحن علنی مجلس خود به این موضوع اشاره کرد و گفت: «من به دیوارکشی اطراف مجلس اعتراض دارم. حالا که مذاکرات مجلس مستقیما به گوش مردم می رسد مجلس باید از همه جهات اتاق شیشه ای باشد و نباید ارتباطش با مردم قطع شود. انجام هزینه دیوارکشی غیرمنطبقی و غیرضروری است.

این کار تبعات منفی شدیدی دارد و نفس این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است. شنیده شده که این نظر پدافند غیرعامل است و در رابطه با نهاد ریاست جمهوری نیز اقدام مشابهی در حال انجام است. اما من به عنوان نماینده مردم خواستار برچیده شدن دیوار بین خادمین ملت با مردم هستم.»

قصه از کجا شروع شد؟

در سیزدهم اسفندماه سال گذشته سایت تابناک در گزارشی نوشت: «تقریبا هیچ روزی نیست که تجمعی رو به روی در شمالی مجلس نباشد و عده ای برای تظلم خواهی از برخی حقوق پایمال شده خویش به مجلس پناه نیاورده باشند؛ البته در سال های گذشته، نمایندگان و هیات رئیسه مجلس حتی برای ساماندهی این تجمعات برنامه هایی نیز داشته اند... اما امروز پس از گذشت سال ها از آن روز، نه تنها هیچ کار عملی در این باره به بهانه های مختلف انجام نشده که در روزهای اخیر، برخی تحرکات جدید در اطراف مجلس به چشم می خورد، که اگر مخالف طرح آن زمان نباشد، حداقل محدودکردن مردم در ارتباط با نمایندگان است.

ماجرا از این قرار است که دور مجلس در حال پوشیده شدن با یک حصار آبی رنگ است. مهندسانی که مسئول اجرای این پروژه هستند، می گویند در حال ساخت دیوار به دور مجلس هستند و گویا قرار است، حصار نرده ای مجلس برداشته شده و دیوار جایگزین آن شود.» خبرگزاری تابناک در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از یکی از مدیران مجلس آورده بود: «این موضوع مربوط به مسائل امنیتی است و به همین دلیل، کسی از هیأت رئیسه تمایلی به اظهارنظر در این باره ندارد، ولی دلایل امنیتی باعث ایجاد دیوار به دور مجلس شده است.

قرار است نرده های دور مجلس جمع آوری و دیوار جدید با چند متر پیشرو در خیابان بنا شود. دلیل این کار هم این است که هر که می خواهد وارد مجلس شود، بتواند از یک ورودی مشخص وارد و خارج شود. همچنین محوطه مجلس هم برای کسانی که خارج از مجلس هستند، قابل دیدن نباشد.»

همسانی و تواضع دلیل اصلی دیوارکشی؟

«موسوی نظر» مدیرکل پشتیبانی و مهندسی مجلس نیز به روزنامه ایران گفته بود: «در ضلع جنوب غربی مجلس که کتابخانه مجلس است دیواری به ارتفاع حدود یک متر و 20 سانت وجود دارد که دیوار قدیمی مجلس محسوب می شود، حالا قرار است همین دیوار با ارتفاع یادشده به دور اضلاع دیگر مجلس هم کشیده شود تا یک همسانی و توازنی بین این دیوار با دیوار قبلی ایجاد شود. قرار نیست دید مردم یا ارتباط بصری مردم با داخل محوطه مجلس از بین برود چون ارتفاع دیوار بتنی که اطراف مجلس کشیده می شود بیشتر از یک متر و 20 سانت نیست.

نرده های آهنی که الان دیوار بین بیرون و درون مجلس است نیز روی این دیوار بتنی قرار می گیرد.» او درباره دیوار فلزی آبی رنگ هم توضیح داده بود: «برای اینکه کار ساخت و ساز اطراف مجلس برای تردد مردم مشکل ساز نشود قرار شد یک ورق فلزی آبی رنگ کشیده شود و بعد از اتمام کار هم برچیده شود چنانچه الان هم در بخش هایی از کار این ورق ها برداشته شده است.








تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن