تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798774846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمدی: کتاب خاطرات «محمد صدر» روایتی صادقانه‌ای از اتفاقات سالهای اولیه انقلاب است/سلیمان‌پور: بخش دوم این خاطرات در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در رونمایی از کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر» مطرح شد
سرمدی: کتاب خاطرات «محمد صدر» روایتی صادقانه‌ای از اتفاقات سالهای اولیه انقلاب است/سلیمان‌پور: بخش دوم این خاطرات در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر» با توجه به رعایت اصول صحیح بیان، خاطرات صادقانه‌ای از آنچه در سالهای اولیه انقلاب رخ داده روایت کرده است.

سرمدی: کتاب خاطرات سید محمد صدر روایتی صادقانه‌ای از اتقاقات سالهای اولیه انقلاب است/سلیمان‌پور: بخش دوم این خاطرات در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم رونمایی از کتاب  انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر که امروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی گفت: من به سهم خود خوشحالم که از این  کتاب رونمایی می شود و امیدوارم که کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر یکی از مصادیق این حرف مقام معظم رهبری باشد که فرمودند اینها بچه‌های انقلاب هستند.


همچنین مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه در بخش دیگری از مراسم رونمایی از این کتاب عنوان کرد: کتاب خاطرات دکتر صدر را خواندم و در رابطه با بخشی از خاطرات این کتاب که مرتبط با وزارت خارجه است باید بگویم سید محمد صدر شاید یک ماه جلوتر از من وارد  وزارت خارجه شد و از همان زمان باهم همکار شدیم و به خاطر برخی از اشتراکات این همکاری ما به یک دوستی صمیمی تبدیل شد.


وی ادامه داد:اگر بخواهم یک ویژگی برای دکتر صدر بگویم باید به صراحت کلام و شهامت وی در بیان دیدگاه‌هایش اشاره کنم زیرا برخی افراد ملاحظاتی دارند اما سید محمد صدر با حفظ چهار چوبها به بیان نظرات  خود می‌پردازد و فکر می‌کنم افرادی که در مدیریت وزارت امور خارجه مشکل داشتند برای بیان نظرات خود از دکتر صدر کمک می‌گرفتند.


قائم مقام وزیر امور خارجه اظهار داشت: سید محمد صدر از آغاز فعالیت خود در وزارت خارجه مدیر کل بخش آمریکا اروپا بوده و از همان ابتدا من با وی آشنا شدم و همکاری نزدیک ما آغاز شد.


سرمدی ادامه داد: سید محمد صدر شاید می‌توان گفت که در بیان خاطرات آمده در کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر به هیچ وجه توجیه‌گر اقدامات خود در آن زمان نبوده و با پختگی و تبحر خود در حال حاضر تلاش نمی‌کند که فعالیت‌ها و تصمیمات خود در سالهای اول انقلاب را توجیه کند.


قائم مقام وزیر امور خارجه اظهار داشت: کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر روایت صادقانه‌ای از آنچه در آن زمان رخ داده است و به گونه‌ای به نگاه فعالان وزارت خارجه در آن زمان پرداخته است.


وی افزود: نگاه فعالان وزارت امور خارجه در سالهای 1360 تا1364 به هیچ وجه تصنعی نبود و در آن زمان شائبه منافع فردی مطرح نبوده است.


سرمدی تصریح کرد: همه فعالان وزارت امور خارجه در سالهای اول انقلاب به واقع از صمیم قلب کار می‌کردند و این باعث می‌شودکه زمانی که ما کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر را می‌خوانیم به هیچ وجه با آن احساس غریبگی نکنیم.


قائم مقام وزارت امور خارجه گفت: بین همان برخوردهایی که در آن زمان بدون وجود شائبه‌های ناشی از منافع فردی وجود داشت در کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر دیده می شود و خاطرات آمده در این کتاب روال خاصی از دیدگاه‌های وزارت خارجه سالهای اول انقلاب را دنبال نمی‌کند بنابراین هرگز نباید برای ارزیابی نقد فعالیتهای این وزارت خانه در سالهای 1360 تا1364 این کتاب را بطور  کامل در نظر گرفت.


سرمدی ادامه داد: فکر می‌کنم که با گنجینه ذی قیمت وزارت خارجه و انتشار انها در مرکز اسناد این وزارت خانه به نکات خوبی دست پیدا کنیم که به روشنگری زوایای تاریک فعالیت وزارت خارجه در سالهای اولیه انقلاب کمک می‌کند.


وی خاطر نشان کرد: سید محمد صدر یکی از چهره‌های بسیار موثر در وزارت خارجه بعد از انقلاب بوده و من می‌گویم که اگر دوستان کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر را نخوانده‌اند با خواندن این کتاب می‌توانند به دلایل تصمیمات ما در سالهای 1360 تا1364 پی ببرند. 


همچنین هادي سليمان پور، رييس مرکز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه در بخش دیگری از مراسم رونمایی از کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر گفت: نگارنده تاریخ شفاهی باید فاصله معقول با حادثه را طوری حفظ کند که از طرفی باعث غرض ورزی نشود و از طرف دیگر با گذر زمان غبار فراموشی بر خاطرات نپاشد.


وی ادامه داد: با این پیچیدگی نگارش تاریخ شفاهی برای ما (نسل میانی انقلاب) کاری بسیار سخت و دشوار است اما از آنچه سید محمد صدر را به سمت تدوین تاریخ شفاهی عصر انقلاب اسلامی گرایش داده چیزی جز یادآوری فداکاری‌ها نبوده است.


رييس مرکز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه اظهار داشت: در تدوین جلد اول خاطرات سید محمد صدر محمد قبادی تحقیقی عالمانه را شکل داده زیرا شناخت شخصیت نیاز فوری تدوین تاریخ شفاهی است و قبادی در این شناخت سید محمد صدر را نقادی ظریف و فردی صادق و ساده زی یافته است.


سليمان پور افزود: تکنیک تنظیم و تالیف خاطرات آمده در کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات  سید محمد صدر نیز عالمانه است و فصل بندی خاطرات نیز بر جذابیت این کتاب  افزوده است.


وی گفت: فصول اول دوم و سوم این کتاب به ریشه های  خانوادگی و تحصیلات سید محمد صدر پرداخته و فصول چهارم پنجم و ششم آن روایتگر وقایع پس از انقلاب مشارکت دکتر صدر در انقلاب و سالهای پس از آن و شکل گیری انقلاب اسلامی است.


سليمان پور اظهار داشت:‌بخش هفتم کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر گویای حد فاصل بهار 1360 تا پاییز 1364 در وزارت خارجه بوده و مرور فصول ششم و هفتم این کتاب برای ما یاد آور دوران فداکاری و شور و شهامت و برای همکاران جوانمان به معنای چشیدن طعم آن روزهاست.


وی گفت: جلد دوم خاطرات سید محمد صدر که مختص به بخشی از زمان فعالیت او در وزارت امور خارجه بوده زیر چاپ است و امیدواریم که در طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شود.


سليمان پور در پایان به بیان خاطراتی از دوران همکاری خود با سید محمد صدر پرداخت.


همچنین سید محمد صدر مشاور ارشد وزیر امور خارجه گفت: صحبت‌های دوستان را که شنیدم یاد یک جمله امام خمینی افتادم که در ملاقات با فخرالدین حجازی یکی از سخنرانان درجه یک کشور و در پاسخ به صحبت‌های  در حدی بلوف آموزی وی برای اولین بار سخنان خود را بدون ذکر بسم‌الله شروع کرد و گفت: خدا نکند که این حرفها باورم بشود.


وی ادامه داد: انشاالله خداوند متعال در روز قیامت همانگونه که دوستان به من نگاه می‌کنند مرا ببیند البته خداوند بر همه چیز آگاه  است.
صدر اظهار داشت: من خوشحالم که چنین برنامه‌ای در روز اول ماه رجب و همزمان با شب تولد امام محمدباقر انجام می‌شود و آرزو می‌کنم که تفوقه و تدبیر را از امام محمد باقر (ع) یاد بگیرم.


مشاور ارشد وزیر امور خارجه ادامه داد: اگر چه چاپ کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر حدود 18 سال طول کشید اما نقش مجموعه حوزه هنری در چاپ و انتشار آن مهم و قابل توجه است.


وی افزود: مکتوب کردن خاطرات در جمهوری اسلامی جدید است و هدفی جز استفاده هر چه بیشتر جوانان از این خاطرات ندارم.


وی گفت: من کسی نیستم اما موقعیت ها و مسئولیتهای حساس و مهمی داشتم بنابراین این نوع گفتار و شنیده ‌ها می‌تواند برای  افراد بعنوان یک تجربه یا حتی آموزش مورد استفاده قرار بگیرد زیرا یک سری موارد وجود دارد که حتما باید تجربه کرد بنابراین استفاده از تجربیات دیگران باعث می شود که دستاوردهای ما افزایش پیدا کند.


وی در پایان به بیان خاطره‌ای از شهید رجایی و دوران همکاری با وی اشاره کرده و گفت: در مورد عکسی که هم اکنون بر روی سکوی برگزاری این مراسم قرار گرفته باید بگویم براستی زمان دقیق گرفتن این عکس را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم که آن را 32 سال قبل در کنار دوستان گرفتم 


همچنین محمد قبادی تدوینگر کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید  محمد صدر در بخش پایانی رونمایی این کتاب گفت:خوشحالم که امروز به بهانه تولد یک کتاب در عرصه خاطره نگاری در خدمت شما هستم و به بهانه آن نام من با نام انسانی گره خورده که منصوب به خاندانی شریف‌النسب است.


وی ادامه داد: در سال 1390 اولین دیدار من با سید محمد صدر صورت گرفت و وقتی خاطرات ایشان را خواندم حس کردم  که لازم است با وی در باره توضیح و اصلاح بعضی خاطرات گفتگو داشته باشم.


قبادی اظهار داشت: این سوالات و گفتگوها از دو منظر برایم اهمیت داشت اول انکه در کار تدوین خاطرات احساس نیاز می‌کردم و دومین منظر نیز این است که طرح سوال د ر  یک گفتگوی 2 طرفه لازم بوده زیرا پیش از ا ین توسط سید محمد صدر تاکید شده بود که رعایت امانت در خاطرات را داشته باشم و من نیز این امر را رعایت  کردم و ترجیح دادم که کتاب را در قالب گفتگو بنویسم.


وی تصریح کرد:  از نظر من باید در خاطرات شفاهی مرزی بین مصاحبه‌گر و مصاحبه شوند وجود داشته باشد و حاصل کار همان است که شما پیش رو دارید.


تدوینگر کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر بیان کرد:‌حاصل کار برای من چیزی نیست که در دست شماست من در این  سالهای تجربیات زیادی کسب کردم.


گفتنی است که؛ ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل یک ملاقات کاری نتوانست به مراسم رونمایی از کتاب انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر بیاید. البته از  مهمانان ویژه این مراسم می‌توان به حجت الاسلام سید یاسر خمینی یادگار رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد.






انتهای پیام/





اخبار مرتبط

ثبت نام بیش از 130 هزار نفر برای دریافت بن کتاب الکترونیک خرید کتاب
خدمات ویژه اداره پست در نمایشگاه کتاب تهران/ تخفیف ویژه برای ناشران و بازدیدکنندگان
راه‌اندازی محل گفت‌وگو و استراحت برای اهل قلم در نمایشگاه کتاب تهران
جایزه‌ی پروین اعتصامی نیازی به فراخوان ندارد
طلایه داران ادبیات شعر اروپا زیر سلطه‌ زبان و شعر فارسی هستند
من صهیونیست بین‌المللی را یک روح شیطانی قلمداد می‌کنم/ جریانهای وهابیت ریشه‌های صهیونیستی دارند
خوشحالم که در این سن 3 تا رمان نوشته‌ام/ نوشتن ساده نیست در حالی که بسیار ساده است




۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن