تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804139527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مراسم توديع پورمحمدي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گزارش مراسم توديع پورمحمدي


دولت- همشهري آنلاين:
مراسم توديع مصطفي پور محمدي وزير سابق كشور و معارفه سيد مهدي هاشمي به عنوان سرپرست اين وزارتخانه صبح دوشنبه (۳۰ ارديبهشت) در تالار بزرگ كشور در تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، دراين مراسم كه تحت عنوان " به پاس خدمت و صبوري" برگزار شد، علي لاريجاني نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي، الهام سخنگوي دولت و وزير دادگستري، جهرمي وزير كار، احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، تعدادي از نمايندگان مجلس و همچنين معاونان و كاركنان وزارت كشور حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، مصطفي پور محمدي در آغاز سخنانش در مراسم توديع از وزارت كشور از تمامي همكارانش در وزارت كشور، مجموعه هاي وابسته به اين وزارتخانه و حضار در مراسم تشكر كرد و گفت: با حضور در اين مراسم بر بنده منت گذاشتند واين مراسم تجليل از خدمت و خدمتگذاري و تكريم از بندگان خداست.

به گزارش گفت: اين وداع ، وداع جاودانه و تاريخي و الهي و آسماني و وداعي است كه تنها به نام آن بزرگ ثبت شده و بايد در تاريخ تلاش كنيم چون او زندگي كنيم تا چون او بتوانيم وداع داشته باشيم.»

پورمحمدي گفت: مهم اين است كه انسان در وضعيتي كه قرار دارد سعي كند وظيفه خود را به خوبي انجام دهد. تا امروز فكر نمي كنم كاري خودم انتخاب كرده باشم. و از كاري هم با اراده خودم بيرون رفته باشم. فكر مي كردم هر كجا كه من مسئول شدم بايد آن كار را به خوبي انجام دهم.

پورمحمدي گفت: خوشبختانه به خاطر اينكه نه در پذيرش مسئوليت‌ها و ترك آن دخيل نبودم، يكي از آرامش هاي رواني من اين است كه هيچ مشكل پاسخگويي ندارم. اميدوارم به اذن الهي اين وضعيت همچنان ادامه پيدا كند.

وي گفت: ‌از رئيس جمهور تشكر مي كنم كه چنين مجالي را فراهم كردند و به من اعتماد كردند ، من هم سعي كردم اين اعتماد را به جا بياورم و مضايقه نكردم. شب از روز نشناختم و سرپا براي پاسداري از اين اعتماد و نعمتي كه در اختيار من قرار گرفت، تلاش كردم.

پورمحمدي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: از حوزه كارشناسي خوبي برخورداريم، اما كشور را همچنان با نگاه كارشناسي اداره نمي كنيم، دير نمي‌شود يك تصميم با سه روز فاصله اتخاذ شود، اما خوب و پخته شده باشد؛ اما وقتي آن تصميم شروع شد اجرا شود با قدرت كافي عمل شود حتي تصميم ضعيف را نيز مديران بايد به آن پايبند باشند.

وي افزود: تزلزل در تصميم گيري سم مهلك براي كشور است و نهاد مديريت را سست و پوك مي كند، پس به كارشناسي بايد بها دهيم و نهاد كارشناسي را بايد تقويت كنيم. اين نكته‌اي است كه خواهش مي كنم به عنوان قاعده اصلي و قاعده فعلي كشور به آن توجه شود كه با ديكته و تحميل پيش نمي رود.

پورمحمدي گفت: بايد اصل قانون باشد. قانون در مقاطع فراواني خود هدف است و وسيله نيست. نمي‌شود به بهاي اجراي دستور ديني از قانون سر باز زد؛ ما قانون را شرع مي‌دانيم. در نظام اسلامي بايد سعي كنيم از قانون تفسير آسان كنيم، بايد سعي كنيم نظام ديوان سالاري معيوبمان را با تفسير روان از قانون كم رنگ كنيم. اين يكي از راههاي اساسي خدمت بيشتر و انضباط بيشتر است.

پورمحمدي ادامه داد: ‌نوآوري ،‌خلاقيت و ابتكارات جديد نيز مواردي بود كه طرح شد. زمان به سرعت مي گذرد، فرصت نداريم. اجراي سهميه‌بندي سوخت، كارت هوشمند و رايانه‌اي كردن انتخابات و توسعه دولت الكترونيك و ... هميشه گفتيم فرصتها محدود است و البته فكر مي كنم از فرصت هايمان خوب استفاده كرديم.

وي ادامه داد:‌ درجلسه دولت دربحث خداحافظي گزارش‌هايي را داديم و تلاش كرديم كارهاي انجام شده تكميل گردد در ارتباط با مقدمات كاربردي كردن كارت ملي تلاش كرده‌ام. چند بار به كميسيون امنيت دفاعي دولت زنگ زدم و كارهاي آن را پيگيري كردم . متن مفصلي براي مقام معظم رهبري در خصوص مسائل اصلي انتخابات و نگاه جديد نظام انتخابات كشور تهيه كردم و تحقيق كردم. امروز هم در شوراي امنيت كشور در جلسه خداحافظي تصميماتي گرفتيم كه بسيار مهم بود. هفته پيش هم شوراي اجتماعي كشور تصميمات مهمي گرفت. لحظات را بايد جدي گرفت و نگذاشت از دست برود؛ نوآوري ، سرعت و استفاده از فرصتها است.

پورمحمدي تاكيد كرد: ‌نظام اجتماعي و سياسي كشور بايد شفاف باشد. مديران بايد در اتاق شيشه‌اي بنشينند و قابل تفسير و برآورد و پيش‌بيني باشند. مدير خلاق امروزي مدير با برنامه و قابل پيش بيني است و عمل او در اتاق شيشه‌اي انجام مي‌شود. بحث حقوق اجتماعي,عامه و اساسي است ما براي خودمان كه نيستيم، هركاري مي كنيم بايد براي مردم باشد. خود مردم نيز به ما اختيارات داده اند در حوزه امنيتي و اسرار نظامي حرف نمي زنيم و به كسي نمي گوييم، حق هم داريم اما اداره حكومت و امور حكومت از آن عامه مردم است و از حقوق عمومي است و بايد شفاف و در اتاق شيشه‌اي و قابل پيش بيني و قابل محاسبه براي شهروندان باشد. اين يك اصل اساسي است و بايد به خصوص در وزارت كشور به آن توجه شود. تلاش كردم رفتار سياسي و اجتماعي‌مان در وزارت كشور شفاف باشد.

روز اول كه آمدم گفتم قانون انتخابات را بازنويسي كنيد آئين نامه سازمان‌هاي مردم نهاد را گفتيم سريع آماده كنند، قانون احزاب نيز همين طور، بسياري از آئين نامه‌هاي انتخابات و همين طور آمار انتخاباتي . من اين دوره محدوديت‌هايي داشته‌ام دوستان شوراي نگهبان گفتند شايد قانون به ما اجازه ندهد اما من معتقد بودم بسياري از اطلاعات را بايد منتشر كرد و هيچ ضرري نمي‌كنيم همان مقداري هم كه منتشر كرديم ديديم به نفع ما است و اين لازمه كار است. همين جا از دولت محترم خواهش مي كنم بحث نظام انتخابات كشور و قانون احزاب و تشكل‌هاي مردم نهاد را كه در دولت تصويب شده است را ابلاغ بفرمايند تا در دستور كار بيايد، بايد به سمت قانونمند شدن و شفاف سازي رفتارها پيش برويم.

وي گفت: ‌در حوزه امنيتي نيز دقت و مراقبت ويژه‌اي داريم اينجا حريمي نيست كه هر كسي بتواند در آنجا به راحتي ورود پيدا كند شاكله و نظم خود را مي خواهد. خوشبختانه كار ساز و كارهاي خود را پيدا كرده است بايد حريم آن را جدي بگيريم بدانيم اين حريم آب مورد نياز و حيات زندگي مردم است وبايد آن را به خوبي و دقت و انضباط تعقيب كرد.

پورمحمدي در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما به تعامل وسيع در حوزه‌هاي كلان مديريتي كشور نياز داريم. مجلس جايگاه بالا و ارزنده‌اي دارد دستگاه اجرايي در صورتي موفق است كه بتواند همگرا با مجلس عمل كند. اينكه بگوييم مثلا من نكته‌اي گفتم و مجلس را سر جايش نشاندم، امتياز نيست. يا مجلس بگويد من آمدم و توانستم حرف دولت را خفه كنم، اين كه مطلوبيت ندارد. حقوق همه محترم است اما اگر بخواهيم براي مردم كار كنيم و محصول مفيد به جامعه ارائه دهيم در گروي تعامل است. من خرسندم كه در تعامل با مجلس توانستم مدل قابل قبولي را ارائه دهم خيلي هم فشار آمد نمي‌خواهم چيزي در اين رابطه بگويم، ولي فكر مي كنم ارزش اين تعامل را داشت. من الان حس مثبتي نسبت به نمايندگان دارم حتي عزيزي كه من را به استيضاح و سوال كشاند سعي كردم تا به امروز لب به گلايه از هيچ كس باز نكنم، وظيفه خود را انجام داده ام. من هم ناپلئوني در مجلس راي آوردم اما وظيفه خود مي‌دانستم با مجلس به عنوان نهاد مهم و تعيين كننده در كشور همكاري و همگرايي داشته باشم. ضرورت پيشرفت و خدمت و توسعه در كشور اين است.

پورمحمدي افزود: من در انتخابات خيلي رنج كشيدم و شايد هم نياز نباشد بازگو كنم اما نياز يك كار بزرگ و به فرجام رساندن آن تعامل، هم زباني و همراهي و از حق خود گذشتن است فكر مي كنم بايد اين را نهادينه كنيم.

وي در ادامه گفت:‌ امروز افكار عمومي تعيين كننده است. همواره گفته‌ام از افكار عمومي و ابزار رسانه غفلت نكنيم رسانه بايد در خدمت مديريت باشد و بايد براي پيشرفت كشور از مردم به ما تذكر بدهد و انتقاد كند و از ما توضيح و راهنمايي براي مردم ببرد. يك آمد و شد مثبت و موفق سعي كرديم اين آمد وشد را در حوزه رسانه و افكار عمومي منطقي كنيم.

سخنان معاون اول رئيس‌جمهور

پرويز داوودي، معاون اول رئيس‌جمهور نيز طي سخناني گفت: شعار دولت نهم اين بود كه اگر قبل از اين‌كه وارد صحنه شويم از ترس مرگ بترسيم، حتما مرده‌ايم، پس بايد با جديت و تلاش وارد صحنه شد و مبارزه كرد كه ان‌شاءالله به فضل الهي پيروز مي‌شويم.

داوودي ادامه داد: دولت نهم با شجاعت و پشتوانه‌ ملت در صحنه‌هاي بين‌المللي حضور يافت و اهداف و آرمان‌هاي انقلاب را مطرح كرد و نتيجه‌ آن اين شد كه شاهد پيشرفت پرسرعت و تصاعد‌گونه‌ در موضوع هسته‌يي باشيم؛ در واقع تكيه‌ ما بر اين امر باعث شد استكبار جهاني در مواضع و موضوعات گوناگون و مختلف عقب‌نشيني كند.

وي در ادامه به اهميت وزارت كشور اشاره كرد و افزود: اين وزارتخانه به تنهايي يك دولت است و در واقع آن‌چه را دولت بايد انجام دهد، بايد به نوعي در سطحي كوچك‌تر انجام دهد.

وي تصريح كرد: تا كنون شاهد انتخابات‌هاي زيادي در كشور و بعد از انقلاب بوده‌ايم كه نسبت به انتخابات در بسياري از كشورها بيشتر و سالم‌تر و درصد مشاركت هم در آنها بيشتر بوده است و وزارت كشور نقش مهمي در هرچه باشكوه‌تر برگزار كردن انتخابات دارد.

داوودي هم‌چنين به مساله‌ امنيت و نقش وزارت كشور در دفاع و صيانت از مر‌زها اشاره كرد و گفت: ايجاد امنيت داخلي و هم‌چنين صيانت از مرزها از وظايف مهم وزارت كشور و پشتوانه‌ ديگري است كه دولت را قوام مي‌بخشد تا مواضعش را با شجاعت بيان كند و روي آنها بايستد.

معاون اول رئيس‌جمهور هم‌چنين گفت: امنيت در كشور ما در طول اين دو سال 25 درصد افزايش پيدا كرده است.

داوودي در ادامه به آوردن عدالت به متن مردم به عنوان يكي از مباحث مهم و اساسي كه دولت نهم بر روي آن تاكيد كرد اشاره كرد و افزود: از مهم‌ترين ابزارهاي عملياتي‌كردن اين ايده سفرهاي استاني است.

معاون اول رئيس‌جمهور گفت: چه كسي مسئول اصلي و درگير اصلي اين سفرهاست، جز وزارت كشور و كاركنان متعهد و محترم و تلاش‌گر آن در استانداري‌ها.

وي به تمركززدايي در جهت اجراي عدالت نيز به عنوان يكي از وظايف وزارت كشور اشاره كرد و افزود: در تمركززدايي، بايد استانداري‌ها را تقويت مي‌كرديم؛ به نحوي كه قدرت و اختيار تصميم‌گيري بالاتر و بيشتر را داشتند و با مشكلات درگير مي‌شدند.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه از زحمات پورمحمدي قدرداني كرد و گفت: اگر جابه‌جايي در اين وزارتخانه در حال انجام است، نوعي بهينه كردن و يك جابه‌جايي در درون كارگزاران نظام براي بهتر استفاده كردن از نيروها در موقعيت‌هاي مختلف است، در واقع بهترين تشخيص را رئيس‌جمهور با جمع‌آوري اطلاعات لازم و مناسب انجام مي‌دهند و اين جابه‌جايي به اين معنا نيست كه خداي نكرده ضعفي در آقاي پورمحمدي بوده است.

داوودي هم‌چنين گفت: من از آقاي پورمحمدي به خاطر سعه صدر و خوش‌اخلاقي‌شان در تمام امور تشكر مي‌كنم.

وي گفت: آقاي هاشمي نيز از برادران بسيجي و بزرگوار و باتقواي ما هستند. ايشان با مجموعه‌ كاركرد وزارت كشور آشنايي و بر موضوع اشراف دارند؛ چنان‌كه شاهد تلاش‌هاي ايشان در تبصره 13 بوديم، سوابق ايشان درخشان است و احتياج است كه نظام و دولت از چنين شخصيتي استفاده كنند.

داوودي افزود: توصيه‌مان به آقاي هاشمي اين است كه وحدت و همدلي را در مجموعه حفظ و سعي كنند از نيروها استفاده كنند. ما نيازمند همدلي براي كارهاي بزرگ هستيم. انقلاب ما در اول راه است و بايد كارهاي بزرگي را انجام دهيم و قدم‌هاي مستحكمي برداريم.

داوودي در پايان با اشاره به هاشمي گفت: توصيه‌ام به آقاي هاشمي اين است كه آقاي هاشمي! تمام خوبي‌ها در وزارت كشور بود، ولي شما حتما وقت‌شناسي را رعايت فرماييد و به اين نكته توجه جدي داشته باشيد.

تاريخ درج: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 17:11 تاريخ تاييد: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 18:10 تاريخ به روز رساني: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 18:03
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن