تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذرت و جودامي مشمول اجراي سياست قيمت تضميني در بورس کالا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۲۸ق.ظ)
ذرت و جودامي مشمول اجراي سياست قيمت تضميني در بورس کالا شد موج - مدير عامل بورس کالاي ايران از مصوبه کميسيون اقتصادي دولت براي جايگزيني سياست قيمت تضميني به جاي خريد تضميني براي دو قلم کالاي کشاورزي در بورس کالا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، «حسين پناهيان» با اشاره به حمايت دولت و اعتقاد کامل آن به بازار سرمايه در کشف قيمت عادلانه کالا عنوان کرد: با به کارگيري مکانيزم قيمت تضميني به جاي خريد تضميني در بورس کالا ، سکوي پرش بورس کالا براي توسعه بازار محصولات کشاورزي در نخستين گام براي سال 1394 بر داشته شد.
پناهيان با بيان اينکه سياست خريد تضميني در سال هاي اخير همواره براي دولت بار سنگين مالي در پي داشته است، گفت : دولت به اين نتيجه رسيده است که مي تواند از طريق مکانيسم بورس کالا و با اجرايي کردن سياست قيمت تضميني به جاي خريد تضميني، موجب کشف منصفانه قيمت محصولات کشاورزي شود که نتيجه آن کاهش دست واسطه ها از بازار و کسب بيشترين منافع براي کشاورزان و مصرف کنندگان نهايي شود.علاوه بر اين، مکانيسم بورس کالا با سيستم بازاريابي کارگزار محوري که دارد کمک شاياني به دست يابي به شبکه وسيعي از خريداران مي شود.
مديرعامل بورس کالاي ايران ضمن اشاره به گام هاي بورس کالا براي پويايي بازار معاملات محصولات کشاورزي، عنوان کرد: شفافيت و کشف قيمت واقعي کالاها، رسالت ملي بورس کالا بوده و بر اين اساس با همکاري وزارت جهاد کشاورزي موضوع جايگزيني قيمت تضميني به جاي خريد تضميني بر اساس مکانيزم کشف قيمت ها در بورس کالا پيگيري و در دستور کار قرار گرفت.
وي افزود: با تسري سياست قيمت تضميني به جاي خريد تضمين در صنعت کشاورزي کشور، بار سنگين مالي اي از دوش دولت برداشته خواهد شد.
به گفته «پناهيان» با بررسي‌هايي که از سال گذشته براي پيگيري وضعيت انبارهاي استاندارد و ظرفيت هاي کارکردي مناطق مختلف کشاورزي کشور صورت گرفت که در نهايت باعث شد تا با تصويب کميسيون اقتصادي دولت، قيمت فروش دو محصول ذرت و جو دامي کشاورزان استان هاي خوزستان و کرمانشاه بر اساس مکانيزم کشف قيمت تضميني در بورس کالا تعيين شود.
مديرعامل بورس کالاي ايران با بيان اينکه بورس کالا به عنوان بازار معاملات مبتني بر عرضه و تقاضاي واقعي مي تواند مرجع اصلي قيمت گذاري شفاف همه محصولات کشاورزي و دامي بدون اتکا به خريد تضميني دولت قرار گيرد، عنوان کرد: در مکانيزم کشف قيمت تضميني بورس کالا قيمت پايه براساس نرخ مصوب دولت از سوي عرضه کننده و بر اساس حراج قيمتي در سامانه معاملات درج و پس از رقابت ميان عرضه و تقاضا به قيمت تعادلي کشف قيمت مي شود.
بر اين اساس چنانچه قيمت محصول براساس درجه کيفي و مختصات ساختاري بالاتر يا پايين تر از قيمت تضميني پايه، کشف قيمت و رقابت شود يک روز پس از معامله به پشتوانه منابع سپرده شده معامله گران نزد کارگزار، بلافاصله عرضه کننده محصول به پول خود دست مي يابد.
به گفته پناهيان در اين مکانيزم به دليل وجود بازارگردان، در عمل امکان نوسان هاي غير واقعي و خارج از عرف بازار با واسطه گري هاي کاذب و متضاد با شفاف سازي وجود نداشته و از طرفي دولت در اين مکانيزم کشف قيمت نيز متحمل هيچ هزينه اي نخواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن